Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › opbrengst v6 in onderdelen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2010 om 13:05 #17230114
hallo allemaal,
zal me eerst even voorstellen, ik ben michel en redelijk nieuw op het forum.
ik ben in het bezit van 2 calibra’s waarvan een 16v 4×4 die ik aan het opknappen ben(topic hierover volgt nog). en heb er laatst voor de handel een v6 bijgekocht.nu is de v6 in redelijke staat op de koppakking na en er moet een niewe uitlaat en 2 nieuwe bandjes op. heb hier 800 voor betaald. nadat ik dit gedaan heb gok ik dat deze een 1750 opleverd. (dit leverd een kleine 600 op)
nu het probleem/vraag. in de toekomst wil ik mijn 4×4 om gaan bouwen en hier een v6 4×4 van maken.
voor een goed v6 blok betaal je ook al gauw 600 waardoor ik in theorie een gratis blok heb maar moet hiervoor redelijk veel moeite doen.
nu mijn idee, ik haal het motorblok uit de v6 voor mezelf en verkoop de rest in onderdelen.
kan iemand mij vertellen hoeveel intersse er is in de rest van de delen? met name hier op het forum (versn bak,leren interieur,velgjes en alle andere delen)
en wat dit bij elkaar ongeveer opbrengt?hier even een fototje van de v6
29 december 2010 om 15:11 #17781926Ligt natuurlijk aan de staat van het beestje.
Mits goed, kan je er best nog wat geld voor krijgen in onderdelen. Een mooi interieur gaat voor flink wat duiten en is niet eens zo gek lastig om er uit te krijgen. 300 euro voor een compleet, netjes leren interieur is geen vreemde prijs.
De velgen zijn ook een heel aardig ontwerp. Lijkt wel op de BBS RX velgen die er vaak als optie bij waren. Mits netjes is dat ook al gauw 150 euro (of meer als er hele goede banden op zitten).
Remsysteem willen mensen graag hebben als upgrade voor Corsa’tjes met C20XE motoren. Gaat ook snel voor een leuke som duiten.
Verder natuurlijk plaatwerk voor de mensen die deuken in hun wagens hebben zitten.
En dan nog allerlei kleine snabbels zoals boordcomputer, hendeltjes, knopjes en dat soort grappen.
Ik denk dat je de aankoopprijs er makkelijk weer uit kan halen.Trouwens, welke van de twee is nieuwer? Als er een van 1997 bij is kan je die het beste als basis voor je project gaan gebruiken ivm betere roestwerendheid (verzinkt casco).
In welke regio zit je eigenlijk? Misschien dat ik wel even langs wil komen voor een paar onderdelen. Ik mis hier en daar wat kleine dingetjes of er zitten scheurtjes/gaatjes in of het is in het algemeen gewoon niet netjes.
29 december 2010 om 15:14 #17781927ja en een net leren interieur is het enige wa mijn v6 nog mist.. en ik weet nie hoe die velgjes eruit zien maar die wil ik ook wel :P
groete bart29 december 2010 om 17:01 #17781928leer..remmen..velgen mischien en dan houd het wel op.
bumpers blijf je maanden mee zitten net zoals knopjes e.d op het laatst gooi je het toch weg.29 december 2010 om 18:17 #17781929Ik denk dat je het meeste nie kwijt krijgt of net zoals lex zegt je blijft er maar mee zitten
29 december 2010 om 19:21 #17781930thanx voor de reacties,
de v6 is uit 94 maar als basis wil ik zoiezo de 4×4 gebruiken omdat ik anders de tunnel moet aanpassen,
het interieur van de v6 is op wat instapschade na helemaal netjes, en de velgjes zijn idd 17 inch bbs velgen (lijkt me alleen niet orgineel)
in princiepe heb ik geen haast om alles kwijt te raken, van mn vorige donor auto heb ik ook nog van alles op mn werk liggen wat er langzaam uit druppeld.zit er heel eigenwijs tog sterk aan te denken het arme beestje te slopen, scheeld me een hoop zoekwerk naar een motor waarvan je vervolgens maar moet hopen dat o.a. alle slangen e.d erbij zitten
eigenlijk enigste wat me tegenhoud is dat het verder een nette harde auto is die tog in zekere zin zeldzaam begint te worden. zou mn 2e donorcalli zijn, heb tog wel het idee dat ik mede oorzaak ben van het bijna uitsterven :Pmochten er mensen interesse hebben in bepaalde delen en geen haast hebben laat hier even een berichtje of u2u achter (niet voor velgen en bekleding, hier twijfel ik niet aan of ik het snel kwijt zal zijn)
30 december 2010 om 06:16 #17781931was vergeten erbij te melden dat ik dan begin volgende week beslis of het beestje uit elkaar gaat
30 december 2010 om 09:42 #17781932heden heden .. een turbo motor .. kan vrij eenvoudig veeeeel pk ‘s leveren .. snap niet dat je er een V6 motor wilt inzetten .. ? in een turbo Calibra
het LEER , de wielen, de bak/motor .. zullen het meeste waard zijn .. de rest is tientjes werk ..
zelf schat ‘k bak 175 / motor 150 LEER 200 / velgen en banden 200 totaal voor de rest 150 (kat=45) totaal = 875
Met andere woorden een hoop werk voor 75 euro ..
Opknappen is snel per band 75 koppakings met bouten 125 koppen vlakken rond 100 uitlaat rond 250 .. een apkje 35 kosten snel 660 duzz 800 +660= 1460 .. dan heb je een hoop werk voor 290 euro ……….30 december 2010 om 10:13 #17781933mijn 4×4 is geen turbo, hier een turbo op monteren kost al snel een 1000/1500 euro.
en wat is de lol daarvan? er is niks wat het loopje en de soepelheid van een v6 overtreft.
en als dit strax niet genoeg vermogen leverd kan ik altijd nog gaan spelen met de turbo van een saab, of een m62 erbij plakken :Pjou eerste opsomming is tog best positief, hou ik er voor max 100 een motor aan over en denk dat ik het kleine grut allemaal wel voor meer dan 150 kan verkopen. enkeld de kat leverd al 100 op.
bij het opknappen zou ik alles zelf doen tegen inkoopsprijzen en hoef alleen de tussendemper maar te vervangen. kosten geschat 300.
30 december 2010 om 10:36 #17781934OO sorry .. meende dat het een turbo betrof .. dat lijkt me ook geen optie .. een turbo .. plaatsen .. compleet blok is doorgaans 2500 euro .. heeft ie een F-28 6 bak ?
Maare als je toch bezig bent …. met een V6 .. ga dan voor een 3,0/3,2 met weinig km ‘s .. lijkt wat duurder .. echter .. je hoeft dan je 2,5 niet te reviseren .. wat zekers veel euri kost .. en je hebt dan nog maar een 2,5 …
Een lage druk .. turbo van een saab .. tja .. helaas weinig te lezen hierover .. wel eens foto ‘s gezien daarvan ..
30 december 2010 om 10:54 #17781935rij nu op f20 4×4 maar heb nog een f28 bak liggen, verdeelbak is al van een turbo en al gelockt en voorzien van nieuwe lagers e.d.
een 3.0 of 3.2 blok is ook erg leuk maar moeilijk te krijgen, ben hier al tijdje naar op zoek namelijk.de turbo van saab is inderdaad erg weinig over te vinden, maar weet er nog wel 1 te liggen, het proberen waard mocht het nodig zijn.
liever ga ik zoiezo voor een eaton m62 charger. trekt me iets meer kwa vermogenscurve enzo.we dwalen nu wel beetje af trouwens :P
30 december 2010 om 11:22 #17781936euhhh op de onderdelenlijn bij de online voorraad .. wil wel eens een geschikte motor bij staan .. de nieuwere 3,2 heeft een alu onderblok .. samen met een andere loop van de distrubutie riem .. .. kost wel een paar euro .. maare dan heb je een frisse motor .. leg de laatste hand aan de ombouw van 2,5 naar 3,0 .. op dit moment .. nog een paar slangen monteren / draden de inlaat .. enz . en testen .. weet wel dat dit een hoop werk is geweest .. de 3,0 had ook lekke koppakkings achteraf ..
eaton m62 .. lijkt me zeer kostbare zaak .. om zoiets te fixen op een v6 motor ..
30 december 2010 om 11:47 #17781937die 3.2 uit de bouwserie family II – GM 54 degr. (C25XE, X25XE, X30XE, Y26SE, Y32SE, Z32SE – Vectra A, B, C, Calibra, Omega B, 1994 – 2004) is gewoon een cast iron onderblok. Of wel; gietstaal.
De cilinderkoppen zijn van aluminium, en carterpan ook (C25XE staal), en de X25XE heeft ook alu klepdeksels.De laatste serie 3.2 heeft idd een andere loop distririem, en een verstevigde/sterkere krukas.
va. X30XE ook Natrium gevulde uitlaatkleppen.
Niet te verwarren met de 3.2 uit de Frontera, Montery en Antara. Dit zijn hele andere motoren !
(te meer verwarrend die 3.2 in de Antara ook de code Z32SE heeft meekregen).30 december 2010 om 13:59 #177819383,2 stalen onderblok
haha, Jeroen, jij kan het weten, ik ook trouwens > Blijft mooi speelgoed.je kan in princiepe qua ophangpunten van de motor Alle V6 motoren uit de bovegenoemde serie plaatsen in een auto waar oorspronkelijk een van deze motoren in gelegen heeft.
daarbij kan je al je eigen aanbouwdelen zo op de motor plaatsen, onafhankelijk welke van deze motoren.
Willem
30 december 2010 om 19:22 #17781939mmm heb ergens gelezen .. dat het 3,2 onderblok van alu was .. najah kan me vergist hebbe ..
30 december 2010 om 19:34 #17781940nou niet deze 3.2 onderblokken, we hebben m zelf in handen gehad.
(Astra van Jerremy is een met zo’n 3.2 V6 namelijk)
Willem
31 december 2010 om 06:10 #17781941om weer even on-topic te komen :p
de v6 gaat uit elkaar.
zal vanaf volgende week vast de nodige delen bij marktplaats erop zetten (en hier bij aangeboden)verzoekjes zijn al welkom maar pas met week of 2/3 gaat hij echt helemaal uit elkaar.
en weer off-topic,
heb een turbosysteem van de saab 9-5 geregeld, en heb bij een paar saab kenners neergelegd hoe we dit kunnen kietellen en of hier een zwaardere turbo op gemonteerd kan worden zonder het blok te verwoesten, meer hierover volgt nog maar dan in een nieuw topic.31 december 2010 om 09:13 #17781942Kijk .. dat word een interessant onderwerp .. een Turbo monteren op een Calibra V6 motor .. dat is pas een uitdaging … die Turbo op een saab 9-5 .. zit maar op 1 cylinderbank ..
s6 met de verkoop van de onderdelen
verders iedere lezer hier .. de beste wensen voor 2011
Gr de TOL
31 december 2010 om 09:40 #17781943het erop krijgen voorzie ik niet veel problemen mee,maar het is een lagedruk turbo op de saab en wat is de lol daarvan ;).
als ik er zonder meer een andere opzet klopt de weerstand niet meer in de achterste cillinders en draait het blok waarschijnlijk kapot.
verder zit ik dan nog met de koeling, blokken staan erom bekend dat ze flink warm worden, vandaar dat dit niet vaak gedaan wordt.mijn oplossing tot nu toe, zuigerbodemkoeling, zwaardere oliekoeler en e.v radiator en motorkap met scope zodat ie de warme lucht wegtrekt. (lijkt me dat ik ieder geval het blok aardig op temp hou op die manier)
maar eerst v6 slopen en zorgen dat ie in mn auto past op het 4×4 systeem (ook weer zonder dit te slopen :P )en voor allemaal,de beste wensen.
2 januari 2011 om 15:38 #17781944de auto gaat in onderdelen weg,
vanaf volgende week zullen hier bij aangeboden en op marktplaats veel van de delen komen te staan.
voor verzoekjes u2u me ff.bedankt voor de hulp en tips allemaal,zowel de post’s als de u2u’s die k gekregen heb
2 januari 2011 om 15:49 #17781945best sonde dat die gesloopt wordt!
deze is van een maat van me geweest, en was zeker nog wel een knappe wagen!
succes met de cali´s
2 januari 2011 om 18:01 #17781946Oud ijzer word ook steeds duurder dus brengt nog meer op…
J/K :P Het is gewoon zo, je kan niet alle auto’s redden…
2 januari 2011 om 19:59 #17781947Drakos, thnx, en u2u weer terug inmiddels :D
3 januari 2011 om 11:42 #17781948@ bordeaux: komt uit den haag de auto. vriend van denise (ben ff zn naam kwijt)
is inderdaad wel zonde, maar de auto is slechter dan verwacht en prijstechnisch is het voor mij beter dat ie gestript wordt.
weet je toevallig ook wie die “uitlaat” eronder gelast heeft? met het opladen op de trailer was ik hem al bijna kwijt namelijk :Pben een echte liefhebber en wil de calibra graag behouden maar om er nou heel veel tijd in te steken om vervolgens van de winst zo’n zelfde blok te kopen is zinloos.
kan ik beter andere helpen om met de overige onderdelen hun calibra’s langer te laten leven3 januari 2011 om 17:01 #17781949amen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.