Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra z18xe met vreemde problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2011 om 22:42 #17231192
Wie heeft voor dit probleem een oplossing.
heb alle forums onderzocht op div. problemen maar kan na alles nagekeken te hebben nog geen oorzaak vinden.het bericht start met
vlak voor ik de 2 lambdasondes heb vervangen begon de auto te hikken en in te houden.(deze waren beide al een tijdje stuk)
heb de 2 lamdasondes vervangen ecu reset gedaan met computer , fout meldingen weg.
auto gestart nog steeds onregelmatig stationair en hikken en inhouden.
Forum nagekeken staat dat het gasklephuis een bekend probleem heeft dat de vacuum poort onder de gasklep verstopt kan zitten.
Idd gasklep schoongemaakt gaatje uitgeboord en alles er weer terug op.
daarna liep de auto nog slechter.
Officieel dealer geweest ” je moet je egr klep schoonmaken” eeehhhmmm deze auto heeft geen EGR klep.
dit is een type 2 blok.
Maar goed , computer er weer aangehangen ” misfire cylinder 1” oke bombinebrug gebroken. (kan gebeuren)
Nieuwe bombine gehaald erop gezet , auto loopt nog steeds het zelfde.
Auto wil niet stationair blijven draaien en bij half gas loopt het toerental terug en bij volgas slaat ie bijna af.
Helder idee ik trek de stekker van de lmm eraf en wat denk je de auto loopt als een zonnetje.
Alleen loopt de auto nu keurig stationair als een V8 (wat opzich niet erg is)
stekker van de lmm er weer in auto reset gedaan auto loopt weer verschrikkelijk beroerd.
Stekker er weer uit loopt als een zonnetje enz enz.Nou loopt een auto zonder een onderdeel meestal niet of beroerd.
Deze loopt perfect.
nou zou je zeggen dan blijf je lekker zonder lmm rijden maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
De LMB sondes geven opzich de juiste waardes , LMM kan ik niet testen omdat hij dan beroerd loopt.
Helaas ben ik op welke forum dan ook dit probleem nog niet tegen gekomen.Wie heeft enig idee wat dit probleem kan zijn.
een auto die een omgekeerd probleem heeft om het maar zo te zeggen.
ECU nagekeken en systeem check laten doen deze blijjkt in orde.Dealer kent dit probleem ook niet.(die laten je een EGR schoonmaken die je niet eens heb)
ik weet het niet meer , jullie misschien wel
16 januari 2011 om 22:46 #17799301Z18XE heeft idd geen EGR volgens mij. Maar zoals ik jouw verhaal hoor, is de luchtmassameter idd de oorzaak.
Heb je je bougies ook al gecontroleerd?
16 januari 2011 om 22:49 #17799302dat zou je idd denken.
dat wij ook mijn eerste ingeving.
zei het niet dat de auto reageert op het feit dat ik de stekker los trek.
als de lmm stuk is (kan zijn) dan zou de auto daat normalieter niet op reageren.
er heeft ook al een nieuwe in gezeten maar het probleem bleef het zelfde.
en voordat ik 150 euro ga uitgeven buiten de 6 die ik al heb uitgegeven wil ik eigenlijk alles uitsluiten hahahah16 januari 2011 om 22:52 #17799303is je bobineblok niet kapot?
16 januari 2011 om 22:53 #17799304en welke type astra is het? F/G ?
16 januari 2011 om 22:53 #17799305[rquote=1844058&tid=140686&author=bjornspiering]is je bobineblok niet kapot?[/rquote]
Bobineblok heeft hij al getest
16 januari 2011 om 22:56 #17799306zit een compleet nieuwe bombine blok in (orgineel)
net na de lambda sonde erin gezet na code # misfire cyl 1
1 schacht was afgebroken
Is astra type G16 januari 2011 om 22:56 #17799307pakking van de cilinderkop is die nog wel goed dan? want als die kapot is houdt die motor ook in
16 januari 2011 om 22:58 #17799308kop eraf gehad gekeken naar lekkages geen lekkages en het blok is geheel droog.
(aan de buitenzijde wel te verstaan :D)Buiten het feit dat ie dan ook niet netjes mag lopen zonder lmm .
en dat is nou het probleem.
Hij loopt op dit moment als een zonnetje maar zonder lmm16 januari 2011 om 23:00 #17799309wat ik me mss nog zou kunnen bedenken is de stappenteller.
maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk16 januari 2011 om 23:03 #17799310en als je een nieuwe Imm haald (wat is het eigenlijk) of is dit niet mogelijk?
en ik heb ook een XEL motor deze zijn nogal gevoelig zeggen ze16 januari 2011 om 23:10 #17799311[rquote=1844071&tid=140686&author=bjornspiering]en als je een nieuwe Imm haald (wat is het eigenlijk) of is dit niet mogelijk?
en ik heb ook een XEL motor deze zijn nogal gevoelig zeggen ze [/rquote]ik heb er bij de opel dealer al een lucht massameter in laten zetten.
Maar het probleem bleef het zelfde , ook na een reset.daarom zijn mijn opties nu op hahahaha
16 januari 2011 om 23:14 #17799312pfff oke, nouja ik zou even wachten op willem, die weet hier wel alles haha die ken je vast wel. en ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost!
16 januari 2011 om 23:17 #17799313ik hoop het ook
m’n vrouw is er namelijk ook niet echt heel blij mee hahahah16 januari 2011 om 23:30 #17799314en de vrouw moet je tevreden houden he :P haha
16 januari 2011 om 23:31 #17799315ojah, en ik weet niet waar je weg komt, maar anders moet je is naar opel bleeker in oldenzaal gaan, daar lopen egte goede monteurs, mijn probleem kon eerst ook niet worden gevonden en deze hebben zei ook gevonden. en aangezien mijn vader een goede klant daar is ga ik er ook altijd heen want wordt altijd goed geholpen.
16 januari 2011 om 23:44 #17799316[rquote=1844082&tid=140686&author=bjornspiering]ojah, en ik weet niet waar je weg komt, maar anders moet je is naar opel bleeker in oldenzaal gaan, daar lopen egte goede monteurs, mijn probleem kon eerst ook niet worden gevonden en deze hebben zei ook gevonden. en aangezien mijn vader een goede klant daar is ga ik er ook altijd heen want wordt altijd goed geholpen.[/rquote]
ik zal de tip zeer zeker in gedachten houden.
Ik kom uit almere maar oldenzaal is geen probleem.
i.i.g probeer ik het eerst even via deze weg.29 mei 2012 om 20:09 #17799317Het is dat ik vandaag een PB kreeg van mark.
Maar inmiddels is het probleem verholpen.Het probleem was een combinatie van m’n LMM en Labdasonde.
De ECU gaf de foutmelding op mijn LB terwijl de LMM stuk was , dit komt vooral voor wanneer het motor management verkeerde verhoudingen hanteerd in noodloop.
Daardoor is dus ook tot 2 keer aan toe de LB stuk gegaan.
TIP 1 geen imitatie LB. het komt namelijk veelal voor dat de draden net verkeerd om gemonteerd zijn.
TIP 2 LMM zit er nu imitatie in HELLA en rijd nogsteeds als een zonnetje. scheelt +/- 130 euro op orgineel.
TIP 3 Als de motor al een tijd in de noodloop heeft gereden is het raadzaam het vacuum buisje in het gasklephuis door te prikken.
Na een tip van iemand heb ik tevens dit gat met 2 tiende millimeter groter gemaakt.29 mei 2012 om 21:03 #17799318@bjornspiering wrote:
en als je een nieuwe Imm haald (wat is het eigenlijk) of is dit niet mogelijk?
en ik heb ook een XEL motor deze zijn nogal gevoelig zeggen zeDat is wel Knap Bjorn, De X16XEL heeft geen LMM
LMM = Lucht Massa Meter
Willem
29 mei 2012 om 21:04 #17799319Weet niet waar je vandaan komt Patrick, maar ik denk een end weg.
Wil m wel aan t apparaat hangen, No Cure No Pay uiteraard..
Willem
29 mei 2012 om 21:20 #17799320probleem is al opgelost
vandaar de uitleg.
maar tnx voor t aanbod , en volgende keer zal k even jou kant op komen met probleempjes.
eind weg… wat is een eind weg , ik woon zelf almere op visite bij m’n broer is verder (maastricht)29 mei 2012 om 21:21 #17799321@ bjorn ik heb een 18 geen 16 maar bedankt voor t meedenken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.