Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › boordcomputer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2010 om 17:30 #17229772
Goedenmiddag allemaal
nog maar een vraagje :P
Ik heb in mn paarse calibra een klok zitten maar wil daar de boordcomputer plaatsen
de stekker van de bc heb ik al gevonden maar de stekker van de bedieningsknoppen is onvindbaar (ook niet onder de matten/vloerbedekking)
nu las ik ergens in een topic dat je de bediening rechtstreeks naar stekker aansluiting van de bc kan maken
de bediening heeft alleen witte draadjes
kan iemand mij hier bij helpen met tekening of iets20 december 2010 om 19:35 #17777577bij mij zat de stekker voor de knoppen in die grote witte stekker vlak achter je schakelpook (de hoofdstekker voor dat hele stuk console)
als ie daar niet zit kan ik morgen wel kijken op welke kleuren van de draadboom die moeten zitten (mijn hele interieur en dashboard ligt er op het moment tog uit )
20 december 2010 om 19:45 #17777578Klopt wat Drakos zegt.
Als je je middenconsole weghaalt zie je een kunststof frame tussen je handrem en je schakelpook, hierop zitten de aansluitingen van je electr. ramen, en ook voor je BC.
Van je ramen is de aansluiting een groene stekker volgens mij, en voor je BC een witte.20 december 2010 om 21:48 #17777579dit kan ik ook bevestigen wat drakos en pastra zeggen klopt als een bus
20 december 2010 om 21:50 #17777580ik heb daar 2 stekkers zitten maar die zijn bijde voor de ramen :S en van mn bediening van de bc zijn alleen maar witte draden
20 december 2010 om 21:53 #17777581nee, er is er 1 voor de ramen, en de andere voor de BC…
21 december 2010 om 08:19 #17777582dan zal ik straks is even kijken , de ramen hebben tog elk hun eigen stekker of zie ik dat een beetje verkeerd :hmmz
21 december 2010 om 10:24 #17777583ja twee voor de ramen en één voor de bc
maar vanaf kabelboom met geel vilt,niet meer standaard voorbereid de bc21 december 2010 om 13:20 #17777584ik heb net gekeken maar zitten nie meer dan 2 stekkers dus alleen voor de ramen nu zoek ik dus iets om tog mn bc te laten werken
6 januari 2011 om 12:39 #17777585Is het eigenlijk zo dat als ik een boordcomputer in mijn auto wil zetten dat deze afkomstig moet zijn uit een calibra met hetzelfde motorblok?
Als je alleen die 2 stekkers hebt, welke kabel moet je dan doorverbinden met het knopje?
Ik heb van Mckaamos gehoord geloof ik dat de boordcomputer eerst door een opeldealer ingedingest moet worden voordat hij het op een andere auto zal doen. Is dat zo?
6 januari 2011 om 12:44 #17777586[rquote=1833990&tid=138818&author=lucas-]Is het eigenlijk zo dat als ik een boordcomputer in mijn auto wil zetten dat deze afkomstig moet zijn uit een calibra met hetzelfde motorblok?[/rquote]
Ja. Er zit een chip in die specifiek voor een motorblok is. Je kunt deze chips wel uitwisselen.
[rquote=1833990&tid=138818&author=lucas-]Ik heb van Mckaamos gehoord geloof ik dat de boordcomputer eerst door een opeldealer ingedingest moet worden voordat hij het op een andere auto zal doen. Is dat zo?[/rquote]
De chip kan ook geprogrammeerd worden door de dealer zodat hij voor jouw motorblok is geschikt. Maar het zal goedkoper zijn om er eentje te zoeken die bij hetzelfde blok hoort.6 januari 2011 om 13:58 #17777587Opaul, als het goed is zijn er geen C20NE’s uitgerust met een full feature BC.
Programmeren moet volgens mij via een OpCom kunnen. Dealer hier wist niet of het wel kon. 2Slow heeft mij uitgelegd hoe het zat en hij heeft het zelf ook gedaan/laten doen, dus het moet kunnen.En opzich doettie het wel, maar de uitleeswaarden zijn verkeerd.
Hij zegt dat m’n Cali bij rustig cruizen op de snelweg 3 liter per 100km gebruikt… M’n eigen meting vertelt me toch echt wat anders :P (eerder 9 liter per 100km)6 januari 2011 om 14:44 #17777588Ik heb hier een bc ligge van een 16v en als ik die in me v6 stop krijg ik andere waardes:thumbup
6 januari 2011 om 15:37 #17777589[rquote=1834079&tid=138818&author=Maurice89]Ik heb hier een bc ligge van een 16v en als ik die in me v6 stop krijg ik andere waardes:thumbup[/rquote]
Precies, mijne komt van een 16v en zit nu in een 8v ;)
Er klopt geen ruk meer van de verbruikswaardes. Dat moet dus opnieuw geprogrammeerd worden, en dat zou moeten kunnen met een OpCom.6 januari 2011 om 17:13 #17777590Hmm, ik zal eens informeren bij de Opel-dealer hier. Beetje zonde als het toch niet kan :P Zijn alle sensoren trouwens al aanwezig? het is dus gewoon aansluiten en gaan? :P
6 januari 2011 om 17:33 #17777591Enige sensor is de temperatuursensor ;)
De rest wordt afgelezen aan de ECU. (b.v. injectie dutycycle en brandstof nivo.)
Oh, en een vinger sensor natuurlijk :P Die moet bij je raamknopjes in het muntenhoudertje gemonteerd worden.Wat dealer betreft is het de ene wel en de andere niet. Denk dat je het beste af bent met een eigen USB OpCom.
6 januari 2011 om 17:41 #17777592Hmm, ben niet echt een held met de pc :P 3l op 100km is wel leuk om te zien :) zijn maar weinig moderne auto’s die dat evenaren :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.