Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza gse lust ineens slokkie meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 16:13 #17230394
hallo m’n gse liep eerst heel beschaafd 1 op 7 alleen de laatste tijd haal ik 1 op 5 niet eens meer ? dacht eerst nog dat het aan het koude weer en de kleine stukkies lag maar ben bang dat er toch iets anders aan de hand is ? iemand ervaring of mooie suggesties , alvast bedankt , groeten .
3 januari 2011 om 17:49 #17787356AnoniemLid sinds:
1 January 1970alvast een suggestie voor het nieuwe jaar: pak je fiets :D
nee, joh, heb je al gekeken of je tank of de slangetjes lekkage vertonen ? :hmmz
3 januari 2011 om 18:07 #17787357controleer of hij echt op 6 cilinders loopt. bij mij sloeg ie een tijdje lang ook een cilinder over, merkte het in vermogen, maar ook in verbruik
3 januari 2011 om 19:00 #17787358nokkenas?
3 januari 2011 om 20:01 #17787359[rquote=1830434&tid=139611&author=bettus accu]nokkenas?[/rquote]
schijnt vooral voor te komen bij de 30e motoren toch?
en al minder bij de c30ne of 30ne motoren..
3 januari 2011 om 20:08 #17787360[rquote=1830531&tid=139611&author=Ghanz][rquote=1830434&tid=139611&author=bettus accu]nokkenas?[/rquote]
schijnt vooral voor te komen bij de 30e motoren toch?
en al minder bij de c30ne of 30ne motoren..[/rquote]
t schijnt niet, tis ook nog zo:P
bij alle 6 cilinder CIH motoren komt dat vaak voor. hier bijna alle nokkenassen uitverkocht. gaat er zo’n beetje 1 per week over de toonbank.
3 januari 2011 om 20:51 #17787361Wat gaat er stuk aan die nokkenasssen ?
nokken versleten of breken ze doormidden?3 januari 2011 om 20:56 #17787362verslijten.
3 januari 2011 om 20:58 #17787363maar wat voor een kleur rook geeft ie dan? kan ook zijn dat de temperatuursensor kapot is en dat ie op de choke blijft lopen.
3 januari 2011 om 20:59 #17787364oke zal ik eens bij de mijne controleren of dit ook het geval is.
Bedankt voor de info bettus :thumbup
3 januari 2011 om 21:03 #17787365[rquote=1830617&tid=139611&author=noci]oke zal ik eens bij de mijne controleren of dit ook het geval is.
Bedankt voor de info bettus :thumbup [/rquote]
dan moet ie ook op 5 poten lopen. dus dat oudje tijdt niet als een nieuwe dan:jerry
4 januari 2011 om 06:28 #17787366Als tie op 5 pitten loopt, merk je dat meteen. Staat tie meestal ook te schudden bij stationair.
4 januari 2011 om 12:46 #17787367Als ie meer zuipt:
Kan het de nokkenas zijn 1 cil produceert geen of minder power en moet wel worden meegetrokken.Temp sensor kan niet echt,dan verzuipt ie gelijk bij warm blok omdat de computer denkt dat het ergens rond de -40 is.
Luchfilter dicht zodat de motor minder lucht krijgt en veel brandstof maar zoiets gebeurt geleidelijk…
Nokkenas rond,merk je wel,de motor loopt klote stationair,en als je de uitlaat nok versleten hebt en je inlaat nog goed krijg je een soort van compressor werking,je koppakking vliegt der dan wel een keer uit.
4 januari 2011 om 12:51 #17787368ik ben benieuwd wat het is. al gekeken?
4 januari 2011 om 17:38 #17787369ik heb nog niet gekeken ( rij er niet elke dag mee , en wilde de reacties even afwachten ) maar ga morgen eens even het een en ander nakijken , bedankt en blijf open staan voor ideeen.
4 januari 2011 om 17:44 #17787370de monza loopt overigens netjes stationair ( op 6 cylinders )en rijdt ook gewoon goed als die warm is . trekt goed door en start net zoals daarvoor ( in 1 keer als die koud is en na een slag 4 als die warm is , maar ik heb begrepen dat dit normaal is ) luchtfilter heb ik laatst nog schoon geblazen.
ik hoop dat ik tegen iets pietluttigs aanloop morgen.4 januari 2011 om 17:54 #17787371nog even wat extra informatie : ook de boardcomputer meld het extra verbruik : gem. 24 liter op 100 km :cry
4 januari 2011 om 18:38 #17787372Toevallig een GSE met een blauw kapje op de lucht meter?
110kw ala 156pk versie?4 januari 2011 om 21:14 #17787373is de lambdasonde dan niet kapot. althans, als ie erin zit. (hadden de duitse monza’s toendertijd.)
4 januari 2011 om 23:59 #17787374;)
Was ik ook alop het doelen,dan krijg je ook zo,n verbruik wat financieel niet bij te benen is
5 januari 2011 om 07:54 #17787375Ik dacht al dat misschien de tank doorgeroest was, maar als je zegt dat de boordcomputer ook het meer verbruik aangeeft dan kan dat niet.
Als het de lambdasonde is kun je het wellicht ook zien aan de kleur van de bougies5 januari 2011 om 19:32 #17787376oke , zal er ook eens wat bougies uit draaien , maar een lambdasonde kan ik niet vinden , waar zou die moeten zitten / hoe ziet het er uit bij zo’n oude opel
( als die er op zou zitten ) en blauwe afdekkappies zitten er niet op. zal wel zaterdag worden voor ik weer even tijd heb,
goede ideeen blijven welkom , bedankt .6 januari 2011 om 06:42 #17787377Lambdasonde (de sensor althans) zou ergens in de voorpijp van de uitlaat moeten zitten, mits aanwezig. De algemene verschijningsvorm is een soort pijpje met een draadje eraan.
6 januari 2011 om 15:52 #17787378[rquote=1833725&tid=139611&author=rinus de boer]Lambdasonde (de sensor althans) zou ergens in de voorpijp van de uitlaat moeten zitten, mits aanwezig. De algemene verschijningsvorm is een soort pijpje met een draadje eraan.[/rquote]
Die heb ik niet eens zitten, en de mijne drinkt de laatste paar weken ook wat meer als anders:(
Ik heb een 3.0i sennie van bj 85′ en heb een beetje het zelfde euvel.
Hij draait gewoon stationair en draait gewoon op 6 cilinders en geeft een witte rook pluim uit de uitlaat.
Geen benzine slang die lek is ofzo.Zou het aan de koude temperatuur van buiten dan moeten liggen?
6 januari 2011 om 15:56 #17787379AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1833725&tid=139611&author=rinus de boer]Lambdasonde (de sensor althans) zou ergens in de voorpijp van de uitlaat moeten zitten, mits aanwezig. De algemene verschijningsvorm is een soort pijpje met een draadje eraan.[/rquote]
Bij welk bouwjaar/type zijn deze lambdasondes dan toegepast :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.