arp drijfstangbouten

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) arp drijfstangbouten

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229499
    selim
      Lid sinds:
      22 January 2007

      vanaf welke vermogen moet je arp drijfstangbouten
      monteren op een z20let

      #17774366
      nvt_opel
        Lid sinds:
        31 October 2009

        vanaf std mag je die al steken :D

        #17774367
        geert666
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 December 2004

          boven 7000 toeren, hebben niet veel met vermogen te maken alleen met toeren

          #17774368
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Dat klopt helemaal geert :thumbup

            Een stukje theorie:

            De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
            De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.

            F = m x a

            Kracht is massa maal versnelling

            #17774369
            tijgetje57
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              Ik heb gisteren gezien als je het niet doet en wel alles eruit wilt halen van wat erin zit.

              Je hebt kans dat de bout knapt, onbalans in de motor, als je pech hebt komt de stang door het blok naar buiten. Weg blok, klaar.

              #17774370
              geert666
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 December 2004

                origineel gepost door freek corsa
                Dat klopt helemaal geert :thumbup

                Een stukje theorie:

                De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
                De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.

                F = m x a

                Kracht is massa maal versnelling

                Volgens mij trekt de drijfstang en de zuiger alles uitelkaar na de arbeidsslag, die drijfstangkap doet niet zoveel.

                #17774371
                geert666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 December 2004

                  origineel gepost door tijgetje57
                  Ik heb gisteren gezien als je het niet doet en wel alles eruit wilt halen van wat erin zit.

                  Je hebt kans dat de bout knapt, onbalans in de motor, als je pech hebt komt de stang door het blok naar buiten. Weg blok, klaar.

                  Als je alles eruit wilt halen, moet je ze zeker vervangen, als je nooit boven de 7000toeren komt kun je ze gewoon laten zitten.
                  En alleen ARP bouten die blinken zijn goed, die zwarte zijn maar net iets beter als origineel!

                  #17774372
                  freek corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 December 2004

                    origineel gepost door geert666

                    origineel gepost door freek corsa
                    Dat klopt helemaal geert :thumbup

                    Een stukje theorie:

                    De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
                    De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.

                    F = m x a

                    Kracht is massa maal versnelling

                    Volgens mij trekt de drijfstang en de zuiger alles uitelkaar na de arbeidsslag, die drijfstangkap doet niet zoveel.

                    We hebben het allebei een beetje fout :P

                    De zuiger word naar beneden geduwd, alleen tijdens de inlaat slag word er getrokken aan de drijfstang/zuiger.

                    Tijdens de compressie en arbeid slag en uitlaatslag staat er druk boven op de zuiger.

                    Maar de moraal van het verhaal is nog wel steeds dat de sterkere bouten nodig zijn bij hogere toeren :thumbup

                    #17774373
                    selim
                      Lid sinds:
                      22 January 2007

                      bedankt voor de informatie jongens

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.