verlichting storing

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen verlichting storing

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229780
    wingersv
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      bij mijn rekord e1 heb ik sinds vandaag een probleem met de verlichting.

      mijn vriendin had de wagen vandaag even mee, en die was er achter gekomen dat de lampen bleven branden. dit bleef ook zo terwijl de schakelaak op uit stond. ze heeft toen maar de massa van de accu los gekoppelt.

      toen ik thuis kwam ben ik even gaan kijken naar het probleem. ik sluit de accu weer aan en de lampen gaan niet branden. nou doe ik de lampen in de eerste stand en dat was in orde. maar toen ik hem naar de 2e stand door draaide (naar normaal licht) toen gingen mijn knipperlichten aan ipv mijn normale lampen. ik had al een paar keer opgemerkt dat mijn knipperlichten af en toe vreemd deden. die knipperden af en toe snel alsof er een lampje kapot is, en af en toe ging mijn grootlicht aan als ik richting aan gaf.

      ik wou zowiezo het knipperlicht relais al vervangen, maar is er nou nog meer aan de hand? of zou het daarmee over zijn?

      #17777639
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Massa probleem???

        Willem

        #17777640
        RonaldH
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Mijn 1e gedachte ja

          #17777641
          wingersv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik heb net even de massa kabel van de accu vervangen voor een goeie. ik heb ook de komplete koplampunits vervangen voor nieuwe, toen ik dat deed zag ik dat de draden binnen in de koplamp gesmolten zijn :S. de draden zijn zowiezo al op een beunhaas manier met elkaar verbonden. ik ga denk ik maar nieuwe draden leggen naar de lampen om brand te voorkomen. en eerst maar eens zoeken waar de zekering zit aangezien er 1 of andere oude zekeringkast in zit met ouderwetse zekeringen.

            ook loopt er vanaf het knipperlicht een bruine massa kabel die verbonden zit met de koplamp en verder zat er nog een stuk draad met zo’n steekstekkertje er aan. ik kon verder geen aansluitpunt vinden voor die stekker dus had hem maar even op de massa aangesloten. maar toen ik de lampen weer aan deed begon het te roken en was die kabel dus gesmolten :S.

            het gaat gelukkig niet om de auto in me avatar, maar om een andere rekord die ik nu 3 weken heb. de bouwer van die wagen zit ook hier op het forum, weet alleen niet meer wie het is. het gaat om een gele rekord e1 met een 2.4 van een omega. hij woont ergens in drente geloof ik. iemand mischien een idee van wie deze wagen is geweest? mischien kan die man me meer vertellen over de auto.

            #17777642
            wingersv
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              het bovenstaande probleem was idd de massa, ik heb de steekstekkertjes even vervangen voor nieuwe en ik kwam er achter dat de bevestiging van de hele koplampunit ook als massa werkt. dus dat probleem is opgelost.

              maar… nu heb ik alleen nog een probleempje met de knipperlichten, als ik die aan zet dan knipperen ze eerst een paar keer normaal en daarna snel alsof er een lampje stuk is. ligt dit aan het relais (wat ik nog niet vervangen heb) of aan iets anders?

              #17777643
              corsaB1980
                Lid sinds:
                26 March 2011

                als ik mijn verlichting aanzet doen mijn knipperlichten aan de hele rechter kant het niet, zet ik de verlichting uit doen ze het wel.
                is dit ook een massa probleem?
                graag advies

                #17777644
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Massa Probleem inderdaad

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.