Accu of Dynamo?

Forumindex Forums Modellen Astra Accu of Dynamo?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230342
    Tukkertje
      Lid sinds:
      10 June 2008

      Hallo mensen

      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
      Het gaat om een Astra G Coupe 1.8 16v bj 2000

      3 maanden geleden heb ik mijn accu vervangen omdat ik steeds met een lege accu stond,nu rijd ik zo,n 3 maanden met mijn nieuwe accu maar nu beginnen de problemen weer.Vorige week begon mijn accu lampje te branden
      hij deed dit alleen als ik stil stond,zodra ik begon met rijden was die uit.Magoed na een tijdje de auto uit en toen ik hem weer wou starten deed die dus niets.Kameraad van mij erbij met startkabels maar hij wou nog niet starten dus toen maar anwb erbij,deze man kreeg hem weer aan de praat en vermoede dat het aan de accu pool lag want die was wat smerig.Ik rij weer weg en 3 minuten later terwijl ik op de singel voor het stoplicht sta beginnen echt alle lampjes te branden en te knipperen en een paar seconden later was de auto weer uit en ik kreeg hem dus weer niet aan.Weer de anwb gebeld en die heeft verschillende metingen gedaan.Het kon de Dynamo zijn zecht die maar hij vermoede de accu.Ik heb een bonnetje met de uitslag van de test gekregen die zal ik hier ff neerzetten.

      ACCUTEST:
      accu ok
      Spanning 12,53V
      Gemeten 422A EN
      Accuwaarde 450A EN

      Accutechnologie Normaal.

      STARTTEST:

      NORMAAL

      Spanning 11,03V

      LAADSPANNING TEST:

      LAAG

      Spanning 12,74V

      De man van de anwb zei dat de accu te snel leeg liep en dacht dus dat de accu kapot was ondanks dat de laadspanning laag was.

      Toen de auto 1 maal aan was kon ik nog snel mijn huis halen.
      Vrijdag avond de auto snel op een andere parkeerplaats gezet(vanwege vuurwerk)ook toen ging de auto wel aan maar ik merkte wel dat mijn electrische ramen heel langzaam omlaag en omhoog gingen.Gisteren middag wil ik hem weer starten en deed die weer niets.Je hoort wel tik tik tik maar verder niets.
      Wat denken jullie zal het nu de Dynamo of de Accu zijn?
      Alvast bedankt voor het mee denken.

      #17786899
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Controleer eerst de massa aansluitingen.

        dat wil zeggen:

        massaverbinding van de motor naar de accu

        massaverbinding van accu naar carroserie

        als dat het niet is, is de dynamo niet best meer.

        laadspanning hoort rond de 14 a 14.5volt te zitten.

        Willem

        #17786900
        b07
          Lid sinds:
          24 February 2009

          als er roest op de massa punten of accu poolen zit ,even schoon opschuren.

          als het niet aan de massa punten ligt zou je kunnen kijken naar de koolborstels van de dynamo als die versleten zijn laad die ook niet meer goed.

          #17786901
          omegakokkie
            Lid sinds:
            9 December 2006

            Jou probleem komt mij heeeeel bekend voor.
            Heb het zelfde mee gemaakt, gelukkig(bijna) alles onder de garantie periode.
            Volgens de VOD lag het aan de aircopomp en de accu, deze zijn bij mij beide vervangen.
            Maar een week later stond ik weer bij de VOD met hetzelfde probleem, men zei dat het wederom aan de airco lag, ze hadden hem met teveel gas gevuld waardoor deze te zwaar moest draaien en zo de accu leeg trok:hmmz

            Dus wat gas eruit en meteen de ERG klep schoon gemaakt en het stationair toerental wat omhoog gezet. En wat denk je????

            Drie dagen later weer bij de VOD, weer het zelfde probleem.:swear

            Heb toen aangegeven dat het misschien de dynamo kon zijn????:hmmz
            Dat kon volgens de VOD niet , maar ze hebben hem toch vervangen.

            Twee maanden later weer het zelfde probleem, ik zag geen heil meer in de VOD(eigenlijk al langer niet meer, maar ja garantie hé) Ik naar mijn eigen dorpsgarage gegaan en het hele verhaal uitgelegd. Kwartiertje later bellen ze op, de auto was klaar het bleek de MASSA kabel bij de accu te zijn, daar zat een breuk in:wtf

            #17786902
            pd5wve
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 August 2010

              Als de laadspanning al zo laag is dan of dynamo of een massa probleem. spanningsval door te veel weerstand.
              Goed met de multimeter op verschillende punten meten. moet wel boven te krijgen zijn neem ik aan.

              succes willem

              #17786903
              Tukkertje
                Lid sinds:
                10 June 2008

                Ik heb maar besloten om er een nieuwe Dynamo in te gaan zetten aangezien het probleem daar weg lijkt te komen.Maar is dit een beetje zelf te doen?Aangezien ik niet echt een monteur ben:hmmz.Allemaal alvast bedankt voor jullie antwoorden en het meedenken.

                #17786904
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  weet niet helemaal cker of je de zelfde motor hebt als ik in m,n vec

                  z1.8xe

                  maar daar was het toch wel n lastige klus
                  maar kwam ook doordat m,n gasmengstuk daar ook hing;)

                  van bovenaf kun je slecht bij de bouten van de motorsteun die om de dynamo heen zit;)

                  maar t is te doen;)

                  #17786905
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    [rquote=1829607&tid=139548&author=omegakokkie]Jou probleem komt mij heeeeel bekend voor.
                    Heb het zelfde mee gemaakt, gelukkig(bijna) alles onder de garantie periode.
                    Volgens de VOD lag het aan de aircopomp en de accu, deze zijn bij mij beide vervangen.
                    Maar een week later stond ik weer bij de VOD met hetzelfde probleem, men zei dat het wederom aan de airco lag, ze hadden hem met teveel gas gevuld waardoor deze te zwaar moest draaien en zo de accu leeg trok:hmmz

                    dit van die airco pomp klinkt mij als n lul verhaal in de oren

                    ook al zou de motor daardoor iets zwaarder draaien heeft dat nog geen invloed op je laadspanning

                    Dus wat gas eruit en meteen de ERG klep schoon gemaakt en het stationair toerental wat omhoog gezet. En wat denk je????

                    Drie dagen later weer bij de VOD, weer het zelfde probleem.:swear

                    Heb toen aangegeven dat het misschien de dynamo kon zijn????:hmmz
                    Dat kon volgens de VOD niet , maar ze hebben hem toch vervangen.

                    Twee maanden later weer het zelfde probleem, ik zag geen heil meer in de VOD(eigenlijk al langer niet meer, maar ja garantie hé) Ik naar mijn eigen dorpsgarage gegaan en het hele verhaal uitgelegd. Kwartiertje later bellen ze op, de auto was klaar het bleek de MASSA kabel bij de accu te zijn, daar zat een breuk in:wtf[/rquote]

                    #17786906
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Die dynamo’s gaan heel veel kapot bij de astra g’s, ook vectra b’s hebben er last van.

                      Zelf doen……

                      Ik loop op het werk al wel eens te klieren om hem er tussen uit te krijgen als is los ligt. lijkt me wel leuk om te zien hoe iemand anders dat dan gaat doen :D

                      De montage van de dynamo is met torx bouten, 1 zit achter op, deze pak ik meestal met een gewone ringsleutel.
                      Voor de rest is het goed te doen, alleen is het ff hengelen om hem er tussen uit te pakken, is soms aardig krap.

                      #17786907
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Op zich maakt het niet zoveel uit welke OPEL je hebt.

                        ze zijn bijna allemaal met hetzelfde merk en type’s dynamo’s geleverd.

                        in de meeste gevallen zijn dat Delco Electronics Dynamo’s van 55 70 100 of 120 Ampere

                        hierbij maakt het niet uit of je een Corsa-B Tigra Astra-F/G Vectra-A/B/C Omega-B hebt.

                        ik heb er kort geleden ook een Delco Dynamo kapot gehad, deze heeft nog geen 50.000km mee gedraait.

                        Willem

                        #17786908
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Het valt me wel op dat ik toch wel veel jongere opels te doen krijg met de dynamos. En dat zijn dan vooral de astra g’s zafira a’s en de vectra b’s

                          Ik vermoed dat ze gewoon een slechte dynamo reeks hebben oid.

                          Ik vervang ze dan ook niet voor 1 uit het opel-magazijn , ik laat ze repareren/reviceren in Zwolle bij Ferweda.

                          #17786909
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Tja, Corsa-B en Astra-F zijn echt net zo erg hoor, heb al zoveel Astra-F dynamo’s vervangen, meeste door uitgefikte diode plaat (17+ Volt laden)

                            Willem

                            #17786910
                            Tukkertje
                              Lid sinds:
                              10 June 2008

                              Ik heb er maar even een nieuwe accu ingezet aangezien ik de auto weer dicht bij mijn eigen huis wou hebben staan,
                              hij doet het nu weer helemaal toppie ook ff gemeten en hij laat goed bij tussen de 14 en 14,5.
                              Mischien dat het dan tog heel toevallig 2 keer over een kapotte accu was:hmmz

                              #17786911
                              KadAstra-EF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2010

                                [rquote=1830783&tid=139548&author=wim-v6]Tja, Corsa-B en Astra-F zijn echt net zo erg hoor, heb al zoveel Astra-F dynamo’s vervangen, meeste door uitgefikte diode plaat (17+ Volt laden)

                                Willem[/rquote]

                                dat kun je mischien wel zeggen maar mijn dynamo heb ik laatst ook vervangen maar die had wel ruim 200.000 km gedraaid. dat vind ik toch heel behoorlijk :D

                                Groet, Rik

                                #17786912
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  ja maar jij hebt nog een Good’ol V-snaar dynamo van Valeo of bosch.

                                  willem

                                  #17786913
                                  KadAstra-EF
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 July 2010

                                    [rquote=1842018&tid=139548&author=wim-v6]ja maar jij hebt nog een Good’ol V-snaar dynamo van Valeo of bosch.

                                    willem[/rquote]

                                    Het merk weet ik zo gauw niet meer maar het is 1 van de 2 die jij zegt :thumbup

                                    Groet, Rik

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.