Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kan iemand mij helpen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2011 om 21:39 #17230785
hallo ik ben nieuw hier en ik zal me even voorstellen, ik ben sander en sinds kort trotse eigenaar van een kadett c coupe:D.
nou wil ik er een c20xe of een c20let in leggen maar nou is mijn vraag welke versnellings bak en aandrijf lijn daar op passen.
en zit het verschil tussen de twee blokken in de krukas, in de kop of in allebij (dus met andere woorden is van een c20xe een turbo te maken)9 januari 2011 om 21:43 #17793405je hebt u2u
9 januari 2011 om 21:44 #17793406om je eerste vraag te beantwoorden:
versnellingsbakken: getrag 240 die aan de OHC motor gezeten heeft, of een r25 uit een omega ohc. beide soortgelijke bakken, ik dacht alleen dat de koppeling in een r25 hydraulisch was en de getrag mechanisch, maar dat weet ik niet zeker.
aandrijflijn: ik zou beginnen met een dikke achteras (1600 of meer) want als je er nu een OHV’tje in hebt liggen kom je de straat niet uit voordat je achteras het begeeft.tweede vraag: ja, dat kan. in principe zijn de c20xe en let hetzelfde. uiteraard verschillende zuigers etc.
en een tip: het is vaker gedaan, die ombouw, dus gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden..
Max
9 januari 2011 om 21:49 #17793407die 1800ohc bak past op een c20xe en ook op de c20let
die r25 past ook op bijde maar moet je wel de tunel aanpasen
en dan kan je nog een 265 bak maar die is verweg de duurtste bak bij de heb je een kom van een 1800 ohc 4 gang nodig en een aparte plaathet beste is een 240 1800ohc die past er zo in zonder wat tedoen ik heb zoon bak nog wel voor je
9 januari 2011 om 21:59 #17793408naja, zonder wat te doen. c20xe koppelingsplaat past niet (24 tanden ipv 14) en vergeet de toplager niet!
9 januari 2011 om 22:05 #17793409[rquote=1837706&tid=140166&author=Mad Max]om je eerste vraag te beantwoorden:
versnellingsbakken: getrag 240 die aan de OHC motor gezeten heeft, of een r25 uit een omega ohc. beide soortgelijke bakken, ik dacht alleen dat de koppeling in een r25 hydraulisch was en de getrag mechanisch, maar dat weet ik niet zeker.
aandrijflijn: ik zou beginnen met een dikke achteras (1600 of meer) want als je er nu een OHV’tje in hebt liggen kom je de straat niet uit voordat je achteras het begeeft.tweede vraag: ja, dat kan. in principe zijn de c20xe en let hetzelfde. uiteraard verschillende zuigers etc.
en een tip: het is vaker gedaan, die ombouw, dus gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden..
Max[/rquote]
ok thanks ik wist al wel dat de compressie verhouding van een xe 12.5:1 is en de let 8.5:1 is enzo maar ik zal zkr even je tip gebruiken.
en ga op zoek naar bakken maar die 1600 as ik zal ook een ander diferentieel moeten want die houd het ook niet. heb je een aanrader wat ook onder de kadett past?
10 januari 2011 om 05:39 #17793410ik zou een 3,44 dif paken of een 3.67 die 3,44 is voor de top wel leuk en die andere trekt beter en zoon bak heb ik nog
10 januari 2011 om 19:57 #17793411ok dankje wel heb je mischien zo een idee waar ik deze difs zou kunnen vinden.
ik ga denk ik op zoek naar een 3.67 want de top is niet zo belangrijk
thanks11 januari 2011 om 06:46 #17793412Je hebt U2U.
Gr Daniel11 januari 2011 om 09:40 #177934133.67 is de automaat as van een CIH C dett
11 januari 2011 om 20:56 #17793414ok dus zo’n 3.67 achteras past gewoon op mijn kadett?
en weet iemand wat voor cardan as ik kan gebruiken daarvoor?
alvast bedankt12 januari 2011 om 08:56 #17793415Ascona Manta Gt Bkadett Alle DIKKE as staartstukken, Je moet enkel de ophanging aanpassen bij het lager.
Dit is gewoon de beugel van de Kadett staartstuk om lassen met die van de manta of ascona.
Je kan gewoon de ophanging van de 1200 as gebruiken.15 januari 2011 om 23:46 #17793416ok, nou ben ik opzoek gegaan naar 1,8s motor steunen voor mijn c20xe heeft iemand die toevallig nog te koop? :D
en heb ik nou ook een vooras nodig van een 1600 of kan dat origineel blijven?
en moet je echt de carterpan van een 1,8s onder de c20xe zetten?
alvast bedankt,16 januari 2011 om 00:38 #17793417motorsteunen zou ik ff na moeten vragen voor je, maar ik heb sowieso iemand voor je die nog wel wat van die carters heeft liggen. Overigens is een aanzuigbuis ook geen slecht idee, of je moet die van de c20 aan willen passen zodat ie in een 1.8 carter past. peilstok is ook handig, want die past precies goed, de stok van de c20 is te lang.
wat betreft wat moet, niks moet, maar 1,8 carter maakt je leven een stuk makkelijker. Motorsteunen ook, maar die zijn nog wel te bouwen, als je dat kunt. Ik begrijp dat een ohv vooras in principe wel moet kunnen. Ik weet niet hoe het in een C zit, maar op de ohv as in de B zitten beduidend minder sterke veren dan op een cih as, dus als je daar dan 130 kilo aan c20xe op legt kan het zijn dat je gratis verlaging hebt.
Max
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.