Forumindex › Forums › Techniek › Cih › ff een vraagje over C2,4NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2011 om 19:24 #17230478
hoi hoi
ff een vraagje
kan een 2.4 opkopen voor een leuk bedrag
maare in rekord heb ik nog lekker oldscool carb
maare de 2.4 is injectie kan ik het zo er op zetten of zijn de bout gaten weer anders ( had ik gehoort dat ze hoger zaten )en wil mn 5 bak er achter hangen en las net dat de boutgaten anders waren .. kan de orginele 2.4 koppeling set in de gtrag of niet???
en wil ook weten of het nut heb om mn 2.0S kop op de onderblok van de 2.4 tezetten ivbm meer koppel of heeft het geen nut?
alvast thnx
20 juli 2011 om 20:52 #17789332spruitstuk past niet, of je moet de 2 gaten verboren, maar optimaal is het niet.
5bak van manta past er zo achter, met koppeling van een 2.0
vliegwiel van een 2.0 (samen met kopp set dus) monteren met de bouten van de
2.4 krukas, dit ivm de draad anders is. en je moet je p bout aanpassen aan de draad van de krukas.
anders heeft je vliegwiel een heel weinig speling, maar dat kan al te veel zijn.het schijnt dat een 2.0 kop op een 2.4 wel vel is, maar geen hardloper.
maar daar zijn de meningen over verdeeld.succes zo, en anders het cih gedeelte eens goed na lezen in het topic omtrend de 2.4 ombouw
had je alle info ook kunnen vinden. ;)20 juli 2011 om 21:34 #17789333thnx
ben niet echt vaak op het net tevinden .. meer aan het werk om mn hobby tebekostigen aangezien mn vriendin vertrokken is xd doe ik het dus allemaal zelf haha
dus het beste gewoon de 2.4 kop er op houden en geen geleuter zeg maar
vernaggel ik niet de koppeling er mee aangezien de 2.4 meer vermogen heb
23 juli 2011 om 07:20 #17789334Voor een standaard 2400 is de 2.0 koppeling sterk genoeg, als je tenminste niet bij ieder stoplicht een “Dukes of Hazzard” start maakt :D
23 juli 2011 om 07:28 #17789335nee niet echt de bedoeling …. model leent er zich wel voor maar doe ik mooi niet :D
is dan voor mn rekord C coupe van 68
8 augustus 2011 om 21:03 #17789336en, al vorderingen ?
12 september 2011 om 17:26 #17789337heb ook nog een vraagje over 2.4
Ik wil mijn krukas met pouly en vliegwiel laten ballanceren. Moet ik op het vliegwiel ook de drukgroep plaatsen voor het ballanceren
of heeft dat weinig nut.groeten Robert
14 september 2011 om 11:48 #17789338Als je je 2.0 koppeling niet vertouwt op een 2.4, kun je ook die van een 2.5E of i 6 cylinder pakken. En daar kan je tegenwoordig best goedkoop aan komen, want ze zijn niet zo erg in trek zoals de 3 liters.
22 september 2011 om 16:51 #17789339heb ook nog een vraagje over 2.4
Ik wil mijn krukas met pouly en vliegwiel laten ballanceren. Moet ik op het vliegwiel ook de drukgroep plaatsen voor het ballanceren
of heeft dat weinig nut.groeten Robert
11 oktober 2011 om 16:44 #17789340niemand??
11 oktober 2011 om 18:05 #17789341;) drukgroep is al gebalanceerd dus dat zou ik niet doen
12 oktober 2011 om 20:32 #17789342Hallo,
Heb zelf een 2.4 in mijn c-kadet gebouwd. Ik heb een vliegwiel met drukgroep en plaat van een 2.2E gebruikt met daarachter de originele 4-versnellingsbak van de 1.6S. Koppeling van 2.2E is groter en kan grotere vermogens aan. Balanceren zou ik doen inclusief drukgroep en plaat. :thumbup21 oktober 2011 om 20:58 #17789343balanceren doe je altijd met een zo kompleet mogelijke krukas dus van poelie tot drukgroep. in de drukgroep zit juist vaak veel onbalans. de koppelingsplaat die beweegt los van de rest dus die balanceer je niet mee.
na balanceren de onderdelen merken zodat ze in dezelfde stand weer terug gezet kunnen worden4 december 2011 om 21:56 #17789344@Keesjr wrote:
Voor een standaard 2400 is de 2.0 koppeling sterk genoeg, als je tenminste niet bij ieder stoplicht een “Dukes of Hazzard” start maakt :D
En als je nou wel iets ‘sportiever’ gaat rijden met een 2.4 en getrag240? Wat zijn dan de alternatieven met bestaande Opel onderdelen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.