Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Nieuwe motor voor Manta A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2011 om 20:37 #17230646
Hallo,
Ik wil graag een Manta A kopen. Nu heb ik er 1 gevonden via marktplaats voor weinig, hij is nog hard en ziet er netjes uit. Alleen nu het probleem:
De motor schijnt een harde tik te hebben en heel veel olie te verliezen. De eigenaar rijd er ook niet meer mee om verdere beschadiging van het blok te voorkomen.Nu denk ik persoonlijk (heb niet erg veel verstand van motoren) dat het probleem niet zomaar te verhelpen is en dus beter kan kijken naar een ander blok.
Dus nu is mijn vraag, waar kan ik een 1.9 blok vinden?
Heb al op marktplaats gekeken maar helaas geen succes.
Ik weet ook niet of er andere motor blokken zijn die zonder al teveel moeite in een Manta A passen?Groet,
Ramon van den Berg.7 januari 2011 om 21:18 #177914552.0 n/s past ook is hetzelfde werk en ook 1.6 zou passen
7 januari 2011 om 21:20 #17791456Heeft u misschien enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?
7 januari 2011 om 21:20 #17791457motor uit ascona B of record past ook
of gelijk omega blok er in maar dan hebbie wel wat meer werkgroet michel
7 januari 2011 om 21:21 #17791458Je zal die grijze met de minibike ervoor wel bedoelen uit rotterdam. Ken hem verders niet maar hij is wat raar verlaagd zou alles even goed nakijken. Ook heeft hij roest achter bij het rechterwiel kijk eerst maar eens of het wat is:)
7 januari 2011 om 21:23 #17791459[rquote=1835597&tid=139980&author=RamonBerg]Heeft u misschien enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?
[/rquote]U2U gestuurd
groet michel
7 januari 2011 om 21:23 #17791460Mocht je hem echt willen kopen, open even een topic hier bij ”te koop gevraagd”
Zijn echt wel mensen aanwezig hier die nog zo’n motor over hebben! ;)
Succes met de eventuele aankoop
7 januari 2011 om 21:24 #17791461Morgen ga ik kijken:P
Het duurt nog een tijdje voor dat ik mij rijbewijs heb. Dus heb nog even de tijd om eraan te sleutelen.
7 januari 2011 om 21:24 #17791462Waar zit die tik?
Onderblok of cilinderkop?
Tik in de cilinderkop kan een losgelopen moer zijn, kleppen opnieuw stellen
Olie verbruik, kan versleten kleprubbers zijn.
Motor voor een A zonder aanpassing en gebruik van de aanbouwdelen van een 19S:
16S 75pk
19N 75pk
19S 90pk
20N 90pk
20S 100 pk
Kan zijn dat de carterpan-olieaanzuigbuis-peilstok overgezet moet worden voor montage in een A Manta (b.v. een blok uit een Rekord)7 januari 2011 om 21:26 #17791463Ik zou morgen gewoon goed onder de wagen gaan liggen alles nakijken op rotterij de motor is het probleem niet dagje werk en je hebt er een andere motor in.
7 januari 2011 om 21:26 #17791464ja og meteen blok uit b manta met injecktie er op er in leggen
zijn der genoeg heb ze regelmatig compleet te koop
8 januari 2011 om 14:06 #177914652.4?
8 januari 2011 om 14:33 #17791466Ik ben net naar de auto wezen kijken.
De onderkant van de auto is (zover we hebben kunnen zien) Keihard.
Hij heeft echter wel wat scheuren in de lak en wat roestplekjes.Waar het getik in de motor vandaan komt hebben we niet kunnen horen en na 1 minuut lopen stroomde de olie er alweer uit.
Dus dat wordt zoiezo een nieuw blok.Maarja omdat er toch voor het mooie een hoop gedaan moet worden aan de buitenkant, zit ik nu te twijfelen.
Aangezien dit me eerste auto word wil ik ook geen kapitalen kwijt zijn.Misschien dat ik hem de eerste paar jaar zo laat en zorg dat hij niet gaat rotten, enz. En daarna helemaal ga opknappen, omdat de kans dat je een paaltje raakt of andere schade maakt toch groter is als beginnend bestuurder.
8 januari 2011 om 14:56 #17791467kun je idd beter ander blok der inleggen waarschijnlijk
ben je vaak goed koper uit
mischien meteen 2.o of 2.2 ofzo net wat extra t o v een 1900 is wel lekker
8 januari 2011 om 14:57 #17791468[rquote=1835979&tid=139980&author=RamonBerg]Ik ben net naar de auto wezen kijken.
De onderkant van de auto is (zover we hebben kunnen zien) Keihard.
Hij heeft echter wel wat scheuren in de lak en wat roestplekjes.Waar het getik in de motor vandaan komt hebben we niet kunnen horen en na 1 minuut lopen stroomde de olie er alweer uit.
Dus dat wordt zoiezo een nieuw blok.Maarja omdat er toch voor het mooie een hoop gedaan moet worden aan de buitenkant, zit ik nu te twijfelen.
Aangezien dit me eerste auto word wil ik ook geen kapitalen kwijt zijn.Misschien dat ik hem de eerste paar jaar zo laat en zorg dat hij niet gaat rotten, enz. En daarna helemaal ga opknappen, omdat de kans dat je een paaltje raakt of andere schade maakt toch groter is als beginnend bestuurder.
[/rquote]
maar hoe zit het met de schade dan aan de linker voorkant? en waarom is hij zo raar verlaagd? achter meer dan voor of liggen er bakstenen achterin?haha
8 januari 2011 om 15:01 #17791469Nee er licht een gastank en een subwoofer achterin. Haha
En de schade aan de voorkant is behoorlijk ernstig, hij heeft wel een nieuw voorscherm erbij.
8 januari 2011 om 15:17 #17791470Heb ik nog wel een leuk blokje voor je liggen…
Als je toch genoeg tijd heb om te sleutelen,,,,Mag voor een mooi prijsje weg…
(begint nu in de weg te staan)Ohjaaa, het is een
3.0 24vPast makkelijk in een A:angel
8 januari 2011 om 15:30 #17791471Nou het probleem is niet de tijd hebben om te sleutelen, maar de plek.
Hij moet rijdend blijven omdat ik alleen in de weekenden ergens kan sleutelen, maar dan moet hij zondag avond gewoon weer mee naar huis.8 januari 2011 om 16:19 #17791472Nou je moet hem eerst rijdend maken dus je bent sowieso een dag kwijt om een motor om te bouwen (met hulp)
8 januari 2011 om 16:24 #17791473half dagje als je zelfde blok houd of althans een S blok
dat steld niets voor het inbouwen8 januari 2011 om 17:33 #17791474Het motor blok is het probleem niet denk ik. Heb al vaker geholpen met andere auto’s en het is meestal wel in 1 dag te doen.
Maar voor de blik schade enz. Heb je natuurlijk veel meer tijd nodig.8 januari 2011 om 17:41 #17791475Als je toch nog geen rijbewijs hebt zou ik, als je een dergelijk project koopt, echt zoeken naar een goede sleutelruimte of loods. Anders is het amper te doen.
8 januari 2011 om 18:46 #17791476als je zelf niet beschikt over een goeie sleutel ruimte
kun je beter naar een Atje zoeken met minder werk
en als je in de toekomst hem toch volledig en goed wil opknappen
loont het zeker de moeite om een goeie basis tekopenzag net deze op Mp vind hem wel wat hebben:wub
8 januari 2011 om 19:59 #17791477EN DE AUTO GEKOCHT :hmmz
8 januari 2011 om 23:58 #17791478Heb hem nog niet gekocht. En ik kan er in principe wel aan sleutelen alleen kan hij dan niet binnen blijven staan maar op de parkeerplaats van dat bedrijf (en dat hebben ze ook liever niet)
Me broer heeft daar zijn 2cv helemaal omgebouwd, dus het is opzich wel te doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.