Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Ervaringen met EDS phase 3?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2011 om 19:39 #17230776
Hallo mede turbo-liefhebbers,
hebben er hier al meer mensen ervaring met de EDS phase 3 kit?
Ik heb de kit besteld voor mijn A Vectra :D
Zijn er bijvoorbeeld zaken waar je op moet letten bij het inbouwen, computer solderen en dergelijke?Alvast bedankt voor de reacties
9 januari 2011 om 20:08 #17793309prima setje :D
heb er zelf ook mee gereden, heb hem in een extra computer laten solderen.
Zorg ervoor dat je een goede drukdoos hebt, dan is het verder alleen maar genieten :D9 januari 2011 om 20:23 #17793310Ben vol lof over de phase3 van EDS.
idd goede actuator en de spec. van EDS opvolgen!
het in de ecu solderen is met 5minutjes klaar
9 januari 2011 om 21:10 #17793311ik had hiervoor een eds fase 2 in mijn astra en daar was ik al dik tevreden over. nu heb ik ook een fase 3 alleen nog met een orginele actuator en dat gaat niet zo goed :jerry . van de week maar eens een verstevigde actuator monteren :thumbup
11 januari 2011 om 18:10 #17793312Verstevigde actuators kan je wel krijgen via tx autosport in the uk voor nette prijzen.
11 januari 2011 om 18:18 #17793313ik heb evt nog een ecu met eds phase 3 chip te koop liggen.
u2u maar12 januari 2011 om 11:56 #17793314Wat is het verschil tussen een versterkte actuator en het strakker afstellen van de originele?
12 januari 2011 om 15:34 #17793315sowieso 20jaar jonger, en 200.000km jonger, vul de rest zelf maar in :D
ps. Corsa_GSi krijg jij geld elke keer jij TX promoot? :D(grapje) (persoonlijk vind ik de afgewerkte kwaliteit niet super daar weg, maar wel betaalbaar spul!)
12 januari 2011 om 16:19 #17793316Okeee maar ik bedoel het verschil in werking als ze even jong zouden zijn
12 januari 2011 om 16:37 #17793317Post 2 keer tx en SW gaat gelijk meuten lol :P
Kwaliteit is prima, heb er voldoende spul vandaan gehaald inmiddels.
12 januari 2011 om 18:25 #17793318het verschil is dat er een sterkere veer inzit zodat hij minder snel open gaat en dus ook meer turbodruk vast kan houden. ik heb nu een tx wastegate liggen, en ziet er wel degelijk netjes uit :)
13 januari 2011 om 21:37 #17793319Hey Barry
Maar dat gebeurt toch ook als je de originele strakker zet13 januari 2011 om 22:11 #17793320dat klopt. maar met een fase 3 draai je 1.5 bar overdruk en dat haalt die orginele gewoon niet. die gaat dan gewoon open en dan verlies je dus druk :)
16 januari 2011 om 22:08 #17793321Ok
28 januari 2011 om 10:34 #17793322Bedankt voor de reacties allemaal! ik heb de set inmiddels ontvangen. Ligt nu op de eettafel :D
Eerst ga ik nog even wat extra metertjes monteren en dan gaat de set erin.
Ik heb de fase 3 kit trouwens besteld met 470ccm injectoren. Dan krijg je daarop aangepaste chips erbij. Het blijkt dan niet nodig de benzinedruk te verhogen.
In eerste instantie ga ik het toch proberen met de standaard actuator en veer uit de set. Mocht dit niet werken dan ga ik een versterkte erin zetten. Bedankt voor de tip :thumbup29 januari 2011 om 07:52 #17793323Het werkt wel met de versterkte veer en orginele actuator alleen breekt de veer na een tijdje.
22 september 2011 om 20:29 #17793325ff inhaken op dit topic:
is het mogelijk om met phase 3 te rijden op een standaard motor?
dus standaard zuigers, drijfstangen, turbo enz.of moet er nog het een en ander aangepast worden.
er hoeft niet tot de laatste pk uit geperst te worden ;)22 september 2011 om 21:06 #17793326als er niet tot de laatste pk hoeft, hoef je ook geen fase 3, dan is 2 voldoende.
fase 3 is stuk sneller mits alles goed is.
kan allemaal op origineel spul, rij ik nu ook nog. is allemaal wel op de max. van standaard internals….
maar denk wel om de inlaatslang, bougies (eigenlijk de hele ontsteking), actuator, en nog allemaal van die kleine dingetjes…
23 september 2011 om 09:19 #17793327SW, vroeger was het Dbilas voor Servaas en nu promoot hij TX Motorsport
23 september 2011 om 16:21 #17793328@sw16v wrote:
als er niet tot de laatste pk hoeft, hoef je ook geen fase 3, dan is 2 voldoende.
fase 3 is stuk sneller mits alles goed is.
kan allemaal op origineel spul, rij ik nu ook nog. is allemaal wel op de max. van standaard internals….
maar denk wel om de inlaatslang, bougies (eigenlijk de hele ontsteking), actuator, en nog allemaal van die kleine dingetjes…
versterkte actuator heb ik nog liggen (zat er eerst op, maar gaf foutcode turbodruk te hoog)
wat moet ik met de inlaatslang doen dan?
ik ga me eens ff informeren.
kan namelijk een phase 3 computer kopen24 september 2011 om 17:03 #17793329Inlaatslang vervangen door 1 van Samco of Roose Motorsport, dus een siliconen.
Anders heb je kans dat hij de originele vacuum trekt.24 september 2011 om 18:21 #17793330die heb ik er al op van samco :thumb
27 september 2011 om 20:58 #17793324de EDS phase 3 zit erin.
nog ff rustig aan gedaan.heb ik nu een zwaardere brandstofpomp nodig en een 3.5 of 4 bar bdr?
zit nu 3 bar op28 september 2011 om 18:40 #17793308http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/anleitungen/elektronisches-dampfrad” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/anleitungen/c20let-phase-1-2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Calibra/20L-Turbo-C20LET/Opel-Calibra-Turbo-C20LET-Phase3-Leistungssteigerung” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 oktober 2011 om 12:14 #17793331Hoe kan je een actuator strakker zetten dan? Dat hij zn druk langer behoud is dat dan over zn gehele toerengebied? Als je zo’n. ding minimaal strakker zet is dat voelbaar? Stay er ergens omschreven hoe dat in zn werk gaat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.