Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza 30E slaat niet aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2011 om 19:07 #17231343
ik heb een vraag over het niet willen aanslaan van de monza 30e
ik heb ee nieuwe klepdekselpakking geplaatst omdat die daar olie lekte motor gestart en even laten lopen toe zag ik dat er ook een slangetje van het koelwater lekte ( het slangetje tussen de kachelslang en de aanzuigbuis) afijn
motor uit gezet en slangetje vervangen, daarna wilde ik de auto starten nooit meer aan de praat te krijgen.:swear hij vonkt inieder geval wel en hij stinkt ook naar benzine ,maar hij geeft geen teken van leven zowel op gas en benzine niet,
heeft er iemand een idee wat het kan zijn.
gr winny19 januari 2011 om 19:09 #17801337ik zou alle stekker verbindingen een keer checken of deze wel goed contact maken
19 januari 2011 om 20:04 #17801338[rquote=1846447&tid=140876&author=Goossens Bjorn]ik zou alle stekker verbindingen een keer checken of deze wel goed contact maken[/rquote]
heb ik ook gedaan , 2minuten daar voor liep hij nog gewoon goed het is net of hij geen brandstof krijgt19 januari 2011 om 20:14 #17801339als hij naar benzine stinkt zal hij toch wel brandstof krijgen volgens mij. Luchtmassameter mss defect, kijk een keer of je het relais hoort tikken als je deze met de hand bedient.
19 januari 2011 om 20:19 #17801340loop ff de bedrading na in de buurt van die slang, mogelijk iets los gestoten.
19 januari 2011 om 21:31 #17801341:hmmz altijd lastig zoiets.
staat de wagen niet gewoon te verzuipen..?
of net wat ton zecht.. geen los draadje toevallig?
of misschien gewoon de tank leeg :P
19 januari 2011 om 22:57 #17801342Ik heb zo’n soort gelijk iets gehad, kreeg wel benzine als ik het relais doorverbinde en vonkte goed maar toen was mij computer van de motor defect, ook zo ineens. rijdend weggezet en daarna niet meer aan de gang te krijgen !
20 januari 2011 om 18:18 #17801343ik heb hem weer aan de praat:hmmz
maar daar is alles mee gezegt hij loopt op 5 cil en hij geeft regelmatig een soort “backfire” letop uit de ontstekking, daar waar het draadje de ontstekking in gaat geeft die een plof en er komt een klein soort blauwachtig steekvlammetje uit20 januari 2011 om 18:21 #17801344verdelerkap stuk?
20 januari 2011 om 18:22 #17801345Geef eens een flinke tik met de palm van je hand op de luchthoeveelheidsmeter.
Het kan zijn dat deze volledig open blijft staan.20 januari 2011 om 21:20 #17801346kan hij dan gaan vonken nabij de verdelerkap stefan?
als het daaro vonkt.. wat immers niet hoort, moet je mogelijk
het probleem in de onsteking zoeken.20 januari 2011 om 22:02 #17801347Sorry,
Over die reactie had ik heen gelezen…………
21 januari 2011 om 08:42 #17801348is het mogelijk dat de isolatie van de bedrading daar stuk is en dat dat sluiting maakt over massa.vgr tonsr.
21 januari 2011 om 09:52 #17801349[rquote=1847456&tid=140876&author=Ghanz]kan hij dan gaan vonken nabij de verdelerkap stefan?
als het daaro vonkt.. wat immers niet hoort, moet je mogelijk
het probleem in de onsteking zoeken.[/rquote]
scheurtje erin, dan vonkt het de kap uit
22 januari 2011 om 18:06 #17801350hij loopt weer:wors
ik heb alles wat met de ontsteking te maken heeft
vernieuwd en het was starten en lopen:wors
wat het geweest is geen idee:hmmz
maar in iedergeval bedankt voor de tips.23 januari 2011 om 14:41 #17801351denk de oorzaak bij malle malle zijn laatste reactie.. scheurtje in de kap.. niet goed contact meer, en vonkt dan op verkeerde plek en verkeerde moment.
mooi dat de wagen weer loopt.
goodluck
23 januari 2011 om 15:39 #17801352ik dacht dat de auto weer goed was :(
ik pakete de auto vanmorgen en moest heel wat door starten voor hij aan sloeg, reed daarna goed op gas
schakelde over op benzine en deed niets weer terug op gas
en starte weer.:)
eenmaal thuis zet de auto 10 min neer stap weer in en niet meer aan de praat te krijgen hij wil aanslaan maar pakt niet
ik denk maar dat ik hem verkoop:mad: ik wordt er niet goed van:puke23 januari 2011 om 16:45 #17801353hij wil aanslaan maar pakt m net niet….
heb je de benzine/gas schakelaar niet halverwege staan ??
kan zijn dat ie op een mengsel van gas/benzin start.. en dat gaat moeizaam.
ontsteking is vernieuwd? ook de bougies?
23 januari 2011 om 19:01 #17801354er zit een schakelaar in die of op benzine of op gas kan dus geen tussen stand.
ik heb zitten denken:hmmz,hij start op benzine en schakelt dan over op gas.
zou het niet iets kunnen zijn dat hij niet overschakelt op benzine op het moment
dat ik start.wandt als hij eenmaal loopt op gas gaat ie als de brandweer.
als of hij geen benzine krijgt ingespoten als ik start, zoals ik al had geschreven
dat hij ook niet wil rijden op benzine.ik heb niet zoveel ervaring met gas dus weet
niet precies hoe hij overschakelt23 januari 2011 om 19:02 #17801355er zitten trouwens ook nieuwe bougies in
23 januari 2011 om 22:49 #17801356Draait je benzine pomp wel als je hem start?
24 januari 2011 om 14:14 #17801357ik ben er waarschijnelijk achter???? hoop ik:hmmz
waarschijnelijk is het inderdaad m”n brandstofpomp,
omdat als hij start rijdt hij op gas gewoon goed.
op benzine rijdt hij eigelijk niet (moet dan pompend gas geven ,en komt niet boven 2000 toeren)
brandstof pomp hoor ik wel draaien maar geeft waarschijnelijk te weinig druk om m”n injectoren te openen.als ik nu start moet ik flink pompen dan wil die aanslaan maar net niet,
dan moet ik het contact uit zetten even wachten en als ik dan start wil die aanslaan
dit kan ook wel een paar keer worden herhaalt25 januari 2011 om 19:20 #17801358he he eindelijk gevonden:D
het was de brandstoffilter, maar niet die gene die orgineel onder de auto hoort.
er zaten maar liefst 3 filters onder:hmmz
waar van er een geheel dicht geslipt zat
alles weer orgineel gemaakt en ik keek naar de sleutel en hij liep al:angel:angel25 januari 2011 om 20:21 #17801359Fijn om te horen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.