Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra-G bj:2001 startproblemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2010 om 19:22 #17229544
Hallo allen,
net lid geworden, en gelijk maar even een vraag.
Heb een Opel Astra-G 2.0 DTH bedrijfswagen.
Voor de winter had de auto nogal wat startproblemen, naar de garage geweest, nieuwe startmoter en grote beurt gehad. Daarna startte hij weer prima.Met de kou kreeg ie toch weer wat last van moeilijk aanslaan. En ja ik heb lang genoeg voor gegloeid… zelfs 30sec. gewacht nadat het lampje op het dashbord uitging. Volgens een Opel dealer garage was dat “normaal voor dit soort blokken”. Toch wel raar omdat ik er vorig jaar mee in Oostenrijk reed met -20 en nergens last van had.
Dealer heeft accu doorgemeten maar zegt dat ie goed is.Maargoed je raad het al… nu de temperaturen weer boven 0 zijn, wil de auto nog steeds niet starten. Duurt vrij lang en meerdere malen proberen voordat de moter aanpakt.
dus mijn vraag is dan ook, zou het toch de accu kunnen zijn die niet genoeg vermogen aan de nieuwe startmoter kan leveren??
Alvast bedankt,
11 december 2010 om 19:25 #17774878Gloeiers niet helemaal lekker.
willem
11 december 2010 om 19:30 #17774879Ongeveer een jaar geleden zijn er nieuwe ingekomen.
11 december 2010 om 19:34 #17774880Okeej
maar 30 seconde voorgloeien????/
Ik ben vandaag met een Y2.0DTH bezig geweest (Zafira 2004), maar daar ging het lampje niet eens van aan vandaag.
Vanmorgen liep deze in enkele slagen.. (koude start)
motor ging na de reparatie wel moeilijk aan, maar dat was omdat de hogedruk diesel leidingen los geweest waren.
Willem
11 december 2010 om 19:54 #17774881Retour slangen van de verstuivers….
Al eens gecheckt ?
11 december 2010 om 20:00 #17774882dat zou zeker een goede zijn om te controleren.
Vind het persoonlijk aardig gammel zitten bij zo’n diesel.
Willem
11 december 2010 om 20:23 #17774883@wim,
nee eerst voorgloeien met de kou totdat lampje uitgaat..en vervolgens ( op advies van opel dealer ) door laten gloeien totdat ze ziet dat de binnenverlichting weer feller gaat branden. ( dus nog ong. 30 sec. ).
Vandaag gloeide de auto inderdaad nauwlijks voor omdat het niet koud was, maar het kostte me meerdere keren starten en uiteindelijk sloeg de moter net aan..
er komt ook altijd tijdens het starten witte rook uit de uitlaat, volgens mij is dit niet ernstig toch omdat witte rook vaak vocht is?
En wat zouden de retourleidingen van de verstuivers ermee te maken kunnen hebben?.. dat de verstuivers hun overtollige brandstof niet goed kwijt kunnen en daardoor de inspuiting / verbranding problemen geeft?
11 december 2010 om 20:36 #17774884Deze witte rook is geen vocht Sven.
Deze witte rook zal parafine zijn, omdat de motor veel te weinig diesel krijgt direct na het aanslaan.
Als de retourslangen lek zijn kan de brandstof uit de verstuivers lopen en dan moet er opnieuw brandstof naar de verstuivers gepompt worden tot deze op druk zijn.
ik had in feite hetzelfde als dat je kapotte retour leidingkjes zou hebben.
ik heb de hoge druk leidingen los gehad.
de motor wou toen ook niet makkelijk aanslaan, eerder NIET aanlaan, ja half op 1 cilinder, maar meer niet.
ik heb toen de luchtslang van het inlaat losgehaald, en remmenreiniger in het inlaat gespoten, slang er weer op, dan starten, dan slaat de motor aan op de remmenreiniger, en pakt dan WEL de diesel op.
dan kan je ook eens proberen.
willem
12 december 2010 om 08:00 #17774885Ik DACHT dat als de 30 seconde wacht, hij niet 30 seconde langer blijft gloeien, maar dat hij gewoon na stopt met gloeien, en je vervolgens dus eigenlijk de bougies laat afkoelen. Of klopt dat niet? Of is dat blok afhankelijk?
12 december 2010 om 08:45 #17774886Nope, als het lampje uitgaat, gloeien de meeste diesels gewoon lekker door, gedurende ongeveer 30 seconde.
Dit kan je zien aan de binnenverlichting, die word feller na die 30 seconde.
Ik had in onze kadett toen een lampje direct op de gloeiers gezet, en die bleef dan ook netjes branden.
Willem
12 december 2010 om 10:44 #17774887@ Wim,
Dat is dan inderdaad wel even een goeie om te controleren.. wellicht zijn het dan inderdaad de retour leidingen.
Wat me ook opviel is dat als ie uiteindelijk gestart is, dat de moter dan stationair erg onregelmatig loopt in het begin. Maar als ik was gas bij geef en/of wegrijd is dat probleem weg.
dus zou inderdaad een brandstof / toe en afvoer probleem kunnen zijn.
12 december 2010 om 16:06 #17774888toevoer probleem, als de retour leidingen lekken loopt de brandstof terug, en eer dat opgepomp is ben je even verder.
en dan hebben nog niet alle injectoren hun brandstof.
Willem
12 december 2010 om 16:31 #17774889Stomme vraag dan misschien, maar als die dingen 30 sec doorgloeien, slijten ze dan ook meer / is dat slechter voor die dingen?
Ik wacht namelijk altijd tot alle “standaard” lampjes uit zijn op mn dashboard voor ik start, dat duurt zeg maar 5 seconde langer dan het voorgloeilampje, maar misschien is het dus beter van niet?12 december 2010 om 16:36 #17774890zal het je vertellen hoe het werkt:
– Je zet het contact aan, dan gaat deze voorgloeien incl lampje
– lampje uit, je start de motor, er word nog steeds gegloeid.
– motor aangeslagen, en draait lekker rond, er word nogsteeds gegloeid (nagloeien)Gemiddelde diesel gloeit tussen de 10 en 60 seconden na (ligt aan de buitentemperatuur).
Als ie niet na zou gloeien zo de motor na een paar omwentwelingen of heel beroerd gaan lopen of zelfs afslaan.
Willem
12 december 2010 om 18:30 #17774891Owwwwwww gaat dat zo! duidelijk verhaal! Thanks!
20 december 2010 om 11:33 #17774892nou even een update.
Vorige week geen tijd gehad om ff bij een garage langs te gaan.
Maar wonder boven wonder start de auto nu al ruim een week perfect…Dus vind het allemaal maar wat vaag.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.