Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Bobine C20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2010 om 15:31 #17229630
Ben bezig mijn C20xe bobine aan tesluiten,
alleen nu komen er uit de ontstekings versterker 2 draden (die onderop de bobine zit geschroefd), een rode en een blauwe. Ik neem aan dat die op de draadeindjes van de bobine moeten ?
Zijn het alleen die 2 draden erop of moeten er van de auto ook nog op ? Stekker zit al op de ontstekingsversterker overigens. (brede platte)
13 december 2010 om 15:37 #17775673AnoniemLid sinds:
1 January 1970moet wel spanning op van af je contact
anders gaat er niets vonken;)13 december 2010 om 16:47 #17775674stekker op de boom
en die 2 draadjes op de bobine
rood + en blauw –
13 december 2010 om 20:52 #17775675Blauwe op min gedaan, rode op +
Geen vonk, ook bij contact aanzetten maakt het brandstof relais nu een raar geluid ? Zodra ik de rode draad loskoppel klikt hij wel gewoon eenmaal.
Brandstofpomp is goed maar als ik hem op contact zet gaat hij niet draaien hoor het brandstof relais wel klikken, maar klikt pas weer uit als ik het contact uitzet ookal duurt dat een paar minuten.
Als ik stroom op de pomp zet gaat hij wel draaien (van achter direct op de pomp).
Wordt er gek van :puke
13 december 2010 om 21:23 #17775676AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb je wel even een gestuurde plus vanaf je contact naar de bobine gedaan?????
en let op
ik weet niet in wat voor auto deze c20xe ligt
maar als die in 1 van je c kadettjes ligt
en als dat eerder een auto was met conventionele ontstekingdan is de zwarte draad die van het contact naar de bobine gaat een weerstandsdraad
die geeft even 12 volt en zakt dan(door die weerstand) in tot een ik dacht 9 volt
en dat is te weinig voor een elektronische ontsteking
dus dan moet je die draad even vervangen
zodat je wel 12 volt op de bobine houddoe je dit niet dan loopt de motor even maar slaat dan af:o;)
13 december 2010 om 21:52 #17775677Nee, motor ligt gewoon in een kadett GSI !
Is eigenlijk gewoon allemaal stekkeren geweest zonder aanpassingen tot nu toe.
Auto was origineel een C20NE maar ligt nu een 20XE in (met kabelboom van een calibra oid denk ik ?).
Ik vermoed haast dat het in de ronde aansluit stekker zit, heb die zo aangesloten op de ronde stekker van de auto maar twijfel of de draden wel in de goede positie zitten ? of zouden die ronde stekkers als ze passen goed moeten zijn ?
Startmotor draait gewoon rond, en brandstof relais wordt ook ingeschakeld alleen brandstofpomp gaat niet aan en als de bobine aangesloten is dan gaat het brandstofrelais van slag zeg maar (trilt met inschakelen ipv een klik)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.