Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Ben jij tevreden over jou OPEL dealer?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2010 om 11:41 #17229946
Ik hoor / zie veel reacties over Opel dealers en de ervaringen ermee. Nu heb ik soms het idee dat het verwachtingspatroon te hoog ligt en aan de andere kant het idee dat door de recessie veel kennis is kwijt geraakt.
Nu wil ik in de openingspost niet mijn mening meteen als eerste plaatsen om de poll niet te beïnvloeden.Ook is het belangrijk erbij te vermelden wat je eerdere ervaringen zijn (evt met andere dealers / merken) en welke afspraken er zijn gemaakt (en of deze zwart op wit staan).
Maar graag hoor ik jou ervaring met de Opel dealer, graag op de volgende manier communiceren:
[Naam dealer] – [Plaats dealer]
– Hier de ervaring met de dealer– Hier de gemaakte afspraken met de dealer
– Hier eventueel een vergelijking met een andere dealer
– Hier overige opmerkingen
26 december 2010 om 11:44 #17779866De Graaf – Waalwijk
– Ik wilde de wagen laten uitlezen + CID activeren
Auto laten uitlezen en er waren een paar storingen naar boven gekomen en gereset om het de volgende keer te kunnen zien welke terug komen.
De CID kon niet geactiveerd worden omdat ze dit niet voor elkaar kregen. Kosten 57 euro.
Ze waren trouwens wel aardig, en dit gelijk met een winterplan laten uitvoeren.– Geen afspraken gemaakt.
– Bij mijn vorige wagen (Renault) een soort gelijke actie laten doen, prijs 15 euro.
– De Opel garage kreeg het niet voor elkaar (+- 1 uur mee bezig geweest) en ik had het met de opcom binnen 10 minuten voor elkaar.
Conclusie: niet voldoende kennis van het systeem.26 december 2010 om 11:48 #17779867Van der Burg automotive, Zoetermeer
– Zeer tevreden. Met een stotterende Corsa C naar toe gereden, Vrijdag avond laat na sluitingstijd. We konden de auto neerzetten, sleutel inleveren bij de borrelende verkopers en er werd de volgende dag naar gekeken.
Bleek een defecte EGR klep te zijn, nu scheen deze bij de vorige eigenaar, 4 maanden geleden, ook al vervangen te zijn bij een andere dealer.
Opel vd Burg zag dit aan de hand van de onderhouds historie en claimde de kosten op de andere dealer, resultaat kosten:
40 euro voor het uitlezen :)– Geen afspraken gemaakt
– Geen vergelijking26 december 2010 om 11:57 #17779868haha leuk is dit
Broekhuis Zeewolde
lekker klein en gezellig maar wel erg drukhelemaal tevreden goede werkgever:P:P
auto kopen voor inkoopprijs:D:D26 december 2010 om 11:59 #17779869vraagje warom moet er zoveel gesteld worden adres naam enzovoort
ik ben van mening als je hier over het forum kijkt dat door elkaar
genomen de service van de opel dealers nou niet echt je van het zijn
mensen die een nieuwe auto kopen die aan het lijntje worden gehouden
om dat ze het probleem niet willen of kunnen oplossen.ik zeg dus als je daar nieuwsgierig naar bent loop is door het forum heen dan kom je zat tegen.
en uiteraard gooi ik niet alle dealers op een grote hoop
dus de echte dealers die dan nog wel service verlenen sluit ik hier bij uit
maar ik denk dat je die moet zoeken.
vgr tonsr.26 december 2010 om 12:06 #17779870Omdat het wel eerlijk is om duidelijk te zijn waar wij over praten?
Want de opel dealer is kut is ook even iets te gemakkelijk gezegd.
Daarnaast is het mooi om een overzicht bij te houden met de ervaringen op deze manier kan een dealer ook iets terug lezen en wellicht iets met deze informatie doen.26 december 2010 om 12:11 #17779871[rquote=1823638&tid=139046&author=Robke1]Omdat het wel eerlijk is om duidelijk te zijn waar wij over praten?
Want de opel dealer is kut is ook even iets te gemakkelijk gezegd.
Daarnaast is het mooi om een overzicht bij te houden met de ervaringen op deze manier kan een dealer ook iets terug lezen en wellicht iets met deze informatie doen.[/rquote]ok ook daar heb je dan wel weer gelijk in,maar
over het algemeen is het met de meeste bar slecht
gesteld ,wel graag nieuwe auto,s verkopen
maar je zou haast gaan zeggen garantie tot
de deur.
vgr tonsr.26 december 2010 om 12:15 #17779872Ik kom hoofdzakelijk Bij de Opeldealer Wouda in Dokkum voor onderdelen die ik niet 123 bij de automaterialen zaak kan krijgen.
Maar als ik daar ben dan wordt ik netjes geholpen en hanteren zij “niet goed geld terug” en dat is fantastisch natuurlijk.Ook kom ik bij Opeldealer Deinum in Franeker.
Die kunnen aan onderdelen komen die andere Opeldealers niet meer kunnen krijgen. Dat heeft mij al een paar keer gered. Opeldealer Deinum: Fantastisch adresje.Groet, Rik
26 december 2010 om 12:56 #17779873opel bleeker enschede / hengelo.
ik ben niet tevreden.
eigenwijs voornamelijk bij de werkplaats receptie.
een klant geeft aan wat er mis is met de auto en men is eigenwijs door de voorgestelde werkzaamheden niet worden uitgevoerd.niet eenmaal daar door terug gemoeten maar 3 keer voor hetzelfde euvel.
toen ik dus voor de 4de keer daar stond en uit mijn vel sprong kon het ineens wel. toen mocht ik de auto niet meer meenemen aangezien de klant gelijk had en men de onderdelen weer eens niet op voorraad had.ander geval met de startmotor. deze draait maar 20 sec na maar de dealer kan de lease maatschappij niet overtuigen dat dit niet langer kan. na een half jaar en 4 keer aangeven dat ding steeds meer kuuren vertoond gevraagd of ze de gehele auto door de voorpui wouden hebben.
rij nu als daily dus ook geen opel meer.
vag groep gaat een stuk serieuzer met de klant om tot nu toe.26 december 2010 om 13:15 #17779874Ophoff – Nieuwleusen (http://www.ophoff.nl)
– Al meer dan 25 jaar de dealer waar al m’n Opelrijdende familie heen gaat. Altijd vriendelijk, voorzien van prima koffie, de monteurs die daar werken zijn daar al sinds ik een guppie was en hebben veel ervaring en kennis.– Afspraken komen ze altijd na, en vinden ze iets waar geen afspraak over bestaat komen ze netjes bij je vragen wat je er mee wil doen. Geven ook advies als dat niet in hun financiele voordeel is. Bijvoorbeeld m’n Airco radiator waar een gapend gat in zit. Zou bij hun 600 euro kosten, maar hebben goed uitgelegd hoe ik dat zelf kan doen voor 200 euro tops.
Zo ook bij m’n (inmiddels overleden) Corsa. APK keuring en veel roest. Advies om dat vooral niet bij hun te laten doen ivm de kosten. Elders gecheckt en dat was inderdaad goedkoper.
M’n pa heeft er ook een keer de werkplaats mogen gebruiken om zelf z’n remmen te vervangen.
Kortom: ze lijken altijd hun best te doen om de klant zo min mogelijk kosten te laten maken terwijl het werk wel goed gebeurt.– Geen ervaringen met andere dealers.
– Ik ben onverdeeld positief over Ophoff.
26 december 2010 om 13:16 #17779875Omdat ik altijd naar een DHZ garage in Soest ga ben ik daar ook 2 keer naar de Opel dealer geweest.
1 keer om hem uit te lezen omdat ik een rare storing had. Na half uurtje wachten liep er iemand mee naar de auto, las hem even uit, zei wat het probleem was en wat ik op de sloop van welke opel af moest trekken. En dat was ook inderdaad de oplossing.
Kosten: doe maar iets in de fooienpot. 10tje in gestopt.Andere keer om de Kadett na een inbraak te laten taxeren. En ook daadwerkelijk de getaxeerde 900 euro voor mn kapotte sloten gekregen.
Verder alleen ervaring met dure onderdelen bij de opel dealer.
26 december 2010 om 13:24 #17779876[rquote=1823629&tid=139046&author=TonSR]vraagje warom moet er zoveel gesteld worden adres naam enzovoort
ik ben van mening als je hier over het forum kijkt dat door elkaar
genomen de service van de opel dealers nou niet echt je van het zijn
mensen die een nieuwe auto kopen die aan het lijntje worden gehouden
om dat ze het probleem niet willen of kunnen oplossen.ik zeg dus als je daar nieuwsgierig naar bent loop is door het forum heen dan kom je zat tegen.
en uiteraard gooi ik niet alle dealers op een grote hoop
dus de echte dealers die dan nog wel service verlenen sluit ik hier bij uit
maar ik denk dat je die moet zoeken.
vgr tonsr.[/rquote]inderdaad:thumbup:thumbup
en trouwens…. zijn de universelen zoveel beter???
maarja er moet iemand aangewezen worden als het effe niet helemaal gaat zoals gepland dus hoppa… geef de dealer maar de schuld:puke:puke26 december 2010 om 13:44 #17779877zoals hiervoor al is geschreven, door Kadastra EF, Opel Deinum Franeker…:thumbup
als ex-franeker, koop ik vaak onderdelen bij hen…als zij het niet zelf hebben, zoeken ze het voor mij…en sturen het op, of mijn ouders halen het af en sturen het op…fantastische service…:thumbup
mede dankzij de mensen bij Deinum (Peter) is het voor mij mogelijk om Opel te rijden….op ‘afstand’…!:wors26 december 2010 om 14:11 #17779878AnoniemLid sinds:
1 January 1970Autoteam Goes,
Super vriendelijk, Doen altijd moeite om iets te zoeken dus zeggen niet gelijk ”niet meer leverbaar” o.i.d.
Ik haal bijna alle onderdelen die ik nodig heb daar, voor mij een dikke 9,5 :thumbup26 december 2010 om 14:33 #17779879Garage Haesen in Geel
super vriendelijk en super service :thumbup26 december 2010 om 14:52 #17779880Daar kom ik niet meer bij de opeldealer.
2 keer kosten moeten betalen voor een storing die uiteindelijk niet konden verhelpen.
1 keer 2 dagen op een onderdeel moeten wachten die uiteindelijk ook niet goed was.
26 december 2010 om 16:04 #17779881Dit is gebaseerd op de aankoop een kwart jaar geleden. Voor de rest nog niets met ze te maken gehad voor de duidelijkheid.
van Uden (geen opel-dealer, wel opel specialist) – Den Dungen (bij ‘s-Hertogenbosch) http://www.garagevanuden.nl/
– Hier is niets over te zeggen. Zijn tot redelijk laat in de avond open (18.30u). In de periode dat ik daar was samen met iemand werd er daar net aan de weg gewerkt 100 meter voorbij hun dus na de proefrit kwam die als een varken dat in de modder had liggen rollen terug. Werd niet moeilijk over gedaan en daarna nog wat verder rond wezen kijken en toen we ‘s avonds rond 17.00u/17.30u terugreden vanuit Wijchen (bij Nijmegen) was die alweer helemaal opgepoetst van buiten. Aardige mensen ook die daar werken.
– Er was afgesproken dat die op 2 maart om 16.00u ongeveer klaar zou staan met een afleveringsbeurt en een nieuwe APK erop wat ook keurig gedaan is. Toen achteraf bleek dat 2 maart voor onszelf te druk zou worden zeiden ze ook, die datum laten we staan want dan zijn we er zeker van dit die woensdag klaar is (3e dus). Volgens mij ook nog nieuwe banden opgelegd omdat hij minder als 3,5 mm had.
– Ik heb nog niets met andere dealers te maken gehad. Misschien de APK na het eerste jaar wat dichterbij, maar dat wordt dan de universele hier in de buurt waar mijn ouders met hun Opel al jarenlang komen.
– Nadeel is dat het een eindje weg is (44,4 kilometer vanuit hier) waardoor ik nog steeds een storing open heb staan. Die begon acht dagen voordat de vorige APK verliep (september ofzo). Hij geeft InSP aan en daar heb ik toen een topic voor aangemaakt op dit forum, je schijnt het ook zelf te kunnen verhelpen maar die stapjes hielpen niet bij mijn Opel. InSP knipperde inderdaad wel 1 minuut maar daarna ging die uit en wanneer ik hem opnieuw startte gaf die het nog steeds weer. Dan krijg je al gauw zoiets van zo lang die het nog doet, letten we er niet op…
Oh ja en het grootste nadeel was nog dat hij al binnen 1 dag op naam stond. Den Dungen is zo een gat waar het postkantoor om 16.00u ofzo al sloot als ik me niet vergis dus rijbewijs een weekje daar gelaten zodat zei hem op naam konden zetten. Echter wilde m’n ouders de verzekering regelen en dan zodanig (zat toen nog op school, dus niet heel veel inkomsten) profiteren van de 25% zodat er maar 25 euro per maand betaald hoefde te worden. Maar met wat meedenken van de verzekering (zowat alles loopt daar) in de polis staan dat ik de hoofdbestuurder ben van het voertuig, maar wel de verzekering op m’n ouders naam.27 december 2010 om 17:35 #17779882[rquote=1823725&tid=139046&author=monzaruba]zoals hiervoor al is geschreven, door Kadastra EF, Opel Deinum Franeker…:thumbup
als ex-franeker, koop ik vaak onderdelen bij hen…als zij het niet zelf hebben, zoeken ze het voor mij…en sturen het op, of mijn ouders halen het af en sturen het op…fantastische service…:thumbup
mede dankzij de mensen bij Deinum (Peter) is het voor mij mogelijk om Opel te rijden….op ‘afstand’…!:wors[/rquote]Juist, Peter, van het magazijn, die verdient echt een bloemetje :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Groet, Rik
28 december 2010 om 07:56 #17779883Wij hebben goede ervaringen met autoteam.
K heb daar een nieuwe zafira gekocht dik 5 jaar geleden.
En deze ook voor het onderhoud ieder jaar naar de opeldealer gebracht.
Geen centje pijn.
Goede duidelijke afspraken.
En toen m’n vrouw vorige week met een lege,kapotte accu stond.
En ze door de buurman opgestart werd.
Op naar de opeldealer,die gelijk terstond er een nieuwe inzette.
Zodat ze nog op tijd op haar werk was ook.
Voor ons is het zo dat we een betrouwbare auto willen hebben,en als er iets mee is dit ook snel en goed opgelost wordt.28 december 2010 om 16:22 #17779884Opel Garage Ghielen Panningen.
– Niet erg tevreden.
– Konden mijn Kadett niet uitlezen.. De beste man zit al jaren in het vak maar begon met uitlezen van een Astra..
Toen in zei dat het een Kadett was geloofde hij me eerst niet.. Daarna niet uit te lezen..
– Toen ben ik naar een andere garage gegaan ( geen Opel dealer ) die het zonder problemen uit kon lezen.
– Heb er wel niet voor hoeven te betalen omdat ze me niet verder konden helpen.. Monteur wel 20 min verkloot van zijn tijd..
Dat vind ik dan wel weer heel sociaal :thumbupHoor namelijk ook van meerdere dat ze niet erg tevreden zijn over deze garage..
28 december 2010 om 20:00 #17779885opel centrale sliedrect gaat redelijk hoewel ze eens geen zin hadden mijn kadett uit te lezen (was met me V6 er in alleen wist ik al wat t was:P )
opel centrale gorinchem waren flauw met winterplan alles was goed maar kreeg geen winterplan mee omdat de motor niet in de auto hoorde en dus de auto niet orgineel was
onderdelen bestellen in sliedrecht is ook altijd feest want ze snappen er geen snars van (gelukkig heb ik zelf een versie epc liggen voor de nummers)
dealer nou liever niet maar als t moet moet t maar
28 december 2010 om 21:15 #17779886Opel dealer Broekhuis arnhem, zeer tevreden
Heb de auto een keertje uit laten lezen en koste me niks.
Ook een keer wat besteld gehad en was netjes op tijd binnen. Ook met het opzoeken van dingen nemen ze de tijd. Over hele kleine precieze dingen weten ze ook altijd precies wat je bedoeld.
28 december 2010 om 21:42 #17779887Opel Driessen
– ervaring met de dealer: Zijn zeer chaotisch, weten zelf bijna niet wanneer welke afspraak staat. Bellen mij een dag na een vervangen van uitlaat dat ik nog een middendemper zou laten vervangen..die lag er dus al onder. Bij het langsbrengen voor apk + beurt werd gevraagd naar problemen met de Astra, ik noemde wat kleine dingen op, de medewerker aan de balie vertelde mij dat ik maar niet teveel moest noemen, anders vonden ze dus ook vanalles..:o
Ze willen ook al 3 jaar op rij de d-riem vervangen, terwijl er duidelijk in de Astra staat vermeld dat die onlangs vervangen is. Standaard verhaaltje bij een beurt is ook dat de ruitenwissers slecht zijn(2 weken van te voren vernieuwt door originele bladen) etc etc-afspraken met de dealer: aircopomp bromt: of ze daar even naar wilde kijken… Ze hadden de airco “gereinigd”..geen idee wat dat inhield, maar blijkbaar helemaal niks!! Airco bijvullen zou 180 euro kosten, uiteraard daar niet laten doen maar naar iemand anders gegaan die hem voor 65 euro heeft gevuld.
– Hier eventueel een vergelijking met een andere dealer: geen vergelijking
– 2 weken geleden de Astra laten keuren bij een universele garage in een klein dorp. Bij het ophalen even gevraagd naar een aantal zaken, en de eigenaar wist mij te vertellen dat een aantal zaken zeker niet waren vervangen die dus wel op de bon stonden afgelopen jaar bij Driessen.. Voelde me al zwaar genaaid en kom daar NOOIT meer.
Dit is dus MIJN mening, iemand anders kan hele andere ervaringen met Driessen hebben, dat mag/kan en heb ik absoluut geen problemen mee.
28 december 2010 om 22:08 #17779888[rquote=1825683&tid=139046&author=Silverspeed]Opel dealer Broekhuis arnhem, zeer tevreden
Heb de auto een keertje uit laten lezen en koste me niks.
Ook een keer wat besteld gehad en was netjes op tijd binnen. Ook met het opzoeken van dingen nemen ze de tijd. Over hele kleine precieze dingen weten ze ook altijd precies wat je bedoeld. [/rquote]
Alleen mogen ze wel wat meer kennis over modellen, en motor codes hebben.
Weten het verschil niet tussen een B1 vectra en een B2. :P
Verder onderdelen snel op voorraad. :thumbupKwa verkoop of werkplaats geen ervaring.
29 december 2010 om 10:38 #17779889Opel Broekhuis Ede.
Verkopers laten je gewoon tijden dwalen door de showroom, terwijl je iets zoekt.
Geen ervaring met werkplaats.Wel bij voorganger van dit bedrijf, uitlaat onder auto vandaan getrapt door hoofdtmonteur (de uitlaat rammelde iets
daar voor kwam ik langs voor een afspreek), hoe kom
ik nu thuis meneer ? Ik kan me auto vandaan niet missen,
tja was mijn probleem.Opel Broekhuis Barneveld.
Goede verkopers die GOED luisteren wat je wilt en zoekt.
Werkplaats prima, met leenauto jaja geen fiets.Opel Wageningen.
Tja, herkennen hun eigen orginele onderdelen als, onderdelen van de halfords :sleeping
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.