Corsa '95 – koelvloeistof perikelen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa '95 – koelvloeistof perikelen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230329
    whitehouse
      Lid sinds:
      2 January 2011

      Ik heb sinds kort een corsa uit 95. Fijn auto’tje.
      Nu denk ik dat de plek om koelvloeistof toe te voegen de ronde bol is achterin de motor-bak. Dit wil ik even verifieren voordat ik actie onderneem ;)

      iemand?

      #17786685
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Ligt er aan hoe je er naar kijkt (wat voor/achter is), maar hij zou voor de bijrijder moeten zitten.
        Voor de bestuurder zit de wisservloeistof tank.

        #17786686
        Nick-C20XE
          Lid sinds:
          6 August 2010

          Hij zit toch meer in het midden ? naast remvloeistof etc.
          Bij mij is het een plastic bol met een gele dop die dmv 2 plastic boutjes aan de carosserie zit.

          Op koelvloeistof dop staat meestal ook iets in de richting van Do not open when hot ofzo.
          Dit ivm druk als het systeem heet is.
          Hieraan kan je het meestal ook herkennen.

          #17786687
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            :D:D:D:D
            ruitensproeier zit rechts boven in hoek

            :D:D:D

            #17786688
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Excuus, ik zat nog met een A Corsa in m’n kop.
              Maar inderdaad, tegen het midden op het schutbord. Bij de bestuurder zit de wisservloeistof, en naast de koelwater tank recht voor de bestuurder zit de hoofdremcylinder met daarop de remvloeistof tank.

              Op de dop van de koelwater tank staat inderdaad ook een waarschuwing dat je voorzichtig moet zijn als de motor warm is.
              Er kan dan eventueel hete stoom ontsnappen als je de dop losdraait. Dat gaat dan met enige kracht omdat het koelsysteem bij een warme motor onder druk staat.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.