Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Accu of Dynamo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2011 om 18:38 #17230342
Hallo mensen
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Het gaat om een Astra G Coupe 1.8 16v bj 20003 maanden geleden heb ik mijn accu vervangen omdat ik steeds met een lege accu stond,nu rijd ik zo,n 3 maanden met mijn nieuwe accu maar nu beginnen de problemen weer.Vorige week begon mijn accu lampje te branden
hij deed dit alleen als ik stil stond,zodra ik begon met rijden was die uit.Magoed na een tijdje de auto uit en toen ik hem weer wou starten deed die dus niets.Kameraad van mij erbij met startkabels maar hij wou nog niet starten dus toen maar anwb erbij,deze man kreeg hem weer aan de praat en vermoede dat het aan de accu pool lag want die was wat smerig.Ik rij weer weg en 3 minuten later terwijl ik op de singel voor het stoplicht sta beginnen echt alle lampjes te branden en te knipperen en een paar seconden later was de auto weer uit en ik kreeg hem dus weer niet aan.Weer de anwb gebeld en die heeft verschillende metingen gedaan.Het kon de Dynamo zijn zecht die maar hij vermoede de accu.Ik heb een bonnetje met de uitslag van de test gekregen die zal ik hier ff neerzetten.ACCUTEST:
accu ok
Spanning 12,53V
Gemeten 422A EN
Accuwaarde 450A ENAccutechnologie Normaal.
STARTTEST:
NORMAAL
Spanning 11,03V
LAADSPANNING TEST:
LAAG
Spanning 12,74V
De man van de anwb zei dat de accu te snel leeg liep en dacht dus dat de accu kapot was ondanks dat de laadspanning laag was.
Toen de auto 1 maal aan was kon ik nog snel mijn huis halen.
Vrijdag avond de auto snel op een andere parkeerplaats gezet(vanwege vuurwerk)ook toen ging de auto wel aan maar ik merkte wel dat mijn electrische ramen heel langzaam omlaag en omhoog gingen.Gisteren middag wil ik hem weer starten en deed die weer niets.Je hoort wel tik tik tik maar verder niets.
Wat denken jullie zal het nu de Dynamo of de Accu zijn?
Alvast bedankt voor het mee denken.2 januari 2011 om 18:41 #17786899Controleer eerst de massa aansluitingen.
dat wil zeggen:
massaverbinding van de motor naar de accu
massaverbinding van accu naar carroserie
als dat het niet is, is de dynamo niet best meer.
laadspanning hoort rond de 14 a 14.5volt te zitten.
Willem
2 januari 2011 om 18:55 #17786900als er roest op de massa punten of accu poolen zit ,even schoon opschuren.
als het niet aan de massa punten ligt zou je kunnen kijken naar de koolborstels van de dynamo als die versleten zijn laad die ook niet meer goed.
2 januari 2011 om 19:40 #17786901Jou probleem komt mij heeeeel bekend voor.
Heb het zelfde mee gemaakt, gelukkig(bijna) alles onder de garantie periode.
Volgens de VOD lag het aan de aircopomp en de accu, deze zijn bij mij beide vervangen.
Maar een week later stond ik weer bij de VOD met hetzelfde probleem, men zei dat het wederom aan de airco lag, ze hadden hem met teveel gas gevuld waardoor deze te zwaar moest draaien en zo de accu leeg trok:hmmzDus wat gas eruit en meteen de ERG klep schoon gemaakt en het stationair toerental wat omhoog gezet. En wat denk je????
Drie dagen later weer bij de VOD, weer het zelfde probleem.:swear
Heb toen aangegeven dat het misschien de dynamo kon zijn????:hmmz
Dat kon volgens de VOD niet , maar ze hebben hem toch vervangen.Twee maanden later weer het zelfde probleem, ik zag geen heil meer in de VOD(eigenlijk al langer niet meer, maar ja garantie hé) Ik naar mijn eigen dorpsgarage gegaan en het hele verhaal uitgelegd. Kwartiertje later bellen ze op, de auto was klaar het bleek de MASSA kabel bij de accu te zijn, daar zat een breuk in:wtf
3 januari 2011 om 17:22 #17786902Als de laadspanning al zo laag is dan of dynamo of een massa probleem. spanningsval door te veel weerstand.
Goed met de multimeter op verschillende punten meten. moet wel boven te krijgen zijn neem ik aan.succes willem
3 januari 2011 om 22:28 #17786903Ik heb maar besloten om er een nieuwe Dynamo in te gaan zetten aangezien het probleem daar weg lijkt te komen.Maar is dit een beetje zelf te doen?Aangezien ik niet echt een monteur ben:hmmz.Allemaal alvast bedankt voor jullie antwoorden en het meedenken.
3 januari 2011 om 22:33 #17786904AnoniemLid sinds:
1 January 1970weet niet helemaal cker of je de zelfde motor hebt als ik in m,n vec
z1.8xe
maar daar was het toch wel n lastige klus
maar kwam ook doordat m,n gasmengstuk daar ook hing;)van bovenaf kun je slecht bij de bouten van de motorsteun die om de dynamo heen zit;)
maar t is te doen;)
3 januari 2011 om 22:35 #17786905AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1829607&tid=139548&author=omegakokkie]Jou probleem komt mij heeeeel bekend voor.
Heb het zelfde mee gemaakt, gelukkig(bijna) alles onder de garantie periode.
Volgens de VOD lag het aan de aircopomp en de accu, deze zijn bij mij beide vervangen.
Maar een week later stond ik weer bij de VOD met hetzelfde probleem, men zei dat het wederom aan de airco lag, ze hadden hem met teveel gas gevuld waardoor deze te zwaar moest draaien en zo de accu leeg trok:hmmzdit van die airco pomp klinkt mij als n lul verhaal in de oren
ook al zou de motor daardoor iets zwaarder draaien heeft dat nog geen invloed op je laadspanning
Dus wat gas eruit en meteen de ERG klep schoon gemaakt en het stationair toerental wat omhoog gezet. En wat denk je????
Drie dagen later weer bij de VOD, weer het zelfde probleem.:swear
Heb toen aangegeven dat het misschien de dynamo kon zijn????:hmmz
Dat kon volgens de VOD niet , maar ze hebben hem toch vervangen.Twee maanden later weer het zelfde probleem, ik zag geen heil meer in de VOD(eigenlijk al langer niet meer, maar ja garantie hé) Ik naar mijn eigen dorpsgarage gegaan en het hele verhaal uitgelegd. Kwartiertje later bellen ze op, de auto was klaar het bleek de MASSA kabel bij de accu te zijn, daar zat een breuk in:wtf[/rquote]
3 januari 2011 om 22:35 #17786906Die dynamo’s gaan heel veel kapot bij de astra g’s, ook vectra b’s hebben er last van.
Zelf doen……
Ik loop op het werk al wel eens te klieren om hem er tussen uit te krijgen als is los ligt. lijkt me wel leuk om te zien hoe iemand anders dat dan gaat doen :D
De montage van de dynamo is met torx bouten, 1 zit achter op, deze pak ik meestal met een gewone ringsleutel.
Voor de rest is het goed te doen, alleen is het ff hengelen om hem er tussen uit te pakken, is soms aardig krap.3 januari 2011 om 22:38 #17786907Op zich maakt het niet zoveel uit welke OPEL je hebt.
ze zijn bijna allemaal met hetzelfde merk en type’s dynamo’s geleverd.
in de meeste gevallen zijn dat Delco Electronics Dynamo’s van 55 70 100 of 120 Ampere
hierbij maakt het niet uit of je een Corsa-B Tigra Astra-F/G Vectra-A/B/C Omega-B hebt.
ik heb er kort geleden ook een Delco Dynamo kapot gehad, deze heeft nog geen 50.000km mee gedraait.
Willem
3 januari 2011 om 22:41 #17786908Het valt me wel op dat ik toch wel veel jongere opels te doen krijg met de dynamos. En dat zijn dan vooral de astra g’s zafira a’s en de vectra b’s
Ik vermoed dat ze gewoon een slechte dynamo reeks hebben oid.
Ik vervang ze dan ook niet voor 1 uit het opel-magazijn , ik laat ze repareren/reviceren in Zwolle bij Ferweda.
3 januari 2011 om 22:43 #17786909Tja, Corsa-B en Astra-F zijn echt net zo erg hoor, heb al zoveel Astra-F dynamo’s vervangen, meeste door uitgefikte diode plaat (17+ Volt laden)
Willem
9 januari 2011 om 14:20 #17786910Ik heb er maar even een nieuwe accu ingezet aangezien ik de auto weer dicht bij mijn eigen huis wou hebben staan,
hij doet het nu weer helemaal toppie ook ff gemeten en hij laat goed bij tussen de 14 en 14,5.
Mischien dat het dan tog heel toevallig 2 keer over een kapotte accu was:hmmz14 januari 2011 om 13:48 #17786911[rquote=1830783&tid=139548&author=wim-v6]Tja, Corsa-B en Astra-F zijn echt net zo erg hoor, heb al zoveel Astra-F dynamo’s vervangen, meeste door uitgefikte diode plaat (17+ Volt laden)
Willem[/rquote]
dat kun je mischien wel zeggen maar mijn dynamo heb ik laatst ook vervangen maar die had wel ruim 200.000 km gedraaid. dat vind ik toch heel behoorlijk :D
Groet, Rik
14 januari 2011 om 19:34 #17786912ja maar jij hebt nog een Good’ol V-snaar dynamo van Valeo of bosch.
willem
14 januari 2011 om 21:46 #17786913[rquote=1842018&tid=139548&author=wim-v6]ja maar jij hebt nog een Good’ol V-snaar dynamo van Valeo of bosch.
willem[/rquote]
Het merk weet ik zo gauw niet meer maar het is 1 van de 2 die jij zegt :thumbup
Groet, Rik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.