Forumindex › Forums › Modellen › Astra › auto start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2011 om 18:16 #17230341
hallo.
ik heb een probleem met mijn auto ik heb een opel astra gsi .
hij start niet meer er komt benzine bij dat kon ik zien via de benzine druk regelaar die er op zit.
hij vonkt ook (zitten nieuwe bogies in
heb het verdelerskapje ook al schoon gemaakt.
en doet het nogsteeds niet zou iemand mij hier bij kunnen helpen.
alvast bedankt.
mvg mats2 januari 2011 om 18:22 #17786890Graag meer info.
Er zijn verschillende motoren geleverd in de astra GSI.2 januari 2011 om 18:32 #17786891openen de injectoren wel??
willem
2 januari 2011 om 19:01 #17786892heb je de bougie doppen op de juiste volgorde terug gezet ?
3 januari 2011 om 20:50 #17786893hallo alsvast bedankt voor de snelle reactie.
ja de bougie doppen zitten op de juiste plek.
in mijn gsi zit een c20ne blok 2l 8v
ik weet niet of mijn injectoren openen als ik hem wil starten ruik ik wel benzine.gr mats
4 januari 2011 om 02:27 #17786894even voor de duidelijkheid ,heb je gezien dat de bougie’s vonken of, ga je daar van uit omdat ze nieuw zijn?
zijn je bougie’s nat na het starten?
als je bougie’s goed vonken en, ze zijn nat van de benzine na het starten dan denk ik aan 2 dingen1:Is de benzine druk nu niet te hoog?
ik weet het niet zeker maar volgens mij moet die 3 bar zijn .2:brandstof retour die dicht zit?
4 januari 2011 om 20:06 #17786895he ja de bougies zijn wel nat na het starten.
ik heb verchillende meningen over dat de druk op 3 bar moet staan dus weet niet meer wat goed of slecht is maar hij heeft wel een tijd gelopen op 4 bar ik heb een ook een nokkas van 296 graden mis heeft het daar me te maken.
hoe zou ik kunnen controleren of de brandstof retour dicht zit.
gr mats.5 januari 2011 om 02:57 #17786896een te hoge benzine druk is niet goed, daar gaan je injectoren van kapot/lekken, je auto gaat daardoor waarschijnlijk te rijk lopen of verzuipen, je computer/lambda sonde kunnen een hoop bij stellen wat benzine inspuiting betreft maar dat heeft ook zen grenzen denk ik ,als de benzine druk te hoog is dan denk ik dat de brandstof regelaar kapot is .
wat je retour leiding betreft zou ik het niet precies weten ,ik denk dat je die er af moet halen en door moet spuiten met lucht om het vuil eruit te krijgen, of nieuwe erop zetten.
5 januari 2011 om 10:18 #17786897Als ik zo lees heb je grote kans dus dat het in de inspuiting zit, maar kan dus ook zijn dat ie niet vonkt.
tenslotte zorgen niet alleen de bougies voor het vonken, maar ook de bobine, Verdeelkap, en rotor.
Willem
5 januari 2011 om 13:04 #17786898hallo,
loop eerst alles eens na van bobine naar de bougies.
zitten de kabels wel goed gemonteerd , er goed stevig opgedrukt.
is je rotor niet versleten in en uitwendig.
zijn je contactpunten in je verdeelkap nog goed of weg gesleten.
zijn de bougie kabels wel goed aangedrukt op de verdeelkap en over de bougies .
en als dit alles klopt , heb je nu ook daad werkelijk de bougies zien vonken?? staat namelijk nergens in je posts terug te lezen.
mvrg Rob
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.