Forumindex › Forums › Modellen › Manta › aansluiten lpg bedrading??? is dit goede schema??????PROBLEE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2011 om 19:00 #17231454
ben zo ver dat ik het electra gedeelte van het lpg kan inbouwen ,maar heb paar vragen
heb zo’n kastje in de auto waar VIP 1 op staat
hij start op benzine en slaat dan over op gasop bijna alles zit een kaarte welk draadje waar voor is ,maar op 1 niet
rood is 12V contact
blauw is afsluiters verdamper en tank
blauw/groen is voor rond onsteking
zwart is massa
geel is injectie relair pin 15
maar er zit ook een bruine draad in ,maar waar moet deze open vanaf de tank loopt vanaf de meter een groene draad ,deze moet ook op dat kastje aangesloten kunnen worden om lampjes te laten branden ivm inhoud
kan het zijn dat deze op die bruine moet ????
zo niet waar dangaat om dit kastje
21 januari 2011 om 19:52 #17802555het kan zijn dat de draad die je over hebt is voor het uitschakelen van de benzinepomp de meesten laten deze gewoon doordraaien
en schakelen dus alleen de injectoren uit21 januari 2011 om 20:19 #17802556hou ff de draad die je over heb op de massa, als dan de lampjes gaan brande weetje dat hij daar voor is.
wel ff op contact zette21 januari 2011 om 20:21 #17802557en dan die op de groene draad zetten van de tank??
als iemand schema heeft liggen zou dat mooi wezen
heb ook lissen draden op verdamper zitten waarvan ik niet weet waar die heen gaan21 januari 2011 om 21:02 #17802558weet niet wat voor gassysteem je hebt maarkijk anders even op de site van http://www.vogelsautogas.nl
daar staat veel informatie en schema’s21 januari 2011 om 21:14 #17802559zal van het weekend effe duidelijk foto van de verdamper en bedrading er aan maken
heb nu enkel deze foto
daaruit zie je klein boompje komen en die lange blauwe draad22 januari 2011 om 09:42 #17802560heb dit schema gevonden lijkt wat bedrading op die van mij enkel mis ik de witte draad die samen met de groene naar de tankmeter zou moeten gaan
maar zijn de schakelaars wel gelijk ,want op die van mij staat geen code meer
23 januari 2011 om 08:07 #17802561gistereavond even paar duidelijke foto’s van mijn bedrading van de verdamper gemaakt
als ik zo bekijk denk ik dat de paarse draad de + is van de afsluiter van d everdamper
zwart massa die hebben ze ook door gelustmaar er zit ook een lange blauwe losse draad bij in ,maar waar die voor is????
23 januari 2011 om 08:46 #17802562weet niet hoelang de blauwe is
mischien is die bedoeld voor de afsluiter op de tank?23 januari 2011 om 09:42 #17802563die komt niet tot in de kofferbak en is los in de huls van de rest gestoken
maar goed trek van achter tot nieuwe bedrading voor de tank.
dan zet ik die afsluiter gewoon op de paarse draad van de afsluiter van de verdamper
dan moet dat goed komen denk ik toch:D23 januari 2011 om 10:57 #17802564nu heb jij injectie dus ik weet niet hoe dat zit maar bij mij zitten me tankafsluiter en me verdamper afsluiter apart op een relais, anders klikt hij niet dicht na 5 seconden contact aan laten staan.
23 januari 2011 om 14:41 #17802565voor zover ik herinner was er een draad massa.
Een draad voor op de afsluiter van de verdamper en die moet vervolgens verlengt worden voor de afsluiter op de tank
Een draad moest op de plus van je contact (volgens mij de rode)
Een draad moest op pin 15 van het injectie relais (geel dacht ik)
En een draad en volgens mij was dat de groene moest rond de kabel gewikkeld worden van bobine naar verdeler.En als het goed is heb je een draad over, die is voor aansturing van de ledjes op de schakelaar zelf.
switch komt hier vandaan : VIP1
23 januari 2011 om 17:37 #17802566jij had kaartjes op de bedrading gedaan
had enkel de bruine over waarvan jij niet wist waar die op moest gezet worden23 januari 2011 om 18:24 #17802567heb alles nu ingebouwd liggen ,moet enkel nog electra aansluiten dus wie maakt me blij en geeft de goede aansluit schema:D
24 januari 2011 om 18:49 #17802568Ik heb ff gereageerd, maar dfan hiero:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=86882&page=8#pid1850704Ik zal morgen ff voor je kijken.
24 januari 2011 om 19:21 #17802569ik heb het gezien
volgen wat jij daar neer zet klopt het schema dus wel ja
dat zou mooi wezen
maar als ik dus de bruine op de min van de bobine doe dan zou de afsluiters opengaan als ik hem op contact zet???ipv wat je vroeger had dat je kabel om de bobine kabel wikkelen moest
mischien domme vraag ,maar heb geen ervaring met aansluioten van dit dus vraag liever 10x wat dan 1x verkeerd aan sluiten
24 januari 2011 om 19:24 #17802570Zo moet ie inderdaad kloppen. :D
24 januari 2011 om 19:27 #17802571[rquote=1850763&tid=141009&author=DevilraY]Zo moet ie inderdaad kloppen. :D[/rquote]
dus dat jij – verdamper op de bruine had gezet klopte toch niet
je twijvelde al weet je nog want stond ook een vraagteken op dat kaartje hahaha
maar dan kan ik dus mooi aansluiten :wors25 januari 2011 om 13:10 #17802572nu moet ik ook relairs hebben voor het aansluiten ,maar welke heb ik nodig
hoorde net iets van een inductie relair en een werk relair ,maar wat the F zijn dat voor relairs5 februari 2011 om 16:01 #17802573hij loopt op gas ,maar hij gooit benzine toevoer niet dicht ‘hij loopt dus op beide ,trek ik zekering eruit zodat pomp niets doet loopt ie op gas
heb een gele draad vanaf me kastje deze zou op benzine +12v uitgang moeten ,maar zou niet weten waar deze op moet
zat kaartje aan dat draadje met daarop pin 15 brandstof relair ,maar daar werkt hij niet op
wie weet raad
enkel dit nog en ben klaar:argue5 februari 2011 om 16:07 #17802574dat gele draadje zou dan de aansturing van je pomp moeten zijn toch?
5 februari 2011 om 16:09 #17802575geen idee deze zou inderdaad pomp uit moeten schakelen denk ik als hij op gas gaat
maar ook blijft er constand stroom op die gele staan ook al loopt hij op benzine of gas
zelfs al zet ik hem op contact6 februari 2011 om 17:13 #17802576nou mprobleem is opgelost
bleek dat de gele geen stroom meer kreeg zodra lpg aan sprong
heb lampentest gedaan :Dna effe denken heb ik hem uiteindelijk eens op de + van de injectie gezet oftewel die normaal op de accu zit die rode draad
en ja hoor start op benzine en bij 2000 toeren slaat gas aan en sluit benzine afmaar weet niet of hij nu injectoren afsluit of de pomp???
6 februari 2011 om 17:16 #17802577Als het goed is, beide.
Maar pomp kun je horen.
6 februari 2011 om 17:20 #17802578kijk hij kan nog denken oook haha
:jerry:jerrymooi effe keuren
dan scheuren met dat ding staat al veel te lang stil -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.