Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motor 80 graden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2010 om 18:43 #17229776
Kom van het ene in het andere volgens mij.
Het ene net verholpen en nu het andere weer.
De motor van de auto wordt 80 graden en soms iets meer.
Standaard toch altijd 90 graden, Of mag ik er vanuit gaan dat dit aan het weer ligt, of koelvloeistof bijvullen helpt dat ook,
Hoor het graag heren bedankt alvast.20 december 2010 om 21:25 #17777605Met dit weer blijft die van mij ook onder de 90 graden.
Zal wel aan het weer liggen denk ik.20 december 2010 om 21:40 #17777606jupzz, ook de mijne blijft kouder
Willem
20 december 2010 om 21:50 #17777607Het kan idd goed dat de motor kouder blijft met dit weer.
Het geeft ook winterthermostaten, deze blijven langer dicht zodat de auto goed op temperatuur kan komen. Een hele goedkope oplossing voor dit probleem is je radiateur afdekken met een stuk karton of iets dergelijks.
21 december 2010 om 08:31 #17777608bij een goede thermostaat maakt het weinig uit.
het duurt natuurlijk wel wat langer voor hij warm is maar hij zal toch wel zijn normale temperatuur halen als de thermostaat goed is.bij de vectra-c zit er op de dieselmotoren standaard een waardeloze thermostaat waarbij de motor alleen warm wordt op de duitse autobahn.
bij gewoon gebruik komt de temp meter niet van zijn plaats.
altijd gelijk een nieuwe erin.
bij de mijne ook een andere erin en direct een warmere motor.21 december 2010 om 10:11 #17777609[rquote=1820936&tid=138822&author=c-dett16v]bij een goede thermostaat maakt het weinig uit.
het duurt natuurlijk wel wat langer voor hij warm is maar hij zal toch wel zijn normale temperatuur halen als de thermostaat goed is.bij de vectra-c zit er op de dieselmotoren standaard een waardeloze thermostaat waarbij de motor alleen warm wordt op de duitse autobahn.
bij gewoon gebruik komt de temp meter niet van zijn plaats.
altijd gelijk een nieuwe erin.
bij de mijne ook een andere erin en direct een warmere motor.[/rquote]Heb dus een Vectra B Caravan uit 2000 Sport Edition II.
Denk gewoon ook dat het aan het weer ligt.22 december 2010 om 23:55 #17777610Bij de mijne zelfde verhaal 80-82 graden.,
Erwin
23 december 2010 om 06:40 #17777611hier ook het zelfde
23 december 2010 om 07:55 #17777612die van mij komt wel op temperatuur met dit weer, alleen duurd dat heeeeeel lang..En hier zit ook een nieuwe thermostaat in.
Vindt toch wel dat die diesels minder snel warm worden..maar dat heeft waarschijnlijk met het rendement van de motor te maken…
Benzine daarintegen gaat sneller, maar zet ook meer om in warmte ivm het lage rendement..23 december 2010 om 09:09 #17777613Duurt bij de mijne ook lang. Moet echt wel 30km rijden voordat ie op 85 graden is.
Vorige week met die zware sneeuwval , toen alle roosters dicht gesneeuwd waren , was ie zo op temperatuur !! :angel
23 december 2010 om 09:27 #17777614Dit heeft ook te maken met je interieurverwarming, heb je een ecc dan zal deze warmte onttrekken van je motor zodra deze voorhanden is. Ik doe het zelf niet, maar eigenlijk zet je beter je verwarming/blazer niet te hard of zelfs af de eerste kilometers, dan komt je motor veel sneller op temperatuur.
Wanneer ik de wagen stationair een beetje warm laat draaien dan zet ik wel steeds de blazer af.23 december 2010 om 09:38 #17777615met stationair draaien word de vec van mij echt niet warm…
sterker nog , als hij al op temperatuur is, en sta te wachten op een parkeerplaats, met draaiende motor zakt zelfs mijn temp tot cold..
Rendement is dus goed van de motor.. weinig warmte ontwikkeling…23 december 2010 om 09:47 #17777616Je kan ook je luchtrecirculatie opzetten dan moet hij de lucht niet te veel meer bijwarmen en blijft de motor beter op temp. alleen krijg je dan last van aangedampte ruiten.
23 december 2010 om 15:43 #17777617[rquote=1821696&tid=138822&author=jorisverbaeten]Dit heeft ook te maken met je interieurverwarming, heb je een ecc dan zal deze warmte onttrekken van je motor zodra deze voorhanden is. Ik doe het zelf niet, maar eigenlijk zet je beter je verwarming/blazer niet te hard of zelfs af de eerste kilometers, dan komt je motor veel sneller op temperatuur.
Wanneer ik de wagen stationair een beetje warm laat draaien dan zet ik wel steeds de blazer af.[/rquote]Ecc werkt niet met deze temperaturen heb ik gelezen,
Dus dat kan het dan ook al niet zijn.23 december 2010 om 17:18 #17777618ECC werkt altijd!!!!
Alleen word de Airco pomp niet ingeschakeld.
nogal een verschil he:
ECC = Electronic Climate Control
– Zodra je Kachel inschakeld, dan werkt de ECC al!!
– Deze werkt ook als de airconditioning niet ingeschakeld is, het zij via Eco schakeling, of lage buitentemp.Airco = Airconditioning
– Deze word handmatig uitgeschakeld
– uitgeschakeld door defect of te weinig koude vloeistof
– uitgeschakeld door te lage buitentemperaturen.Willem
23 december 2010 om 17:25 #17777619[rquote=1821837&tid=138822&author=wim-v6]ECC werkt altijd!!!!
Alleen word de Airco pomp niet ingeschakeld.
nogal een verschil he:
ECC = Electronic Climate Control
– Zodra je Kachel inschakeld, dan werkt de ECC al!!
– Deze werkt ook als de airconditioning niet ingeschakeld is, het zij via Eco schakeling, of lage buitentemp.Airco = Airconditioning
– Deze word handmatig uitgeschakeld
– uitgeschakeld door defect of te weinig koude vloeistof
– uitgeschakeld door te lage buitentemperaturen.Willem
[/rquote]
Oke maar dan moet je deze toch op auto(matisch) hebben staan, of niet. En waar is de eco-bediening dan voor.
Hoor het graag van je Willem23 december 2010 om 17:32 #17777620ECC werkt altijd als de kachel aanstaat.
ECC is alleen uitgeschakeld als de gehele ontwaeming / verwarming echt op OFF staat en de displays niks weergeven.
ECC is niks meer dan:
– Regeling aanjagermotor
– Regeling interieur temperatuur
– Regeling Interieur ventilatie verdeling> Dit is dus de vervanging van het oude draaiknoppen of schuiven systeem zoals deze vroeger veelal was.
> Inschakelen van de Aircondidtioning geschied ook VIA de ECC, maar staat verder los van het ECC systeem.
>> Geen werkende ECC is dus Geen ontwaseming, en geen warmte zowel zonder als met werkende airconditioning <<
Willem
23 december 2010 om 18:16 #17777621[rquote=1821848&tid=138822&author=wim-v6]ECC werkt altijd als de kachel aanstaat.
ECC is alleen uitgeschakeld als de gehele ontwaeming / verwarming echt op OFF staat en de displays niks weergeven.
ECC is niks meer dan:
– Regeling aanjagermotor
– Regeling interieur temperatuur
– Regeling Interieur ventilatie verdeling> Dit is dus de vervanging van het oude draaiknoppen of schuiven systeem zoals deze vroeger veelal was.
> Inschakelen van de Aircondidtioning geschied ook VIA de ECC, maar staat verder los van het ECC systeem.
>> Geen werkende ECC is dus Geen ontwaseming, en geen warmte zowel zonder als met werkende airconditioning <<
Willem[/rquote]
En de eco inschakeling dan die kan ik dmv knopje in en uitschakelen,
Edwin
24 december 2010 om 07:20 #17777622[rquote=1821878&tid=138822&author=Edwin1104][rquote=1821848&tid=138822&author=wim-v6]ECC werkt altijd als de kachel aanstaat.
ECC is alleen uitgeschakeld als de gehele ontwaeming / verwarming echt op OFF staat en de displays niks weergeven.
ECC is niks meer dan:
– Regeling aanjagermotor
– Regeling interieur temperatuur
– Regeling Interieur ventilatie verdeling> Dit is dus de vervanging van het oude draaiknoppen of schuiven systeem zoals deze vroeger veelal was.
> Inschakelen van de Aircondidtioning geschied ook VIA de ECC, maar staat verder los van het ECC systeem.
>> Geen werkende ECC is dus Geen ontwaseming, en geen warmte zowel zonder als met werkende airconditioning <<
Willem[/rquote]
En de eco inschakeling dan die kan ik dmv knopje in en uitschakelen,
Edwin[/rquote]
Met het ECO knopje is het zo:
ingedrukt lampje aan is geen werking van de compressor (aircopomp)
is het lampjes uit wel werking van de compressor (aircopomp).Hier mee maak je du newust zelf een keuze als de ECC wel of niet de airco mag gebruiken.
Bij lampje aan verbruikt hij minder brandstof omday de pomp niet mee draaid. en kan handig zijn als de auto het zwaa heeft.
Bijv, met een sleurhut in de bergen.Zelf gebruik ik hem haast nooit. heb hm altijd op auto staan.
Alleen onder de 3 graden celcius doet de pomp het ook niet anders kams op bevriezing van het systeem.24 december 2010 om 15:40 #17777623Als ik rij dan blijft mijn temp. meter vrijwel continu links in de hoek liggen.
Soms loopt hij even op naar de 70 graden maar meer is het niet.
Echter als ik de temperatuur via mijn CID bekijk dan geeft hij een temperatuur van rond de 70 graden aan.
Denk dat die temp. meter in de wagen ook niet altijd klopt.Of het ligt aan mijn thermostaat…
24 december 2010 om 18:45 #17777624Nou, van de week 10 km langzaam gereden vanwege de sneeuw, temperatuur kwam toen wel boven de 90 graden uit.
Bij normaal rijden zit de temperatuur op de 85 graden ofzo… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.