Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › 3l v6 houd in b-corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2011 om 17:29 #17229825
Hallo,
Ik ben sinds kort in bezit van een b-corsa v6 3 liter
x30xe (mv6) 155kw met een 2.5 computer, i500 vectra b inlaat en een flowmasterNu zit ik met een probleem,
De auto houd in als ik het gas helemaal indruk, en geeft een vreemd geluid(niet op 6 cillinders lopen geluid) en bij 4000 toeren is dit probleem weg en heeft deze het volle vermogen, als ik rustig rij merk je er niets van! hij knalt ook soms uit de uitlaat als ik volgas wil geven en hij inhoud???Verder wat ik merk is als ik een stoplicht nader en de koppeling intrap de toeren erg zakken naar 300/400 en daarna meteen weer trug na de 800 zoiets, soms slaat de auto hierdoor af!
Iemand enig idee???
mvg,
richard
22 juli 2011 om 20:42 #17778278Valse lucht :hmmz
Gr. Gts32v6
22 juli 2011 om 22:18 #17778279Hmmz waar zou dit kunnen zijn dan?
De auto had dit in het begin amper, moest eraan wennen en toen ik echt ben gaan gassen zeg maar merkte ik na een paar dagen dat het erger werd!
ik heb totaal geen verstand van een v6 blok!24 juli 2011 om 10:05 #17778280geen singlepoint benzine pomp in de tank???
Willem
24 juli 2011 om 10:17 #17778281De auto heeft eerst wel goed gelopen naar mijn mening, en het lijkt steeds erger te worden het inhouden!!!! hij lijkt niet op alle 6 de cillinders te lopen en bij 4000 toeren wel, daarboven is er ook nix aan de hand!
24 juli 2011 om 10:35 #17778282Misschien de moeite waard is de bougiekabels en de DIS module is na te kijken, en/of te wisselen met een andere, kijken wat die dan doet.
24 juli 2011 om 18:43 #17778283ok, dan ga ik dat proberen!, dus de bobine ook??? ik merk als ik plank gas wil geven hij soms een harde knal uit de uitlaat geeft(lijkt wel of er onverbrandebenzin in uitlaat komt en deze ontploft?
25 juli 2011 om 09:46 #17778284zou idd bobine e.d kunnen zijn
mijne hield ook wat in toen me bobine kapot was
26 juli 2011 om 08:36 #17778285de bobine is al nagekeken, en die is goed.
ik heb 2 slechte bougiekabels gehad, en toen vervangen.
maar kan dus zijn dat de andere ook op hun eind zijn.
@ willem, singelpoint pomp??????? kom op :hmmz
26 juli 2011 om 21:50 #17778286bougie kabels vervangen je vervangt er geen 2 altijd allemaal bij een v6 die is er erg gevoelig voor.
verder kan je met remstofreiniger ff over je vacuumleidingen spuiten begint ie dan raar te lopen tijdens het stationair draaien.
heb je een lek.denk dat wim-v6 bedoelt de goedkope pomp zoals aral, fireworks enzo die brandstof is niet altijd zuiver.
27 juli 2011 om 12:55 #17778287Dat zal niet svdk20. Bedoeld wordt de opbrengst van de benzinepomp in de brandstof tank.
De pomp weet je wel… …die ervoorzorgt dat de benzine in de verstuivertjes komt vooraan, die pomp.
28 juli 2011 om 13:47 #17778288wat verklaard het ploffen in de uitlaat dan?
29 juli 2011 om 13:42 #17778289ploffen in de uitlaat is meestal onverbrande brandstof in de uitlaat.
als ik jou was zou ik beginnen met bougies en bougie kabels te vernieuwen.
als je dan toch de luchtinlaat er af hebt kijk dan gelijk de warmtewisselaar naar en bij het terug plaatsen van de inlaat een nieuwe pakking plaatsen.ik denk dat dan al het probleem verholpen is.
groetjes jurrian
29 juli 2011 om 17:02 #17778290zou het aantal ohm even meten van de kabels dan weet je vaak al wel wat
maar idd bougies en kabels even checken29 juli 2011 om 21:39 #17778277welke warmtewisselaar?
die zit er niet meer in, externe oliekoeler heb ik er meteen opgezet.
bougies zijn net 2000km oud ofzo
kabels zouden het euvel kunnen zijn.
31 juli 2011 om 18:55 #17778291vergeet die bobine niet
en ploffen in het de uitlaat komt door overslaan van de vonk op de verkeerde cilinder.
Willem
31 juli 2011 om 19:45 #17778292ok, de bobine is dat ding waar de 6 bougie kabels heen lopen toch he? en daar zit nog zon stekker aan?
31 juli 2011 om 21:22 #17778293Jupzzz
Willem
2 augustus 2011 om 21:33 #17778294bobine is getest op een andere v6, en daar waren geen problemen mee.
2 augustus 2011 om 21:57 #17778295blijft kabels dus over
5 augustus 2011 om 21:12 #17778296@sjoerdie wrote:
bobine is getest op een andere v6, en daar waren geen problemen mee.
Is dat eerder getest of zojuist getest??
deze gaan namelijk in EEN KEER kapot.
heb het gehad van s’avonds aankomen vanuit Celle DLD naar Huis, thuis neergezet, volgende dag gestart bobine kapot…
Willem
6 augustus 2011 om 11:31 #17778297Problemo opgelost, bougies+kabels vervangen! toen liep die weer goed, vermogen terug onderin en knalt niet meer in de uitlaat!
Ik heb alleen de inlaat niet hoeven loshalen en de pakking vervangen zoals vele zeiden, heb een i500 inlaat en daar kon ik die achterste bank gewoon die buizenwirwar losmaken die klemmen rubbers (3st) ertussen uit kabels en bougies vervangen rubbers terug en klemmen vast en gaan met die banaan!allen bedankt voor het meedenken!
gr,
richard
7 augustus 2011 om 12:37 #17778298is exact hetzelfde inlaat als op de Vectra-B V6, maar dan ook Exact Exact, word alleen vaak te veel geld voor gevraagd.
ik haal ook alleen de helfdjes los om de bougies en/of de kabels te vervangen.
Maar heb je geen storing dan, ivm stuurbekrachtigings sensor????
als deze niet aangekoppeld zit heb je namelijk gereduceerd vermogen..
Willem
7 augustus 2011 om 15:46 #17778299die sensor zit niet aangekoppeld van de stuurbekrachtigingsdruk.
Ik heb dat getest op een vectra, stekker losgegooid, en kreeg geen storing niets.
Dus heb ik die gewoon los gelaten
7 augustus 2011 om 15:56 #17778300Mijn Vectra gaat lopen etteren (inhouden), net als een die ik kreeg met een storing op die sensor, die reed gewoon niet meer door de storing die deze had in de druksensor…
vandaar de vraag, maar als het werkt, dan werkt het.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.