Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › koplamp unit met bi xenon
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2011 om 22:25 #17230878
hoi,
ik vroeg mij af of er voor de vectra c uit 2005 (voor de facelift)ook bi xenon koplamp units te krijgen zijn.
niet alleen de lampen maar de komplete unit.
is er iemand die mij wat info kan geven.??
en is dit echt een goed idee??
offe… zijn er mensen met slechte ervaringen?thanks
11 januari 2011 om 07:58 #17795105Bi-xenon is alleen in H4 te krijgen. De vec heeft toch H7 ?
11 januari 2011 om 08:29 #17795106ja veccie heeft h7.
ik had eens op google gekeken en daar zag ik wel h7 bi-xenon.
nou is bij mij van één van mijn units het plastic bevestigings lipje afgebroken.
wilde ze gelijk beiden vervangen voor bi-xenon units.
als iemand me kan helpen met info graag.!!11 januari 2011 om 08:40 #17795107zie hier :
11 januari 2011 om 11:16 #17795108[rquote=1839068&tid=140279&author=ashok1978]ja veccie heeft h7.
ik had eens op google gekeken en daar zag ik wel h7 bi-xenon.
nou is bij mij van één van mijn units het plastic bevestigings lipje afgebroken.
wilde ze gelijk beiden vervangen voor bi-xenon units.
als iemand me kan helpen met info graag.!!
[/rquote]Volgens mij wil je geen Bi-Xenon, maar twee Xenonsets in 1 koplamp monteren (1 voor grootlicht en 1 voor dimlicht).Bi-Xenon is letterlijk twee lichten in 1 lamp. Bijvoorbeeld bij H4 zit zowel groot als dimlicht in 1 lamp. De lamp heeft daarom dan ook drie aansluitingen (2x power voor de beide lichten en 1 gezamelijke massa)
Effectief wil je dus een koplamp unit (de houder met glas en reflectors) die geschikt is om Xenon lampen in te monteren voor zowel groot als dimlicht.
Je zoekt dus iets met twee lensprojectors, en twee sets Xenonlampen (4 lampen, 4 ballasts)Ik zou het persoonlijk afraden omdat je grootlicht ook gebruikt om te seinen naar andere weggebruikers, en Xenon kan daar helemaal niet tegen.
Wat dat betreft kan je beter je mistlichten (indien aanwezig) voorzien van Xenon lampen.
11 januari 2011 om 11:21 #17795109Ik heb bijv bi-xenon met 1 lamp (d2s). De lens gaat omhoog als ik het groot licht opzet. Het hoeven dus niet altijd 2 lampen te zijn!
heeft de vectra c2 dat ook niet?
11 januari 2011 om 11:22 #17795110[rquote=1839157&tid=140279&author=McKaamos][rquote=1839068&tid=140279&author=ashok1978]ja veccie heeft h7.
ik had eens op google gekeken en daar zag ik wel h7 bi-xenon.
nou is bij mij van één van mijn units het plastic bevestigings lipje afgebroken.
wilde ze gelijk beiden vervangen voor bi-xenon units.
als iemand me kan helpen met info graag.!!
[/rquote]Volgens mij wil je geen Bi-Xenon, maar twee Xenonsets in 1 koplamp monteren (1 voor grootlicht en 1 voor dimlicht).Bi-Xenon is letterlijk twee lichten in 1 lamp. Bijvoorbeeld bij H4 zit zowel groot als dimlicht in 1 lamp. De lamp heeft daarom dan ook drie aansluitingen (2x power voor de beide lichten en 1 gezamelijke massa)
Effectief wil je dus een koplamp unit (de houder met glas en reflectors) die geschikt is om Xenon lampen in te monteren voor zowel groot als dimlicht.
Je zoekt dus iets met twee lensprojectors, en twee sets Xenonlampen (4 lampen, 4 ballasts)Ik zou het persoonlijk afraden omdat je grootlicht ook gebruikt om te seinen naar andere weggebruikers, en Xenon kan daar helemaal niet tegen.
:wors amen. Dit heb ik ook onderzocht en sluit mij hier helemaal bij aan Bixenon is H4.
Safe driving Jurgen11 januari 2011 om 11:25 #17795111[rquote=1839161&tid=140279&author=Spacejam]Ik heb bijv bi-xenon met 1 lamp (d2s). De lens gaat omhoog als ik het groot licht opzet. Het hoeven dus niet altijd 2 lampen te zijn!
heeft de vectra c2 dat ook niet?[/rquote]
D2S staat in het rijtje Bi-Xenon lampen. En als ik zo naar het plaatje kijk zitten er twee gloeikamers in dat buisje.
Effectief dus twee lichten in 1 lampje. Correct me if i’m wrong ;)Oh, en Bi-Xenon is nooit twee lampen.
Het is altijd één lamp met twee licht opties.Meerdere Xenons in één koplamp unit (b.v. groot en dimlicht beide voorzien van Xenon) is géén Bi-Xenon.
[rquote=1839162&tid=140279&author=jraaf]
:wors amen. Dit heb ik ook onderzocht en sluit mij hier helemaal bij aan Bixenon is H4.
Safe driving Jurgen[/rquote]
Niet per definitie H4, maar alles wat je rechts en onder dat “Bi-Xenon” pijltje in het plaatje ziet staan ;)11 januari 2011 om 16:26 #17795112Hallo allemaal,
De lens gaat omhoog als ik het groot licht opzet.
je hebt bijna volledig gelijk, alleen de lens gaat niet omhoog, maar een plaatje, die dan een groter lichtbeeld doorlaat, je moet echter wel complete units kopen, dus de projector lens en een bixenon lamp, toch al gauw ergens in de buurt van € 250,- a € 300,- per set dacht ik,
grtjes arius
11 januari 2011 om 18:13 #17795113dus bi xenon is niet een optie.
en groot licht als xenon is ook niet echt een oplossing.
als ik het goed begrijp..
zover bedankt voor jullie tijd en reacties.ik zag ergens op google ook iets van ledringen staan…??? (complete unit)
is er iemand met ervaring??
is dat een mooie combinatie met xenon?11 januari 2011 om 18:25 #17795114[rquote=1839164&tid=140279&author=McKaamos][rquote=1839161&tid=140279&author=Spacejam]Ik heb bijv bi-xenon met 1 lamp (d2s). De lens gaat omhoog als ik het groot licht opzet. Het hoeven dus niet altijd 2 lampen te zijn!
heeft de vectra c2 dat ook niet?[/rquote]
D2S staat in het rijtje Bi-Xenon lampen. En als ik zo naar het plaatje kijk zitten er twee gloeikamers in dat buisje.
Effectief dus twee lichten in 1 lampje. Correct me if i’m wrong ;)Oh, en Bi-Xenon is nooit twee lampen.
Het is altijd één lamp met twee licht opties.Meerdere Xenons in één koplamp unit (b.v. groot en dimlicht beide voorzien van Xenon) is géén Bi-Xenon.
[rquote=1839162&tid=140279&author=jraaf]
:wors amen. Dit heb ik ook onderzocht en sluit mij hier helemaal bij aan Bixenon is H4.
Safe driving Jurgen[/rquote]
Niet per definitie H4, maar alles wat je rechts en onder dat “Bi-Xenon” pijltje in het plaatje ziet staan ;)[/rquote]Nop D2S en D2R heeft maar 1 licht plek.
groot licht krijg je door het veranderen van de lens.11 januari 2011 om 19:33 #17795115inderdaad, en dan krijg je een enorme bak licht :D en je kan er ook gewoon mee seinen enz. Er zit bij mij overigens ook nog een extra h7 halogeen pit langs, ik weet eigenlijk niet waarom dat nog is.
nadeel van dit: de originele xenon lampen zijn inderdaad kostbaar (maar wel mooi :cool:)
je hebt bijna volledig gelijk, alleen de lens gaat niet omhoog, maar een plaatje, die dan een groter lichtbeeld doorlaat
Je hebt helemaal gelijk :).
Die hoeveelheid licht werkt ook best goed als iemand anders met groot licht blijft rijden als je dan zelf een paar sec groot licht opzet. Dan staat die bij de andere snel weer uit :P
11 januari 2011 om 19:38 #17795116[rquote=1839598&tid=140279&author=Spacejam]inderdaad, en dan krijg je een enorme bak licht :D en je kan er ook gewoon mee seinen enz. Er zit bij mij overigens ook nog een extra h7 halogeen pit langs, ik weet eigenlijk niet waarom dat nog is.
nadeel van dit: de originele xenon lampen zijn inderdaad kostbaar (maar wel mooi :cool:)
je hebt bijna volledig gelijk, alleen de lens gaat niet omhoog, maar een plaatje, die dan een groter lichtbeeld doorlaat
Je hebt helemaal gelijk :).
Die hoeveelheid licht werkt ook best goed als iemand anders met groot licht blijft rijden als je dan zelf een paar sec groot licht opzet. Dan staat die bij de andere snel weer uit :P[/rquote]
Dan heb jij dus AFL dan is dat h7 lampje voor de afslag licht.
11 januari 2011 om 19:40 #17795117Interessant dat xenon. Op dat gebied ben ik nog een leek, vandaar deze vraag:
Ik ben in het bezit van een C2 van 07-2006 (facelift) die niet is voorzien van xenon. Is het mogelijk om deze te voorzien van xenon door slechts de lampen te verwisselen door xenon en niet de complete units? Deze zijn immers reeds voorzien van helder glas…
Iemand een suggestie hoe ik dit simpel, maar toch mooi, kan aanpakken?Grtn!
STiGGEL11 januari 2011 om 19:41 #17795118ik heb geen afl.
originele xenon lampen zonder ahl, achteraf ingebouwd. De afl lampen zijn schijnbaar net een tikje anders, kan je eigenlijk alleen zien als je langs elkaar hebt liggen.
Die zijn in zijn nooit zo uit de fabriek geleverd schijnbaar maar wel voor de politie of zoiets was het volgens mij.
Of zit ik er langs en kan ik nog gewoon de afl stuurunits erbij plaatsen :D
11 januari 2011 om 19:47 #17795119[rquote=1839617&tid=140279&author=Spacejam]ik heb geen afl.
originele xenon lampen zonder ahl, achteraf ingebouwd. De afl lampen zijn schijnbaar net een tikje anders, kan je eigenlijk alleen zien als je langs elkaar hebt liggen.
Die zijn in zijn nooit zo uit de fabriek geleverd schijnbaar maar wel voor de politie of zoiets was het volgens mij.
Of zit ik er langs en kan ik nog gewoon de afl stuurunits erbij plaatsen :D[/rquote]
plaats eens een foto dan, want bi xenon was ism afl.
11 januari 2011 om 19:48 #17795120dit was nog een foto die ik had staan:
in epc zie ik wel xenon koplampen voor en zonder meedraaiende verlichting.
11 januari 2011 om 19:48 #17795121[rquote=1839616&tid=140279&author=stiggel]Interessant dat xenon. Op dat gebied ben ik nog een leek, vandaar deze vraag:
Ik ben in het bezit van een C2 van 07-2006 (facelift) die niet is voorzien van xenon. Is het mogelijk om deze te voorzien van xenon door slechts de lampen te verwisselen door xenon en niet de complete units? Deze zijn immers reeds voorzien van helder glas…
Iemand een suggestie hoe ik dit simpel, maar toch mooi, kan aanpakken?Grtn!
STiGGEL[/rquote]KAn wel, maar volgens mij beginnen ze te kloten vanaf 2006 met die hoge druk koplamp reinigingssysteem dat je verplicht moet hebben. Aftermarket xenon no problemo. makkelijk te installeren. Aan te sluiten op originele koplamp aansturing. 2 adapter ringen en klaar. half uurtje werk zonder de koplampen te demonteren.:D
11 januari 2011 om 19:52 #17795122pas vanaf 1-1-2007
11 januari 2011 om 20:02 #17795123[rquote=1839629&tid=140279&author=Spacejam]dit was nog een foto die ik had staan:
in epc zie ik wel xenon koplampen voor en zonder meedraaiende verlichting. [/rquote]
opes dacht dat het om een vectra ging :angel
Astra weet ik dus niet zeker,
11 januari 2011 om 20:03 #17795124Die verplichting boeit me niet. Ik rijd ook reeds 2 jaar daytime-running lights. Dan branden alleen de mistlampen aan de voorzijde als de verlichtingsschakelaar “uit” staat (of bij daglicht in de “auto” stand). Hiermee ben ik ook nog nooit aangehouden…
Kun je me aangeven welke onderdelen ik nodig heb en wat het totale kostenplaatje wordt?
Thanx alvast!STiGGEL
[rquote=1839630&tid=140279&author=afterburner27][rquote=1839616&tid=140279&author=stiggel]Interessant dat xenon. Op dat gebied ben ik nog een leek, vandaar deze vraag:
Ik ben in het bezit van een C2 van 07-2006 (facelift) die niet is voorzien van xenon. Is het mogelijk om deze te voorzien van xenon door slechts de lampen te verwisselen door xenon en niet de complete units? Deze zijn immers reeds voorzien van helder glas…
Iemand een suggestie hoe ik dit simpel, maar toch mooi, kan aanpakken?Grtn!
STiGGEL[/rquote]KAn wel, maar volgens mij beginnen ze te kloten vanaf 2006 met die hoge druk koplamp reinigingssysteem dat je verplicht moet hebben. Aftermarket xenon no problemo. makkelijk te installeren. Aan te sluiten op originele koplamp aansturing. 2 adapter ringen en klaar. half uurtje werk zonder de koplampen te demonteren.:D[/rquote]
11 januari 2011 om 20:04 #17795125vanuit de fabriek zijn ze inderdaad alleen met afl geleverd. Maar ik had even het type nr gecheckt en het is echt zonder bochtenverlichting.
Volgensmij is dat bij de C2 hetzelfde, daar heb je ook met en zonder bochtenverlichting maar vanuit de fabriek zijn ze alleen geleverd met afl.
11 januari 2011 om 20:28 #17795126[rquote=1839629&tid=140279&author=Spacejam]dit was nog een foto die ik had staan:
in epc zie ik wel xenon koplampen voor en zonder meedraaiende verlichting. [/rquote]
woow die zijn mooi gast..!!!!!
enige prijsschatting voor deze unit?11 januari 2011 om 20:38 #17795127dat zijn astra koplampen, ging even over het wel/niet xenon bi-xenon :). gaan dus niet passen in een vectra.
11 januari 2011 om 21:27 #17795128Ik ben in het bezit van koplampen met AFL. Toch gek dat er dan toch nog een aparte halogeen bundel gaat branden voor het groot licht. Of is dat toch niet zo gek?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.