Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Accu probleem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2010 om 15:04 #17229958
Beste Opel fans,
Allereerst fijne feestdagen toegewenst..
Dan nu mijn probleempje. Ik heb afgelopen maandag een nieuwe accu in mijn auto laten zetten omdat hij de voorgaande dagen zeer moeilijk tot niet startte, 2x op een dag aan moeten zwengelen door een andere auto.
Alles opgelost, dacht ik. Tot 2 dagen later, de auto ging weer moeilijker starten en ik voelde al een probleem aan komen. Gisteren middag wilde ik weer weg rijden, mijn centrale deurvergrendeling ging er niet af en dan weet je eigenlijk al genoeg.
Sleutel in het contact, nieteens het start relais werd omgezet.. Ik met mijn schoonvader m’n dynamo gemeten, leverde gewoon 25A terug, zonder verlichting of iets aan te hebben.
Ik zou echt niet weten wat mijn accu ‘s nachts leeg trekt. ik heb wel gemerkt dat een keer mijn klokje van temperatuur/tijd/datum niet uit ging bij het uitschakelen van mijn contact, misschien een probleem met m’n contact?
Ik hoop zsm te weten of er meer mensen bekend zijn met dit probleem of dat ik gewoon een ‘slechte’ accu heb gekregen van Kwik-Fit.
Fijne dagen nog,
26 december 2010 om 16:27 #17779996Slechte contactblokjes?
Even na meten met de multimeter of je lekstroom hebt.
Zo ja,dan de oorzaak gaam zoeken
26 december 2010 om 22:03 #17779997Precies, gewoon even de ampère-meter er tussen als alles uit zou moeten zijn, dan zie je gauw genoeg of er te veel stroom loopt.
Wat voor auto is het trouwens?
28 december 2010 om 15:58 #17779998als ie loopt ook ff meten of je dynamo wel bij laad
moet bij een goeie accu rond de 14 volt zitten
en idd even de lekstroom meten in rust30 december 2010 om 22:41 #17779999De dynamo laadt m’n accu gewoon bij.
Ik heb vandaag een hoop gemeten met een kennis van mij, ik kwam tot de conclusie dat de accu
constant 1.5A lekt, wanneer het contact uit is en de deuren gesloten zijn.
Ik heb daarna mijn auto met deze info naar de garage gebracht en die hebben hem een nacht gehouden, ze hebben alleen m’n radio losgetrokken en hij startte de volgende ochtend gewoon, bleek dat ze een andere auto hadden gehad met hetzelfde probleem en daar lag het aan de radio.Ik heb nogmaals gemeten toen ik thuis kwam en toen stond de teller op 0.0A toen de radio eruit was en ook nogsteeds op 0.0A wanneer deze erin zat. Komt erop neer dat ik nog altijd niet weet waar het aan gelegen heeft. Misschien dat een draadje van m’n radio sluiting heeft gemaakt of klem heeft gezeten?
30 december 2010 om 23:35 #17780000[rquote=1823794&tid=139066&author=Dillenvd]
Ik hoop zsm te weten of er meer mensen bekend zijn met dit probleem of dat ik gewoon een ‘slechte’ accu heb gekregen van Kwik-Fit.
Fijne dagen nog,[/rquote]
Simpel,
Ja.
31 december 2010 om 09:53 #17780001Ik hoop overigens niet dat je zo’n Cold-Ax accu erin hebt.
Deze gaan vaak binnen een jaar zuur lekken door de overloop.
heb hierdoor al 3x een accu bak moeten repareren van een corsa-B (typen na 1997).
willem
31 december 2010 om 09:54 #1778000231 december 2010 om 11:12 #17780003Kwik-fit verkoopt inderdaad erg slechte accu’s! Zowiezo niet op bezuinigen!
31 december 2010 om 16:08 #17780004Ik heb idd zo’n cold ax accu gekregen ja, via kwik-fit. Hoop dat het meevalt met de problemen, valt dat dan nog onder de grantie? Het was wel een nood oplossing want had ook geen andere zaken in gedachte waar ik zo’n ding in d buurt kon halen
31 december 2010 om 16:11 #17780005het grootste probleem is dat heel je auto (accubak en chassis eronder) word aangetast als deze accu gaat lekken.
en dat word niet vergoed.
Willem
1 januari 2011 om 17:41 #17780006Je kan er een langer slangetje aan maken aan die overloop om ervoor te zorgen dat het zuur direct op straat terecht komt, maar echt fijn is dat ook niet natuurlijk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.