Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opknappen manta a 3.0 1972
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2010 om 14:05 #17229860
Ik heb in april van dit jaar een opel manta a gekocht met een 6 pitter erin.
Hier een paar pics van hoe ik hem kocht:
Er zat ‘wat laswerk ‘aan dat wist ik,maar zoals de meesten van jullie wel weten… als je de zaak uitelkaar gaat halen kom je altijd meer dingen tegen dan waar je op gerekend(lees gehoopt)had. Maar goed de slijptol erin en lassen maar..
Hier wat foto’s van wat ik tot nu gedaan heb
een nieuw stuk buitendorpel
binnendorpel en wat stukken bodemplaat
achterplaat verwijdert(ik kon hem zo lospeuteren met een beitel) en.. dr zat er nog 1 onder, tank verwijdert want de binnenzijde was ook een beetje crispy
de verwijderde achterplaat
de nieuwe achterplaat, het plaatwerk achter de achterwielen ook maar gelijk vernieuwd(ik kon het sleepoog er zo uittrekken!)
dan plamuren en schuren en spuiten(is eigenlijk werk voor de prof maar ik wil de auto in de toekomst toch in zn geheel laten spuiten dus heb ik het zelf maar even met de spuitbus gedaan)
Ik heb gelijk de tank aangepast door er een stuk van een b- manta gsi tank in te lassen dus in de bochten geen drooglopende benzinepomp meer
De remschijven en blokken vervangen want de greenstuf remblokken die erop zaten hadden de remschijf ‘opgevreten’
Uitlaat aangepast
En zo staat hij er nu bij
Hij is inmiddels apk gekeurd ,nu de voorzijde nog aanpakken want daar heb ik ook dingen ontdekt die mij niet aanstaan,het interieur opnieuw opbouwen en misschien maak ik er wel een schakelbak in maar daar ben ik nog niet aan uit.
24 december 2010 om 14:11 #17778950had ik niet gedacht, zoals de eigenaar hem beschreef klonk het allemaal wat beter.
Ziet er weer gezond uit !
24 december 2010 om 14:21 #17778951Blijft toch leuk een a met 6pitter
24 december 2010 om 14:34 #17778952AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inderdaad zou je bij de eerste foto’s niet verwachten dat er zoveel werk aan de auto zou zitten, zo zie je maar dat foto’s veel kunnen verhullen.
Maar hij is weer netjes geworden. Alleen vindt ik de honingraad velgen minder mooi als de spaakwielen.
24 december 2010 om 14:39 #17778953De honingraadwielen zijn winterbanden die zijn er nu onderuit maar ik had ze even nodig voor de apk.
De velgen die eronder zaten laat ik richten en spuiten,dan kunnen ze er terug onder.24 december 2010 om 14:50 #17778954wauw… mooi werk hoor!!
ik vind beide velgen mooi staan!24 december 2010 om 16:38 #17778955weer een gezonde mooie auto geworden en werk zit er altijd aan zoals bij de meeste maar het voornaamste is dat ie nu weer goed is :D
24 december 2010 om 16:43 #17778956Zoals hij destijds werd beschreven zou het inderdaad een goede harde manta moeten zijn.
jammer dat het dan toch weer zo tegenvalt. (en zeker voor het geld dat ervoor werd gevraagt)wat je nu hebt gedaan is netjes werk!! Alleen mag er zo gebakken worden aan een chassisbalk?
want zo te zien zit er gewoon een plaat overheen of zie ik dat verkeerd?Ben benieuwd hoe jij hem gaat maken.
mvg Gerry
24 december 2010 om 16:44 #17778957Ik had hem bijna gekocht soms nog wel spijt van wat wou dat ding brullen:)
24 december 2010 om 16:45 #17778958[rquote=1822516&tid=138935&author=Hulkie]Zoals hij destijds werd beschreven zou het inderdaad een goede harde manta moeten zijn.
jammer dat het dan toch weer zo tegenvalt. (en zeker voor het geld dat ervoor werd gevraagt)wat je nu hebt gedaan is netjes werk!! Alleen mag er zo gebakken worden aan een chassisbalk?
want zo te zien zit er gewoon een plaat overheen of zie ik dat verkeerd?Ben benieuwd hoe jij hem gaat maken.
mvg Gerry[/rquote]
De prijs viel wel mee hoor voor wat erin ligt is iets heel moois van te maken. Maar was mij als beginnend bestuurder beetje te veel van het goede.
ps deze was van danny (Manta24V)
24 december 2010 om 17:27 #17778959was idd van danny
en zoals rekord al zei was hem ook verteld dat er wat werk in zatken hem ook heb ook nog tyd in twijvel gestaan toen die te kop stond maar goed heb toch bij b gehouden
24 december 2010 om 17:59 #17778960Hulkie, de chassisbalk was zo toen ik hem kocht,hij is ermee goedgekeurd.
De voorkant moet nog aangepakt worden dus dat komt t.z.t wel goed24 december 2010 om 18:05 #17778961de prijs viel wel mee t,ding is voor een prikkie weg gegaan(voor sommige veel geld als je het niet hebt :P )maar dat doet niet ter zake
hij rijd weer das,t belangrijkste en de nieuwe eigenaar is er tevreden mee neem ik aan :D
5 augustus 2011 om 20:08 #17778962De velgen laten richten,stralen en spuiten + nw bandjes erop.
6 augustus 2011 om 17:04 #17778963ik vind hem met die zwarte velgen echt om te kwijlen. :wub
6 augustus 2011 om 21:00 #17778964blijft 1 van de leukste a s die ik ken
heb hem ook in actie gezien wat wil die gaan
29 juli 2012 om 10:32 #17778965Van de week weer voor 2 jaar goedgekeurd! :D
29 juli 2012 om 19:33 #17778966Hele mooie Manta is dit en goed bezig met het onderhoud :thumb
29 juli 2012 om 19:47 #17778967Kiek an het kanon is weer op de weg
30 juli 2012 om 20:30 #17778968maar is het een automaat 3 bak? :angel
30 juli 2012 om 21:26 #177789693-bak met lock up ja, maar dat rijd wel goed hoor ;)
30 juli 2012 om 22:20 #17778970Ding rijd zeker goed
Helemaal hoe het blok in gebouwd is
Mooie gewicht verdeling31 juli 2012 om 14:57 #17778971He gaaf nog een manta in etten-leur, nou al 2 b mantas hier op het forum die uit etten-leur komen
en dan deze a manta. helaas zie ik de a manta die altijd richting het station langs de weg stond nooit meer staan :(Gr uit etten-leur, misschien zie ik je wel een keer rijden (of andersom)
Ziet er mooi uit ook!
31 juli 2012 om 20:29 #17778972ok ik dacht dat die 3traps dat niet aankonden…
31 juli 2012 om 20:59 #17778973Mooie Manta en zeker hoe de motor er is in gebouwd, heeft voor een A´tje een super wegligging :thumb
Ik heb zelf ook op het punt gestaan om deze toen te kopen maar ik heb eerst genoeg Manta´s,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.