Bobine C20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Bobine C20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229630
    Kadett91
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ben bezig mijn C20xe bobine aan tesluiten,

      alleen nu komen er uit de ontstekings versterker 2 draden (die onderop de bobine zit geschroefd), een rode en een blauwe. Ik neem aan dat die op de draadeindjes van de bobine moeten ?

      Zijn het alleen die 2 draden erop of moeten er van de auto ook nog op ? Stekker zit al op de ontstekingsversterker overigens. (brede platte)

      #17775673
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        moet wel spanning op van af je contact
        anders gaat er niets vonken;)

        #17775674
        jblfreak
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          stekker op de boom

          en die 2 draadjes op de bobine

          rood + en blauw –

          #17775675
          Kadett91
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Blauwe op min gedaan, rode op +

            Geen vonk, ook bij contact aanzetten maakt het brandstof relais nu een raar geluid ? Zodra ik de rode draad loskoppel klikt hij wel gewoon eenmaal.

            Brandstofpomp is goed maar als ik hem op contact zet gaat hij niet draaien hoor het brandstof relais wel klikken, maar klikt pas weer uit als ik het contact uitzet ookal duurt dat een paar minuten.

            Als ik stroom op de pomp zet gaat hij wel draaien (van achter direct op de pomp).

            Wordt er gek van :puke

            #17775676
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              heb je wel even een gestuurde plus vanaf je contact naar de bobine gedaan?????

              en let op
              ik weet niet in wat voor auto deze c20xe ligt
              maar als die in 1 van je c kadettjes ligt
              en als dat eerder een auto was met conventionele ontsteking

              dan is de zwarte draad die van het contact naar de bobine gaat een weerstandsdraad

              die geeft even 12 volt en zakt dan(door die weerstand) in tot een ik dacht 9 volt

              en dat is te weinig voor een elektronische ontsteking
              dus dan moet je die draad even vervangen
              zodat je wel 12 volt op de bobine houd

              doe je dit niet dan loopt de motor even maar slaat dan af:o;)

              #17775677
              Kadett91
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Nee, motor ligt gewoon in een kadett GSI !

                Is eigenlijk gewoon allemaal stekkeren geweest zonder aanpassingen tot nu toe.

                Auto was origineel een C20NE maar ligt nu een 20XE in (met kabelboom van een calibra oid denk ik ?).

                Ik vermoed haast dat het in de ronde aansluit stekker zit, heb die zo aangesloten op de ronde stekker van de auto maar twijfel of de draden wel in de goede positie zitten ? of zouden die ronde stekkers als ze passen goed moeten zijn ?

                Startmotor draait gewoon rond, en brandstof relais wordt ook ingeschakeld alleen brandstofpomp gaat niet aan en als de bobine aangesloten is dan gaat het brandstofrelais van slag zeg maar (trilt met inschakelen ipv een klik)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.