opel 20t motor rekord 85 loopt op 3cil.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD opel 20t motor rekord 85 loopt op 3cil.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230954
    cf250
      Lid sinds:
      12 January 2011

      Mijn opel motor loopt bij lage toerentallen op 3 cilynders .Het is een 2 liter met hydr. stoters en carburateur uit 1985 .motortype is 20 t.waar te zoeken?

      #17795844
      deziggy
        Lid sinds:
        3 January 2006

        bougiekabels of bougie’s al getest ?

        #17795845
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          begin idd maar met de ontsteking.
          is deze goed, dan kleppendeksel eens lichten om te ZIEN
          of de hydro stoters allemaal wel mee doen.

          #17795846
          Glennyboy
            Lid sinds:
            3 January 2011

            delcokap eens controleren zal ook geen kwaad kunnen en rotor of visjes (vis platinees) ;-)

            #17795847
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              [rquote=1841146&tid=140384&author=Glennyboy]delcokap eens controleren zal ook geen kwaad kunnen en rotor of visjes (vis platinees) ;-)[/rquote]

              ik neem aan dat jij de rotor en verdelerkap bedoeld..?

              #17795848
              deziggy
                Lid sinds:
                3 January 2006

                1985 is dat niet sowieso electronische ontsteking ?

                #17795849
                rinus de boer
                  Lid sinds:
                  2 July 2004

                  [rquote=1841454&tid=140384&author=deziggy]1985 is dat niet sowieso electronische ontsteking ?[/rquote]

                  De topic starter heeft het duidelijk over een carb. Dus een N op S blokje. Volgens mij was in Nederland in 1985 de Rekord standaard met het E blok, maar in Belgie blijkbaar niet.

                  #17795850
                  cf250
                    Lid sinds:
                    12 January 2011

                    Nieuwe rotor en verdeelkap ,silicone kabels,nieuwe bougies en nog niet goed:mad:,Stationair loopt het keurig .rond 60-70 in 4 op 3 poten daarboven loopt hij weer mooi .Misschien toch een hydr stoter die niet meeloopt bij een bepaald toerental . Uit de technische boeken begrepen dat deze motor ook met l-jetronic in een manta is geplaatst . Bij mij zit er een weber op

                    #17795851
                    rinus de boer
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      [rquote=1856606&tid=140384&author=cf250]. Uit de technische boeken begrepen dat deze motor ook met l-jetronic in een manta is geplaatst . Bij mij zit er een weber op[/rquote]

                      Dan is het een E blok, en die lag o.a. in de Manta, maar ook in de Ascona, Rekord, Monza en Senator (kortstondig bij de instapvarianten).

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.