Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Glasspack
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2011 om 11:15 #17230890
Hey jongens.
Ik ben van plan om onder de B een lekker lange glasspack (ookwel cherrybomb) als demper voor me uitlaat te hangen. Voordelen hiervan zijn de restrictieloze demping en het feit dat ze lekker lang zijn, dus ik weer flink wat pijp bespaar. Mijn idee was alleen deze glasspack (zo lang mogelijk om de echt knetterende tonen eruit te halen). Daarnaast is zo’n demper ook spotgoedkoop.
Zijn er mensen die hier ideeen of ervaringen over hebben? Zeker gezien de glasspacks meestal op v8’en worden geplakt.
Max
11 januari 2011 om 11:25 #17795265Ik zou er wel een fatsoenlijke einddemper op hangen want je krijgt een hoop geluid met zon open demper.
Ik rij weer std…katloos en een sebring einddemper
Ik had een open laser demper systeem, in rvs…Gaf me te veel herrie dus heb het verkocht.
11 januari 2011 om 14:42 #17795266heb me er ook eens in verdiept, schijnen niet zulke goede dempers te zijn wat betreft ristirctie loos.
als je vermogen wilt, kan je er beter een fatsoenljike demper onder hangen.
11 januari 2011 om 16:10 #17795267motor heeft tegendruk nodig om normaal te presteren.
Dus restrictieloos zou ik niet aanbevelen.11 januari 2011 om 18:56 #17795268Naar mijn begrijpen is het zo dat een motor een drukverschil moet ondervinden als de uitlaatgassen de kop uitkomen, zodat deze versnellen en dus niet bij kleppenoverlap terug de cilinder in worden getrokken. Uiteraard werkt dit alleen bij een bepaald toerental, daarom heeft de grootte (diameter) van je uitlaat effect op wanneer je meer vermogen hebt (dunne pijpen is veel onderin, dikke pijpen is veel power bovenin).
Tegendruk werkt juist niet fijn, hierdoor verliest het uitlaatgas snelheid en heb je dus in het meest extreme geval kans op terugloop van gassen.
Heel simpel voorbeeld: heb je wel eens een spruitstuk/uitlaat van een F1 wagen gezien? Kan jij me aanwijzen waar daar de tegendruk zit?
Hier overigens een interessant stukje erover: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=659727
Max
11 januari 2011 om 20:53 #17795269tegendruk is meer voor 2 takt motoren, die nemen dan expansieuitlaten etc.
Volgens mij is 4 takt juist gebaat bij minder tegendruk11 januari 2011 om 21:27 #17795270doe wat je niet laten kunt.
gooi het spul maar eens op de bank en dan zie je het wel…11 januari 2011 om 21:31 #17795271bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.
Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.
Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.
Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat
12 januari 2011 om 00:50 #17795272als je een stille open pijp wil raad ik simmons aan
heb zelf een rvs catback systeem onder me corsa hangen.
heb hem al bijna 4 jaar heeft onder 3 corsa B’s gehange en zit nog geen spatje corrosie of iets dergelijks aanwerd na 1 jaar aangehoude voor Db controle en mocht weer gewoon verder rijden.
12 januari 2011 om 08:52 #17795273[rquote=1839775&tid=140299&author=Fearless]bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.
Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.
Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.
Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat
[/rquote]Ik denk dat dat ook veel met de diameter te maken had. obstructie in de pijp is altijd een slecht idee.
Max
12 januari 2011 om 09:44 #17795274simons heeft ze al van af 50 of 60 euro een net groep a dempertje 63,5 mm
op marktplaats staat voo 50 euro al een nieuw eind dempetjes (rvs) 63,5 mm
en dat kosten die dingen die jij bedoelt ook.
kijk er maar eens in, en kijk maar eens door een normale absorptie demper van simons..
als je de uitlaat voor vermogen wilt zou ik er idd simons onder doen.
wil je een bleeer pijp dan z,n cherrybomb
12 januari 2011 om 10:16 #17795275[rquote=1840008&tid=140299&author=Mad Max][rquote=1839775&tid=140299&author=Fearless]bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.
Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.
Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.
Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat
[/rquote]Ik denk dat dat ook veel met de diameter te maken had. obstructie in de pijp is altijd een slecht idee.
Max[/rquote]
door een grotere diameter te nemen heb je dus gelijk minder tegendruk.
iets hierboven werd er geroepen dat tegendruk onzin was dus nu spreek je je zelf tegen.12 januari 2011 om 16:45 #17795276ik heb zelf met mn let onder me corsa een simons 63,5mm freeflow midden en einddemper zitten, was rdw goedkeur qua geluid
ok, de motor is gereviseert, maar vmax stage 1 ( 260 pk gechipt ) vandaag op de testbank geweest maar leverde 278pk om 450nm
mn calibra, heeft alleen een einddempper, verder ook 63,5mm systeem, zelfde chip, en die heeft 262pk om 420nm
waar t verschil in zit, ik weet t niet… ;)
12 januari 2011 om 16:52 #17795277als je 2 letjes hebt kan je er niet vanuitgaan dat ze allebij nog evenveel pk en nm’s hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.