Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › wie heeft er verstand van een c1.8xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 22:40 #17230418
hallo
ik ben voor de cross mijn kadet gsi seh aan het ombouwen naar 1.8 16v vanwege de klasse
nu ik op het punt sta om er een te laten reviseren/opfrissen
vraag ik mij af of er hier liefhebbers zijn die dit evt ook kunnen doen uiteraard tegen betalingmvg arnold
4 januari 2011 om 13:20 #17787890ga je ook met een progameerbare injectie rijden dan.
een c18xe heeft als het goed is een can bus systheem, en je kadett niet.
waarom pak je dan geen c20xe, meer vermogen en veel makkelijker in te bouwen.
maar een seh levert ongeveer hetzelfde vermogen, en trekt beter van onderuit.groeten.
4 januari 2011 om 13:42 #17787891Can BUS op een C18XE???? Volgensmij is een C18XE een van de eerste Astra GSI motorblokken.
Inbouwen van Een C18XE verschilt niet echt veel van de C20XE. Onderblokken zijn kwa montagepunten vrijwel gelijk, versnellingsbakken ook. Dus zou niet erg ingewikkeld moeten zijn om in te bouwen in een kadett.Zelf goede ervaring met C18XE heb eens een astra F 1.4 omgebouwd naar astra met C18XE. Uiteindelijk 160 pk uit gehaald
5 januari 2011 om 09:23 #17787892ohh, sorry.
had een andere motor voor me.groeten.
5 januari 2011 om 10:53 #17787893haha, kadett4x4, jij dacht aan de Z18XE, en die is ook in de meeste gevallen niet eens Can-Bus.
inderdaad, qua ophanging schelen ze niks, en ook de bak van de GSi kan er zo aan gehangen worden.
Willem
5 januari 2011 om 23:28 #17787894[rquote=1831257&tid=139647&author=Haasje17]Can BUS op een C18XE???? Volgensmij is een C18XE een van de eerste Astra GSI motorblokken.
Inbouwen van Een C18XE verschilt niet echt veel van de C20XE. Onderblokken zijn kwa montagepunten vrijwel gelijk, versnellingsbakken ook. Dus zou niet erg ingewikkeld moeten zijn om in te bouwen in een kadett.Zelf goede ervaring met C18XE heb eens een astra F 1.4 omgebouwd naar astra met C18XE. Uiteindelijk 160 pk uit gehaald[/rquote]
c1.8xe heeft gewoon een f16 bak tot 94 daarna de f18
de reden dat ik 1.8 ga rijden is de klasse wil graag in de tot 2.0 klasse rijden
ik heb nog 2 hele goeie 2.0 motors staan
evt voor de liefhebber nog een hele frisse seh te koop
ik moet wel met de (gewone) computer vandaar het standaart moet wezen
ik wil wel rond de 150/160 pk uitkomen
komen sowiezo andere nokkenassen en een chipje op maat
weet aleen niks van deze motor af aleen dat de vorige club kampioen er ook een had ;) :jerry
zal morgen wat foto,s plaatsten van het project7 januari 2011 om 19:32 #17787895Slecht hoor.
Olieafscheider erop!!
Weghalen dat ding!!!!!
krijg je vuil ophoping van in je oliecarter.
Willem
9 januari 2011 om 01:41 #17787896[rquote=1831257&tid=139647&author=Haasje17]Can BUS op een C18XE???? Volgensmij is een C18XE een van de eerste Astra GSI motorblokken.
Inbouwen van Een C18XE verschilt niet echt veel van de C20XE. Onderblokken zijn kwa montagepunten vrijwel gelijk, versnellingsbakken ook. Dus zou niet erg ingewikkeld moeten zijn om in te bouwen in een kadett.Zelf goede ervaring met C18XE heb eens een astra F 1.4 omgebouwd naar astra met C18XE. Uiteindelijk 160 pk uit gehaald[/rquote]
en waar kwamen die 160 pk weg?
wil graag wat info over deze moter
en zoek nog steeds iemand die een blokje op wil frissengroeten
9 januari 2011 om 11:59 #17787897C18XE is 125pk, dan is deze motor dus flink gekieteld geweest.
op deze foto is ie iig nog 125pk.
Willem
9 januari 2011 om 12:57 #17787898Die op de foto’s is een voorbeeld niet het huidige blok, maar 160 pk krijg je al voor elkaar met andere injectoren, benzineregelaar, bougies, uitlaat, geflowd inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en chippen (Vrijprogrameerbare ECU)
9 januari 2011 om 16:17 #17787899[rquote=1837053&tid=139647&author=Haasje17]Die op de foto’s is een voorbeeld niet het huidige blok, maar 160 pk krijg je al voor elkaar met andere injectoren, benzineregelaar, bougies, uitlaat, geflowd inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en chippen (Vrijprogrameerbare ECU)[/rquote]
wat voor injectoren kan ik het beste nemen heb nog een 2.0 16v liggen zijn die ook groter?
benzine pomp heb ik nog niet over na gedacht hoeveel druk moet hij voor het mooie geven?
reed vorig jaar 2.0 8v met een losse univers pompje maar weet niet wat hij levert9 januari 2011 om 22:11 #17787900Ik reed met 3,5 bar drukregelaar verstelbaar van 3 tot 5 bar, 470ccm injectoren op 3 bar. Dus zal iets van 500ccm geweest zijn. Benzine pomp die ik had was een van astra G 1.6 16V. Leverde meer dan genoeg druk. Koudere bougies.
Als je dan chipt heb je al vrij veel pks extra, spruitstuk nog veranderen en dan zul je al echt verschil merken
15 januari 2011 om 15:07 #17787901vandaag eidelijk een motor gevonden en meteen opgehaalt
een astra station van 94 wel 300.000 km gelopen maar zeker niet afgetrapt zit vanaf 2003 8000 euro aan rekeningen bij van de dealer dus netjes onderhouden
hij is lekker vlot :D
volgende week gaat de astra uit elkaar zitten een boel leuke onderdelen op die komen hier wel weer voorbij :D
zijn nu in onze nieuwe sleutel loods :jerry eerst bezig mijn kamaraad zijn astra aan het fixen (moet) ook een nieuwe motor inpaar foto,s volgen nog
18 januari 2011 om 18:58 #17787902[rquote=1832472&tid=139647&author=wim-v6]haha, kadett4x4, jij dacht aan de Z18XE, en die is ook in de meeste gevallen niet eens Can-Bus.
inderdaad, qua ophanging schelen ze niks, en ook de bak van de GSi kan er zo aan gehangen worden.
Willem[/rquote]
inderdaad wim, je had gelijk.
op mijn astra h heb ik wel can bus, zodoende dat ik effe de fout in ging.
had de c en de z verwisseld.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.