LANDI Sequential Injection (LSI). Wie heeft dit op een oldti

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen LANDI Sequential Injection (LSI). Wie heeft dit op een oldti

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231388
    Senatorman
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Kan hier helemaal niets vinden over LSI.

      Wie heeft dit op een oldtimer? Op jonge auto’s komt dit wel vaker voor, maar het schijnt toch ook weer iets anders te zijn dan G3.

      Op onderstaande link wordt hier het een en ander op vermeld. Dit systeem schijnt een voordelen te hebben t.o.v. een gewoon gas systeem.

      -Minimale vermogensverlies t.o.v. benzine.
      -Geen backfire, waardoor lmm defect kan raken.

      Dit systeem schijnt iets duurder te zijn dan reguliere gas-installatie-inbouw en ik wil dit in mijn Monza GSE (laten) inbouwen.

      Wie heeft hier ervaring mee op de oudere Opels?

      http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/herstellingen/landi/index.html

      #17801822
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Zeldzaam zeker :D

        #17801823
        willem ascona
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 October 2009

          [rquote=1870253&tid=140928&author=Senatorman]Zeldzaam zeker :D[/rquote]

          hallo senatorman

          ik sta ook op het punt gasinjectie in te bouwen.
          na veel informeren bij bedrijven en forumleden geloof ik nu wel dat het verschil in trekkracht minimaal is op benzine of gas.
          het kost je wel 400 euro meer maar dan heb je ook geen last van backfire’s en hij is ook zuiniger en sneller omdat je met een venturi systeem een vernauwing in je aanzuigbuis krijgt en met lpi niet en elke cilinder apart afgeregeld.
          ik ga binnenkort zeer waarschijnlijk naar revanti in son met de gsi.
          het betreft ook een landi systeem…..€1550,-
          ik hoop dat je hier wat aan hebt?

          gr willem

          #17801824
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Je bedoelt een G3 systeem? Schijnt inderdaad iets duurder te zijn, maar loopt veel goedkoper dan een gewone gasinstallatie en in het gunstigste geval is zelfs vermogenswinst mogelijk :thumbup
            De wegenbelasting is volgens mij ook lager

            #17801825
            DevilraY
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 January 2005

              [rquote=1847229&tid=140928&author=Senatorman]Kan hier helemaal niets vinden over LSI.

              Wie heeft dit op een oldtimer? [/rquote]

              [rquote=1881452&tid=140928&author=2000]De wegenbelasting is volgens mij ook lager[/rquote]

              :wtf

              #17801826
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                [rquote=1882460&tid=140928&author=DevilraY][rquote=1847229&tid=140928&author=Senatorman]Kan hier helemaal niets vinden over LSI.

                Wie heeft dit op een oldtimer? [/rquote]

                [rquote=1881452&tid=140928&author=2000]De wegenbelasting is volgens mij ook lager[/rquote]

                :wtf[/rquote]
                pfffff

                #17801827
                willem ascona
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 October 2009

                  normaal is de wegenbelasting lager maar het betreft hier een oldtimer dus belastingvrij….

                  #17801828
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Nee, volgens een kenner waar ik laatst mee sprak is LSI toch iets anders dan G3. Maat vraag me niet de verschillen.

                    Mischien dat iemand deze verschillen weet?

                    #17801829
                    CQPV6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 October 2008

                      G3 is alleen maar een keur voor lpg installaties waar de overheid op subsidieert, zegt niks over het type
                      installatie.
                      Zo heb je daarin LPI (vloeibaar lpg injectie) maar ook gewone verdamperinstallaties die onder het G3- keur vallen
                      LSI zou ook een soort kunnen zijn dat de overheid ziet als “schoon” genoeg voor een g3 subsidie…. maar dan nog maakt dat voor’n oldtimer niks uit qua wegenbelasting…

                      #17801830
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        De wegenbelasting is ook niet zo belangrijk, maar ik wil weten in hoevere zo’n systeem bevalt qua vermogen,backfire en kosten.

                        #17801831
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          G3 is inderdaad een uitlaateis waarde ding voor je kenteken en wegen belasting.

                          LSI is vergelijkbaar met LPI, maar mag natuurlijk niet zo heten.
                          Elk LPG merk heeft zijn eigen term voor directe gas injectie, vergelijk het met TDI en DTI (VW en Opel). JTD = FIAT, HDI = Peugeot. Al 4 termen voor het zelfde alleen van andere fabrikant.

                          Ik rijdt zelf met een Landi LSi installatie op Vectra V6 en bevalt prima.
                          Gemiddeld 1 op 8 met of zonder aanhanger erachter, zomer en winter.

                          Heb het laten inbouwen in Bergambacht bij Straver LPG.

                          #17801832
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Mag ik vragen wat de kosten waren van de geinstalleerde installatie?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.