Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Holle ruimtes behandelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2010 om 16:51 #17229745
Ik wil in de paar vrije dagen na de kerst alle holle ruimtes in mijn Commodore gaan behandelen. Bestaat er ook een soort “tectyleerschema” van mijn auto? of heeft iemand een overzichtje waar alle ruimtes zijn die ingespoten moeten worden?
Trouwens, ik ben van plan om de producten van Fluid-film te gebruiken, Fluid-Film liq.A in de holle ruimte en deze ook als eerste laag op het oude tectyl in de wielkasten en bodem en dit daarna afwerken met Perma-Film.
Iemand ook ervaring met dit merk?19 december 2010 om 16:59 #17777304AnoniemLid sinds:
1 January 1970yep, we hebben mn A1 de holle plekkies behandeld met Fluid & Film
19 december 2010 om 17:40 #17777305AnoniemLid sinds:
1 January 1970welke wax heb jij nu precies gekocht,
de dunne of de dikkere versie ?de liquid A, de dunne versie, hebben wij als ‘voor-wax’ gebruikt,
de AR, de dikkere, hebben we als nabehandeling gedaan.liquid A is dunner, die raakt bijna alles,
maar als die droogt, blijft er maar een dun vliesje over.Met de AR heb je de dikkere wax in huis,
wij hebben die na droging liquid A, erdoorheen gespoten,
die laat zekers een dekkend vliesje achter,
waarmee de evt vlieg/roest afgesealt wordt,
en daarmee een roest-stop afdwingt.ik zou dan de AR erbij bestellen voor een ‘volle’ behandeling
tis dan nog geen volle garantie dat je wagen dan nie meer gaat roesten,
maar je hebt dan toch aardig aan roestpreventie gedaan.grtz
19 december 2010 om 18:23 #17777306[rquote=1820314&tid=138772&author=MonzaRon]welke wax heb jij nu precies gekocht,
de dunne of de dikkere versie ?de liquid A, de dunne versie, hebben wij als ‘voor-wax’ gebruikt,
de AR, de dikkere, hebben we als nabehandeling gedaan.liquid A is dunner, die raakt bijna alles,
maar als die droogt, blijft er maar een dun vliesje over.Met de AR heb je de dikkere wax in huis,
wij hebben die na droging liquid A, erdoorheen gespoten,
die laat zekers een dekkend vliesje achter,
waarmee de evt vlieg/roest afgesealt wordt,
en daarmee een roest-stop afdwingt.ik zou dan de AR erbij bestellen voor een ‘volle’ behandeling
tis dan nog geen volle garantie dat je wagen dan nie meer gaat roesten,
maar je hebt dan toch aardig aan roestpreventie gedaan.grtz[/rquote]
Het idee is Liquid A en daarna van de zomer nabehandelen met AR.
De wielkasten ook eerst met Liquid A over de huidige beschermlaag en deze na een tijdje intrekken met Perma-fluid als dikkere beschermlaag overspuiten.
En dan proberen met bijhouden de auto nog eens 34 jaar te laten meegaan…19 december 2010 om 18:33 #17777307AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die Liquid A laat een dun vliesje, te dun naar mijn gevoel, achter in de holle ruimtes,
Als voorbehandeling zekers aan te raden, het kruipt echt overal tussen, maar niet voldoende dekkend.Je zou er de winter meer door kunnen,
maar dan zou ik de Liquid A behandeling vaker uitvoeren dan 1 keer,grtz
20 december 2010 om 10:33 #17777308[rquote=1820278&tid=138772&author=FrankDruten]Ik wil in de paar vrije dagen na de kerst alle holle ruimtes in mijn Commodore gaan behandelen. Bestaat er ook een soort “tectyleerschema” van mijn auto? of heeft iemand een overzichtje waar alle ruimtes zijn die ingespoten moeten worden?
[/rquote]Gewoon alle holle ruimten inspuiten, heb je geen schema voor nodig. Dus kokers, dorpels, deuren, de hele santekraam. En beter te veel dan te weing. Dus in een paar lagen, met elke keer even een nacht ertussen, zodat hetb overal in en tussen kan vloeien.
Geen ervaring met het door jou genoemde merk (Ron dus duidelijk wel), maar het mooiste is, als het te gebruiken middel enigszins flexibel (zacht) blijft. Er zijn legio merken, die roestpreventieve middelen hebben.
Bij mijn Monza zijn alle holle ruimten superdik behandeld met transperante wax (al door de eerste eigenaar gedaan, 26 jaar geleden) en dat is altijd netjes met nabehandelingen bijgehouden. Bodem en wielkasten zijn gedaan met Dinitrol. Elk half jaar kontroleren of er geen stukjes zijn losgelaten (vooral na en voor de winter) scheelt daarna ook een boel roest-trammelant.
20 december 2010 om 14:30 #17777309AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, een schema heb je niet echt nodig,
alle kokers en de binnenzijde schermen portieren
aan/in je koetsje inspuiten.Wat Rinus aangeeft, evt na een paar dagen nogmaals,
tenminste als je [voorlopig] alleen Liquid A gaat gebruiken.miss een handige tip, als je dat Liquid A, wat al dun is, iets opwarmt,
spuit het en vloeit het beter in je holle ruimtes,
tijdens het spuiten krijgt het namelijk extra koeling door
de koudere luchttoevoer uit de slang.hmm, kan in deze topic nie speuln met smilies
grtz
30 december 2010 om 09:54 #17777310[rquote=1820606&tid=138772&author=MonzaRon]Nee, een schema heb je niet echt nodig,
alle kokers en de binnenzijde schermen portieren
aan/in je koetsje inspuiten.
[/rquote]Ok de binnenschermen zijn gelukt, ook de binnenzijde deuren en de zijkanten in de kofferbak.
Ik denk als ik bij de achterbank de zijpanelen weghaal ik daarachter ook bijkan.
Maar hoe kom ik in de dorpels?? ik zie nergens dopjes of zo. Hoe zit dat bij jullie??
Er zijn er nog meer holle ruimtes (kokers?) onder (en in) de auto?30 december 2010 om 11:41 #17777311AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumbup
als de slang die jij gebruikt lang genoeg is,
kun je vanaf die zijpaneeltjes zo de kokers in,
of via de voorkant rechts en links onder, achter die paneeltjes, dacht ik zolukt het niet voldoende, dan zou een paar gaatjes boren
aan de binnenkant van de kokers een oplossing zijn,
om er zodoende wel goed bij te kunnen met je wax.achter binnen bij het tussenpaneel ook even kijken,
of zich daar ruimtes bevinden waar je kan gaan waxen.;)suc6 of 7 :D
3 januari 2011 om 06:50 #17777312Chassisbalken van de voortrein zijn bij een Opel aan de voorkant open en alle balkjes hebben afwateringsgaten, en de dorpels hebben die ook. Daar steek je de slang doorheen, en dan kom je overal bij. De A-stijl kun je benaderen via die schakelaars van de interieur verlichting. Die schroef je los, en door die gaten steek je de slang weer. Dan kun je naar boven en naar beneden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.