Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2010 om 18:01 #17230187
Rijd sinds juli in mijn GTS en ik ben dat kreng inmiddels flink beu :swear
Ding heeft me in een half jaar tijd meer aan reperaties gekost dan mijn corsa’s bij elkaar in 12 jaar :thumbdown
eerst al problemen met bobinebrug en bougies
toen Xenon pit stuk
lekke band van 3 maanden oud die vervangen moest worden ( is niet de schuld van de auto , maar toch )
En nu weer het volgende : auto stinkt gigantisch naar verbrande olie en vanmiddag zag ik op mijn oprit een enorme plas olie liggen :cry
Mijn ouders gebeld , want daar waren we geweest na een rit van 90 km uit groningen , en ook daar lag een plas op de oprit :hmmz
zag op de snelweg wel wat in de spiegel , maar ik begin nu te twijfelen of dit waterspray was ( het regende licht ) of dat het toch rook was :hmmz
ik stond gister in een parkeervak met de voorbumper boven een trottoirband met ruimte tussen bumper en trottoir , ik begin nu bang te worden dat de carterpan wat geraakt heeft en nu olie op de uitlaat lekt ofzo :hmmz
Morgen maar even bij de VOD langs om de auto op de brug te zetten en te kijken waar de olie vandaan komt :(
30 december 2010 om 19:16 #17782885praat mij er niet van
GTS is een maandagmorgen auto
ik had ook altijd wat met de mijne30 december 2010 om 19:22 #17782886mijn eerste ervaring met xeon was ook niet fraai 237€ voor een lampje te laten vervangen Omega b2 2001 .
lampje 157€ rest wpl tarief en btw
nooit meer naar de dealer een phillips xeonlamp bij de auto mat zaak 65€of via internet diversen aanbiedingen een tientje of 8 voor 2 lampjes en vervangen kan je best zelf .
verder zo als je al zegt band is niet de auto en als je wat geraakt heb met het olie verlies is ook jammer maar is ook niet de auto .
Kort om ik leef met je mee kost allemaal geld dat het barst maar je hebt gewoon VEEL PECH op het moment .
ik kan alleen zeggen kop op en kijk wat er nu met dat olie loos is ik hoop een kleinig heidje en dat het meevalt.
Bert
30 december 2010 om 19:23 #17782887Mag ik dan even het imago een beetje opkrikken door te melden dat ik nog niets apparts heb gehad met men GTS in bijna 3 jaar tijd;)
met elke auto kun je wat krijgen natuurlijk(hoe vervelend het ook is:vertag)
30 december 2010 om 19:31 #17782888Ik heb dit heel even gehad in het begin met mijn B1-V6 jan’96.
Begon met de koppeling, daar was de cilinder van lek (net geen 100.000km op de klok)
lijstje 1e jaar dat ik de auto had:
– koppeling Compleet incl hydr druklager (350 euri onderdelen)
– spiraal leiding lek, weer bak los, leiding koste nog geen 2 tientjes (tip: altijd mee vervangen bij koppeling)
– Bougiekabels (inhouden en hikken)
– storingen storingen storingen, meestal code p1600 MM comp defect, opgelost door goede massa
– vaak koplamp lampjes kapot (opgelost door goede massa, en nieuwe accu)
– temp meter vaak in rood, motor niet te warm, WP THermosstaat + sensoren vervangen voor janl*l, opgelost door goede massaik was het toen ook wel beu!!!
maar de 5 jaar ernaa, dan ook niks geks meer gehad.
Willem
30 december 2010 om 20:02 #17782889Laat me raden; alle probleem GTS’jes komen uit 1e helft 2003?
(die van mij ook namelijk, echt een maandagmorgen ding)
Gelukkig hebben de vorige eigenaren al een groot deel van de reparaties voor hun rekening genomen (zo’n 2200 euro in de eerste 3 jaar al, volgens de rekeningen)
30 december 2010 om 20:05 #17782890ja zijn allemaal van die leeftijd ja
ik had ook 1 uit 2003 22 dti altijd wat mee
heb nu een signum van 2006 19 cdti met 150 pk
dat gaat tot nu toe goed30 december 2010 om 20:11 #17782891van mij is van januari 2003 en heeft nu 94000 op de teller .
30 december 2010 om 20:22 #17782892de mijne is van augustus 2004 en heeft 74000 op de teller
het zal dus mischien er wel wat mee te maken hebben:hmmz
30 december 2010 om 20:26 #17782893ligt aan de 2003 serie
slecht jaar geweest voor de gts
30 december 2010 om 20:30 #17782894Toen ik een jaar of wat terug stage liep bij een Opel dealer hadden ze een Vectra GTS demo wagen toen hij net nieuw was en die had ook constant problemen.
30 december 2010 om 21:29 #17782895Vreemd, hiervoor een GTS uit 2003 gehad, een 2.2DTI maar helemaal niets geen gekke dingen mee gehad. Ja een kabeltje van de remslijtage sensor vevangen voor €14,-. Heb de Vectra naar de 175.000 kilometer gebracht en toen verkocht.
Nu sinds 1,5 jaar een 1,9CDTI en daarmee de eerste echte storing. ABS sensor links doet gek. Ik verdenk de kabel die naar binnen loopt daarvan maar het is me te koud om er nu mee aan de slag te gaan…
30 december 2010 om 21:41 #17782896Heb ik ook gehad, rechts achter.
Nadat ik de complete naaf vervangen had (275 euro :argue) was het probleem niet weg!
Uiteindelijk eens flink zitten sjorren aan de grote stekker op de ABS computer, vervolgens helemaal langsgelopen en alle contactjes strakker gemaakt)
probleem opgelost.
Sommigen beweren dat een flinke spuit wd40 in de connector al een oplossing bied.
30 december 2010 om 21:53 #17782897Nou das ook ja wat,de mijne is van aug 2003 met 69 dkm en nog geen bijzonderheden gehad:)
Gr. Gts32v6
30 december 2010 om 21:56 #17782898me pa had een 2005 GTS, nooit geen problemen mee gehad behalve altijd cuppende banden achter.
heeft nu een 2007 station, gaat tot nu toe ook goed, op 1 xenon pitje na.de C1 schijnt vooral qua elektronica meer storings gevoelig te zijn.
30 december 2010 om 22:49 #17782899Hallo,
De eerste GTS’n werd in Engeland gebouwd, heb ik wel vaker klachten over gehoord.
Die van mij (sedan) heb ik in Sept 2002 nieuw gekocht, en er 7 jaar in gereden naar alle tevredenheid, toen heb ik hem ingeruild (110.000km) op de Insignia.
Wel eens een electronica storing gehad, en wat kleinere dingen maar dat hoort er bij ;)
Groetjes, Joche
30 december 2010 om 23:22 #17782900Mijn GTS was ook uit 2003 (2.2 benz) 2 jaar en 30000dkm alleen radiator lek;)
Mijn Station doet het ook wel goed 25000dkm alleen thermostaat vervangen:D
Jan
30 december 2010 om 23:23 #17782901gts die ik gehad heb eigelijk nooit wat mee gehad alleen de turbo vulslang maar dat is een kwaal bij de 2.2dtr en die was van 2004
31 december 2010 om 11:26 #17782902vanmorgen zelf even op onderzoek geweest en de olie komt achter het blok vandaan uit de buurt van de stuurstangen en het soort van pompje wat aan de stuurkruiskoppeling ( weet niet precies wat het is ) zit .
olie lekt idd op de uitlaat wat de stank verklaard .
alleen wat me meer zorgen baart is het feit dat ik sludge aan de peilstok heb :o
rijd normaal korte stukjes , maar gister nog 200 kilometer gereden , dus sludge van korte stukjes zou dan weg moeten zijn ??
31 december 2010 om 11:27 #17782903sludge zou ik me nog niet te druk over maken.
die olie komt zo te lezen van de stuurbekrachtging vandaan.
ik kan met de combo niet eens normaal peilen met koude motor.
heel de stok geel..
en ook lange stukken gereden. (zo’n 700km in 4 dagen).
Willem
31 december 2010 om 11:27 #17782904ja dat is niet goed eric
denk dat het de stuurbekrachtiging is zo te horen
31 december 2010 om 11:41 #17782905Tsja………….tis en blijft de slechtste investering een auto! Je kan beter kippen houden! :P Heb je weinig omkijken naar en krijg je nog eieren van!
31 december 2010 om 12:01 #17782906Is ook leuk die stuurbekrachtiging. Ik kon het reservoir niet vinden, via het opelforum ( :thumbup ) de plek gevonden: achter het binnenspatbord…..dat geloof je toch niet.
Maar onze GTS (begin 2003) zit nu zo’n beetje op 3000 euro aan reparaties in 3 jaar tijd. Zitten wel 4 nieuwe banden bij in. Elke keer dat ie voor een beurt gaat doe ik er een vrij lang lijstje bij. Ik moet zeggen dat ik er van overtuigd ben dat als ik de reparaties bij de dealer had laten doen dat ik het dubbele kwijt geweest was.
Maar ik vind de GTS prachtig, rijd lekker (wegligging wel enigzins K.U.T. ) en hij gaat voorlopig echt niet weg. En dit ondanks de in mijn ogen veel te lange lijst met GTS kwaaltjes.
Aan de andere kant denk ik ook wel eens: de volgende wordt of een audi of een bmw, dit omdat ik wat onderhoud betreft de kosten vrij hoog vind (en ik rij me hele leven opel)31 december 2010 om 12:01 #17782907En ze eten ook zaad!:o
Nieuwe stuurbekrachtigings pomp heb ik ook nog een rekening van… schrik niet: 1550 euro incl materiaal en arbeid :mad:
31 december 2010 om 12:04 #17782908[rquote=1827740&tid=139359&author=2000]Is ook leuk die stuurbekrachtiging. Ik kon het reservoir niet vinden, via het opelforum ( :thumbup ) de plek gevonden: achter het binnenspatbord…..dat geloof je toch niet.
Maar onze GTS (begin 2003) zit nu zo’n beetje op 3000 euro aan reparaties in 3 jaar tijd. Zitten wel 4 nieuwe banden bij in. Elke keer dat ie voor een beurt gaat doe ik er een vrij lang lijstje bij. Ik moet zeggen dat ik er van overtuigd ben dat als ik de reparaties bij de dealer had laten doen dat ik het dubbele kwijt geweest was.
Maar ik vind de GTS prachtig, rijd lekker (wegligging wel enigzins K.U.T. ) en hij gaat voorlopig echt niet weg. En dit ondanks de in mijn ogen veel te lange lijst met GTS kwaaltjes.
Aan de andere kant denk ik ook wel eens: de volgende wordt of een audi of een bmw, dit omdat ik wat onderhoud betreft de kosten vrij hoog vind (en ik rij me hele leven opel) [/rquote]Huh?? Kud wegligging? Ik vind hem echt super. Als een tank ligt ie op de weg! Ik kan met snelheiden door bochten heen dat passagiers in hun broek scheiten.
Ik zou eens je GTS op een schokbrekerbank zetten. Achterschokbrekers (heb ik ook een rekeningetje van :cry zijn een zwak punt, en als die versleten zijn wordt het een stuk belabberder rijden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.