Forumindex › Forums › Techniek › Cih › hoek dubbele carbs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2011 om 07:51 #17231319
het is dan niet voor een cih, maar er zitten in het cih deel volgens mij nou eenmaal veel ouwerotten die jaren ervaring hebben met carburateurs.
ik ben een 1800 ohc blokje aan het opbouwen met dubbele dell ortho’s.
nu is mijn vraag onder welke hoek ze mogen staan.
Hier zie ik veel verschil in, veel zeggen horizontaal, sommige met een lichte hoek omhoog..
maar wat is het nou? hoe kan ik eventueel zien hoe de carbs bedoeld zijn?ik vraag dit eigenlijk door het verschil in carterpannen, een omega/e kadett carterpan zorgt ervoor dat het blok iets schuin komt, (omdat de carterpan rechts moet) en een manta 18s pan zorgt dat het blok juist weer rechtop komt, dus zou de hoek waaronder de carbs staan kleiner worden
19 januari 2011 om 16:30 #17801109Webers moeten vlak staan of tot een graad of 5 omhoog gericht.
19 januari 2011 om 16:43 #17801110prayer….sorry dat ik inbreek op je topic, maar
vroeg mij dus hetzelfde af, maar dan voor een lexmaul op een 2.0 xe
aangezien die niet onder mijn kap past…( manta B)19 januari 2011 om 16:55 #17801111AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1846261&tid=140841&author=asconiakkefietje]prayer….sorry dat ik inbreek op je topic, maar
vroeg mij dus hetzelfde af, maar dan voor een lexmaul op een 2.0 xe
aangezien die niet onder mijn kap past…( manta B)
[/rquote]voor een injectie is de hoek niet zo interesant
voor de webers post van keesjr aanhouden19 januari 2011 om 19:28 #17801112[rquote=1846261&tid=140841&author=asconiakkefietje]prayer….sorry dat ik inbreek op je topic, maar
vroeg mij dus hetzelfde af, maar dan voor een lexmaul op een 2.0 xe
aangezien die niet onder mijn kap past…( manta B)
[/rquote]hoe wou jij de hoek van je lexmaul veranderen dan?
19 januari 2011 om 22:33 #17801113ter aanvulling voor asconiakkefietje:
bij injectie komt dat niet zo precies, bij een carb moet je zorgen dat de vlotter kamer goed vult, en niet overstroomt.CQPV6, ik denk door het motor rubber aan te passen…
ik heb onder mijn ohc in c kadett een e kadett carterpan, en die ligt mooi recht, hierdoor staat het blok zelf wel onder een lichte hoek (zoals dat ook in een e kadett is)
maar vraag me dan dus af of de carbs niet te schuin komen…. tis wel een origineel inlaat spruitstuk, dus ga er toch eigenlijk wel vanuit…
zal de hoek eens opmeten (zal wel pas vrijdag worden)bedankt zover!
23 januari 2011 om 14:10 #17801114ik heb gewoon een manta 1800 pan eronder als ook de motorsteunen
daarmee staat de lexmaul net te hoog, bij t gasklepgedeelte.
je kunt de flens los zagen en er onder een andere hoek weer vast lassen
of flens schuin af laten vlakken, maar ben eigenlijk van beide geen voorstander..23 januari 2011 om 16:26 #17801115AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1849475&tid=140841&author=asconiakkefietje]ik heb gewoon een manta 1800 pan eronder als ook de motorsteunen
daarmee staat de lexmaul net te hoog, bij t gasklepgedeelte.
je kunt de flens los zagen en er onder een andere hoek weer vast lassen
of flens schuin af laten vlakken, maar ben eigenlijk van beide geen voorstander..
[/rquote]maar als je toch met die lexmaul wilt rijden zul je wat moeten
of een gat in je kap maken maar dat lijkt mij geen optiemaar voor de werking van de inlaat mag jij gerust je hoek veranderen
23 januari 2011 om 22:36 #17801116ik ben voor een normale voorwielaandrijver pan gegaan, met omega steunen.
verder zelf wat vulplaten gemaakt, en landrover v8 rubbers.
motor licht er nu onder de zelfde hoek in als in een e kadett, de pan mooi recht…
inlaat spruitstuk (voor 1800) is gewoon voor een e kadett volgens mij, dus neem aan dat de hoek dan automatisch ook goed is..heb em nog steeds niet opgemeten helaas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.