Motorstoring 3.2 V6

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Motorstoring 3.2 V6

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230088
    Eddie444
      Lid sinds:
      28 December 2010

      Hallo,

      Ik heb een Vectra C op G3 (2004 met 110.000 km)

      Ik heb sinds een paar dagen een motorstoringslampje branden. Soms knipperde (motor uitzetten en opnieuw starten)
      Het probleem dat zich voordoet;
      Starten op benzine gaat zeer moeizaam. Moet eerst ca. 20 sec. de motor rond de 3000 rpm houden. Vervolgens laat ik het gaspedaal los, dan loopt het toerental terug maar begint de motor wisselende toerentallen te draaien waarna hij meestal afslaat.
      Zodra de motor overgaat naar lpg is er geen enkel probleem meer. Ook wanneer de motor warm is en start op benzine blijft het probleem.
      Bij de dealer zijn de bougies vervangen helaas mocht dat niet baten. De foutmelding; cil 2,4,6
      Lambdasonde is goed.

      Heeft iemand een idee?

      thanks

      Eddie:afro

      #17781471
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        storings code???

        Willem

        #17781472
        Eddie444
          Lid sinds:
          28 December 2010

          Hi Willem,

          Volgens de garage; “Cilinders 2, 4 , 6 overslaan”. (verder geen codering)
          het zou iets met de ontsteking zijn?

          Maar dan zou die op gas ook slecht lopen denk ik.

          Eddie

          #17781473
          Mad Max
            Lid sinds:
            25 September 2010

            246 is één bank toch? Lijkt me dat er iets met de benzinetoevoer is op die kan van je V..

            #17781474
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Is zeker brandstof, kan eigenlijk niet missen. Nou heb ik geen barst ervaring met V blokken hoor, maar misschien zit er een apart benzine filter richting die drie cylinders en is die verstopt, of de leiding? Of de aansturing van die drie injectoren is niet goed? Zit er niet een drukmeter ventiel op de injector rail aan die kant, dan kun je die eens indrukken om te kijken of er benzine uit komt (spuit)…

              Je schrijft:”De foutmelding” Is dat door je garage uitgelezen? Als er een foutmelding uit je ECU komt heeft die namelijk altijd wel een code, dat is erg interessant om te weten namelijk. Dat maakt een diagnose stellen een stuk makkelijker.

              #17781475
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Is het een Z32SE motor? (staat op je kentekenbewijs, of online te vinden op de RDW site)

                In elk geval hangen alle injectoren electrisch gezien aan één kant aan elkaar, de andere kant wordt door de computer aangestuurd. Dat betekent dat als het alleen aan drie cylinders ligt de computer zelf stuk kan zijn.

                Ik heb zelf eerder een dergelijk probleem gehad met een 4 cylinderer 1.4 blok met centrale inspuiting (dat soort wat nooit kapot gaat, C14NZ) Dat bleek na vele componenten vervangen en eindeloos zoeken (bij de Opel garage) aan de ECU zelf te liggen.

                Het probleem zoals je het omschrijft komt op mij over alsof hij continu maximaal chookt. Ruikt het ook naar benzine na wat start pogingen?

                Als dat het geval is klopt namelijk ook het verhaal met dat hij wel redelijk loopt op hoge toeren. Vaak is dan je temperatuur sensor stuk en denkt de computer dat het -40 is ofzo….

                #17781476
                Miruni
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 February 2007

                  Zit er een centrale dis-bobine op? Of heeft elke Bank er eentje?
                  Of heb je de bobine’s direct op de bougies zitten?
                  Stekker van de bobine controleren kan ook geen kwaad.

                  #17781477
                  Eddie444
                    Lid sinds:
                    28 December 2010

                    Opel heeft mij uiteindelijk de juiste foutcode gegeven; P0300
                    Op het moment van uitlezen was de fout niet aanwezig???

                    Bobine’s zitten direct op de bougies
                    En het is inderdaad een Z32SE motor

                    Eddie:afro

                    #17781478
                    Eddie444
                      Lid sinds:
                      28 December 2010

                      Er kwamen overignes 2 andere foutcodes mee;

                      B0283
                      B3916

                      Schijnt te maken te hebben met het alarm. Zijn deze codes te omzeilen zodat het alarm weer bruikbaar wordt?

                      Eddie

                      #17781479
                      azginhoroz
                        Lid sinds:
                        18 April 2011

                        hallo ik heb een omega 3.2V6 van 2001 week geleden begon het lampje van motor branden heb uitlaten lezen bij de dealer en brand het weer waar aan kan het liggen en ze hebben gezegt dat er storing zat

                        #17781480
                        Jurgen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2007

                          [rquote=1916938&tid=139229&author=azginhoroz]hallo ik heb een omega 3.2V6 van 2001 week geleden begon het lampje van motor branden heb uitlaten lezen bij de dealer en brand het weer waar aan kan het liggen en ze hebben gezegt dat er storing zat [/rquote]

                          mooi:thumbup

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.