Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 2.0 16v op het oog
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2011 om 16:42 #17230685
Ik wil dus mijn Zafira verkopen en heb nu een hele mooie astra op het oog.
Het is een Opel Astra G 2.0 16v uit 2000
Waar moet ik bij deze motor op letten.
Doordat ik al eens een Astra heb gehad maar geen 2.0 16v weet ik wat ik moet kijken bij de carrosserie.Dus hoe zit het met dit blok.
8 januari 2011 om 20:20 #17791818Met deze blokken is opzich weinig mis, de basis van het onderblok dateert al uit de jaren 80, dat zegt toch wel wat. Dingen die weleens voorkomen zijn dat de klepdekselpakkingen gaan zweten/lekken (is opzich makkelijk te verhelpen), en de EGR wil nog weleens voor probleempjes zorgen.
8 januari 2011 om 20:51 #17791819Inderdaad kleppendeksel durft nogal eens te lekken zoals Driekus zegt had ik ook bij mijn z20let.
Luister ook naar waterpomp of deze niet gromt zoals een versleten lager , deze moet samen met de d-riem vervangen zijn.
Voor de rest super sterke blokken , mijn garagist heeft daar jaren cross mee gereden op 235pk en moesten slechts één maal per jaar open voor nazicht.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je er elke dag mee op straat ga racen é.
Groetjes8 januari 2011 om 20:51 #17791820en die EGR kun je vervolgens weer fijn afdoppen;)
heb zelf ook anderhalf jaar gereden met dit blok in een mijn Astra F.
prima motor, genoeg vermogen om lekker met het verkeer mee te komen.8 januari 2011 om 20:55 #17791821Ook willen de nokkenas sensors wat problemen geven.
Bij mijn vader is die al 2 keer vervangen. (is wel een 2,2 maar kwa basis gelijk)
Kijk ook goed of het spruitstuk niet lekt. Hopen dat je hem koud kan starten en goed luisteren.Veder een betrouwbaar blok.
8 januari 2011 om 21:04 #17791822Frank, vraag Eddy maar eens wat de punten zijn.
Hij kan je wel een aantal A4 tjes geven wat hij het afgelopen jaar aan onkosten aan zijn X20XEV heeft gehad..8 januari 2011 om 21:45 #17791823[rquote=1836571&tid=140035&author=Juffer1]Frank, vraag Eddy maar eens wat de punten zijn.
Hij kan je wel een aantal A4 tjes geven wat hij het afgelopen jaar aan onkosten aan zijn X20XEV heeft gehad..[/rquote]Je bedoelt eddy666 op ATC of wie anders dan Arjan…
8 januari 2011 om 22:13 #17791824[rquote=1836551&tid=140035&author=arjontje]Ook willen de nokkenas sensors wat problemen geven.
Bij mijn vader is die al 2 keer vervangen. (is wel een 2,2 maar kwa basis gelijk)
Kijk ook goed of het spruitstuk niet lekt. Hopen dat je hem koud kan starten en goed luisteren.Veder een betrouwbaar blok.[/rquote]
indd. vergeten erbij te vermelden.
nokkenassensenor heb ik ook eens stuk gehad.
spruitstuk 2x gescheurt geweest.8 januari 2011 om 23:57 #17791825X20XEV:
Nokkenassensor: is een aanpassing voor
Scheuren uitlaatspruitstuk: is een aanpassing voor
Olieverbruik: Meestal carterventilatie gaatje op gasklep dicht
is dat het niet, klepdeksel vervangen
Gebruik GEEN olieafscheider!!
EGR: Niet afdoppen., gaat normaal niet stuk bij X20XEV.
Rot stationair / afslaan: Gasklep reingen + Stappen motor splitsen en reinigenMechanisch zijn dit ZEER sterke motoren.
Willem
9 januari 2011 om 04:47 #17791826Haha, ja hij bedoelt vast mij Frank :angel
maar ik ben wat dit aangaat niet echt objectief…alle problemen die ik met mijn X20XEV gehad heb zijn te wijten aan de vorige eigenaar die vermoedelijk het blok een (of meerdere) keren flink heet heeft gereden, en vervolgens met vloeibare pakking alles heeft dichtgesmeerd:fy1
Wat ik je wel als tip mee kan geven, als het een 1999 of 2000 model is, let dan goed op de remmen aan de achteras. Dit zijn dan Bosch klauwen (latere types hebben lucas, rara waarom) en die kunnen nogal eens voor problemen zorgen, vooral het handremheveltje wil wel eens vastzitten! Ik heb ze laatst vervangen door Lucas klauwen maar is een duur grapje kan ik je zeggen.
succes ermee!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.