Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Extreem vieze lucht in de auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2010 om 20:25 #17229751
Nu het winter is zet je je verwarming natuurlijk in het begin extra hoog. In mijn Corsa D zet ik hem dan op HI (ECC), maar na een tijdje begint ie flink te stinken. Kan dit komen doordat er nog wat sneeuw ligt op de openingen van de motorkap?
Airco gebruik ik regelmatig alleen bij dit weer niet. Werkt natuurlijk alleen bij + 4.
21 december 2010 om 02:38 #17777421Staat hij niet te warm zodat je begint te zweten, na een tijdje ga je dat natuurlijk ruiken :P
21 december 2010 om 07:56 #17777422ik denk dat het tijd is om het interieur- / pollenfilter te vervangen
21 december 2010 om 10:52 #17777423Mijn auto is nieuw (mei 2010) dus dat lijkt me niet waarschijnlijk. De dealer denkt dat het kan komen door ijsresten op de vloer van de voeten, maar ik ruik het ook als de banden meer gaan spinnen met dit weer.
21 december 2010 om 11:21 #17777424Omschrijf de geur eens? Plastic/Rubber/Stront lucht/Zweet lucht? Nu is ‘t niet duidelijk he..
Kan zo zijn dat je 3 weken niet in de douch bent geweest :D
21 december 2010 om 11:25 #17777425Deze auto’s hebben de carterventilatieslangetjes aan het kleppendeksel snel kapot.
Durf te wedden dat jij ze ook beide door hebt ;)
Had er vorige week één die had dit al met 26.000km:puke
21 december 2010 om 12:39 #17777426Dealer weer even gesproken en ik heb toch een beetje gelijk gekregen. Bij dit extreme weer moet de koppeling hard werken. Wanneer de auto veel slipt kan je een gigantische vieze lucht in de auto krijgen. Ik krijg ook steeds een oranje lampje te zien (slipgevaar)
Oplossing is denk ik op dit moment de winterband.
21 december 2010 om 15:10 #17777427koppeling meer slijten, zolang jij je voet van de koppeling hebt, slijt de koppeling niks hoor…
de mensen laten de motoren veelal te veel toeren maken, en dan heel rustig de koppeling los om niet door te slippen.
misschien eens een optie om een keer (des noods op een parkeerplaats met sneeuw) proberen bij (of bijna bij) stationair heel rustig de koppeling doen op komen.
ik hoor iedere keer weer bij die stoplichten, die motoren flink toeren maken, en dan laten ze HEEL langzaam de koppeling opkomen, ja dan verbrand de koppeling levend.
Gewoon heel weinig toeren maken met opkomen van de koppeling, dat scheelt al een slok op een borrel
Willem
21 december 2010 om 15:44 #17777428Wel geniaal dat de dealer winterbanden heeft aangepraat :) (Niet dat ‘t slecht is hoor, ben voor winterbanden.)
22 december 2010 om 20:12 #17777429Heb je al gekeken onder de kap?
29 december 2010 om 20:58 #17777430Misschien dat het toch een gebruikersprobleem van me was. Liet de koppeling te lang in als ik niet vooruit kwam. Ik laat de koppeling nu vlugger los en geef maar gas in de 1. Beetje link maar goed je moet wat als je niet vooruit komt met die sneeuw. Alleen koppeling laten opkomen in de sneeuw lijkt me niet verstandig.
17 april 2011 om 09:08 #17777431Ik merk dat de vieze lucht wordt veroorzaak door de koppeling te lang in te houden. Dit kan met parkeren gebeuren maar ook als ik een lekker sprintje wil maken tot aan de begrenzer. De auto krijgt dan een extreem vieze lucht in de auto.
Maar het moet toch mogelijk zijn om met deze auto eens een keer lekker snel te accelereren? Dus tegen de begrenzer aan (rode lijn).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.