Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hoe zien of een wagen af getrapt is?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2010 om 21:46 #17229440
hoe kan ik bij aankoop zien of een wagen af getrapt is. zijn er dingen waar ik op kan letten enz.
al vast bedankt voor jullie reacties
8 december 2010 om 22:22 #17773779offie afgetrapt is zou’k op lette
8 december 2010 om 22:42 #17773780olie gebruik
versleten pedaalrubbers
doorgezakte bestuurders stoel
steenslag op de voorkant (niet alleen motorkap)
stuurspeling trillen in stuur en bij remmen
onderhoudsboekjes
aankoop historie
aankoopkeuring laten uitvoeren
enz enzgroet michel
9 december 2010 om 06:07 #17773781olieverbruik zie je niet echt bij een proefrit, je kan wel kijken of het blok olie lekt.
Als het helemaal schoon gemaakt is hebt je pech, en hoeft niet te betekenen dat ze iets te verbergen hebben.
Steenslag is lastig. Iemand zonder autoruit verzekering zal doorrijden met steenslag, en met die 10000000 wegwerkzaamheden heb je er zo een te pakken. Hoeft niks te zeggen over de rijstijl. Keuring en boekjes is een hele goede. Kom je vaak veel te weten.
verder letten op rare geluiden, trekken van de auto, en de toestand van de banden kan ook nog wat zeggen.9 december 2010 om 06:55 #17773782afgetrapt is een beetje een stomme benaming,
wanneer is een auto afgetrapt:
in mijn beleving is aftrappen als een auto niet goed warm word gereden,en ermee gaat trappen.
als een auto goed op bedrijfstemperatuur is moet ie er maar tegen kunnen als er een keer gas wordt gegeven, opc, gsi, gtc worden er voor gemaakt, voor snelheid.9 december 2010 om 09:11 #17773783afgetrapt is imo ene wagen waar nauwelijks naar omgekeken is, in de filosofie, ik kijk nergens naar, rijd door en alst kapot gaat zien wel wel verder
9 december 2010 om 09:17 #17773784goed punt! aftrappen in mijn mening is geen onderhoud en niet netjes gereden.
Dat laatste in de zin van vol gas met koude motor en “te hard” door de bochten vliegen (hoeken) e.d.9 december 2010 om 09:36 #17773785oké het olie verbruik is een goede manier om te zien of er met de wagen “getrapt” is. Maar hoe zie je dit tijdens een proef rit? Kun je ook iets zien aan onder druk of over druk uit het olie peil ?
9 december 2010 om 09:37 #17773786oké het olie verbruik is een goede manier om te zien of er met de wagen “getrapt” is. Maar hoe zie je dit tijdens een proef rit? Kun je ook iets zien aan onder druk of over druk uit het olie peil ?
9 december 2010 om 09:48 #17773787Voor de term afgetrapt moet je het ook zeker in de persoon waar je hem van koopt zoeken!!
Uiterlijk zegt misschien iets, maar dat is wel kort door de bocht. Iedereen is anders en kleding en haarstijl zegt niet altijd iets.
Bijv hoe hij je aanspoort tijdens een proefrit ofzo. Of hoe hij er zelf mee rijdt. Ik test De mensen vaak zelf zonder dat ze het weten door te zeggen dat ik de weg niet ken ofzo. En laat hun lekker terug rijden na een testrit. Vooral hoe ze door hun eigen buurt rijden :P Zegt een hoop over een mens.Ik heb wel eens een renault5 turbo gereden en die gast bleef maar zeggen dat ik best meer gas kon geven. terwijl ik al vond dat ik hem redelijk op zn staart trapte met de koude turbo motor de snelweg op…. Dan weet je al dat die auto afgetrapt werd zonder dat je de auto uberhaupt hebt hoeven horen.
Verder hoe de motor loopt, tikken, klepperen, gladde scheve banden waar ie aandrijving heeft, Donker zwarte stinkende olie, olie lekkages op blok, koelvloeistof gebruik. olie in de koelvloeistof of andersom. Schakelt ie koud goed zonder geluiden.
Butsen in de bodem van de auto, in de velgen.Tja.. Dat dus! Je moet gewoon een paar autos gekocht en verkocht hebben om daar wat ervaring in te krijgen. Iedereen heeft wel eens een hok gekocht…
9 december 2010 om 11:07 #17773788als ik naar een auto ga kijken en de wagen zelf is 1 grote vuilnisbelt,dan zegt dat imo hele veel over de verkoper en hoe hij voor de rest met zijn wagen omgaat
zo kocht ik ongezien ene commodore c, de beste man moest naar schiphol die week, en ik sprak af, ok, pak ik de trein zien we elkaar daar
de wagen kwam aangereden, dwz, gesleept, begon al goed
betreffende eigenaar rolde zowat vanuit zijn auto de straat op, stoned als garnaal en de lucht die uit die wagen kwam, kon je zo ene coffeeshop mee vullen
de rest van de wagen, 1 grote vuilnisbelt
wel nieuwe apk van een paar dagen oud
enfin, aan praat gekregen, nie meer afgezet,besloten het ding och te kopen (400 euro) toch naar huis gereden, hele sodemieterse puinzooi in 2 volle vuilniszakken gepropt, wagen verder goed schoongemaakt, en daar heb ik bijna 2 jaar mee gereden als daily, ding heeft me naderhand nooit in de steek gelaten
prutswerk van oude eigenaar:
dynamo vastgezet me tie wraps, wtf!
lpg tank vastgezet met 1 bout en tie wraps, wtf!
veerpoten ipv gelast, een dikke laag beton derop, wtf!enfin, die wagen had nooit ene verse apk kunnen hebben, lpg nie op kenteken ook nie
mgoed,nu ist wel zo, als je de wagen kent, het type, er bekent mee bent, weet je de problemen, waar je naar moet kijken,en weet je ook hoe je dat op kan lossen, achteraf heb ik er veel plezier van gehad, en verkocht voor 500 met nog bijna een jaar apk
9 december 2010 om 11:13 #17773789het is dus gewoon een kwestie van geluk. als ik iedereen hier goed begrijp
ik heb dus een astra coupe op het oog 1.8 met 180000 op de teller.
staat bij een garage dus hij is altijd gepoetst en opgeruimd dus via de rijstijl van de eigenaar kom ik niks te weten.
zal dus moeten letten op de gebruikers sporen zoals vele hier zeggen.iemand nog kwaalytjes van deze wagen?
9 december 2010 om 11:34 #17773790welk bouwjaar? heb je een motorcode / type?
9 december 2010 om 12:13 #17773791@mallemalle :D mooi verhaal! en hij heeft je toch 2 jaar rondgereden ;)
Precies.. je moet wat ervaring hebben met het model. dan kom je meestal wel goed uit.9 december 2010 om 14:24 #17773792het is een astra coupe uit 2000 met een 1.8 motor de 116 pk versie. motor code weetik zo snel niet zou ik ergens moeten opzoeken.
9 december 2010 om 16:55 #17773793is maar 1 manier, gaan kijken en je gevoel volgen
en ja, iedereen doet wel eens een miskoop, daarom beslis ik na mijn miskoop nooit meer ter plekke, laat het altijd ff bezinken
succes:thumbup
9 december 2010 om 17:01 #17773794origineel gepost door mallemalle
is maar 1 manier, gaan kijken en je gevoel volgenen ja, iedereen doet wel eens een miskoop, daarom beslis ik na mijn miskoop nooit meer ter plekke, laat het altijd ff bezinken
succes:thumbup
misschien is dat toch wel het beste advies jah. het is immers bij jou vuilnis wagen ook goed gekomen;)
9 december 2010 om 17:06 #17773795mbt tot die vuilnisbak
ik had per ongeluk in 1 dag 2 autos goed kunnen verkopen, nie gepland, ut was winter en fietsen is voor ouwe vrouwen,en ik dacht, de eerste beste opel 6 cilinder onder de 1000 ga ik halen
aldus geschiedde
totaal ondoordacht maar wel goed gekomen ;)
de miskoop betrof een ford 500 custom meej un v8,nooit meer een frut dus9 december 2010 om 18:54 #17773796origineel gepost door frankastra
het is een astra coupe uit 2000 met een 1.8 motor de 116 pk versie. motor code weetik zo snel niet zou ik ergens moeten opzoeken.x1.8xe1
ik heb hem zelf ook en vind het hele fijne auto.
al hebben die motor’s wel eens last van dat de ecu kapot gaat.verder heel goed kijken en persoonlijk zeg ik ik zou liever eentje via een forum kopen ;).
is iets meer werk met zoek
maar vaak staat er gelijk een hele geschiedenis van de auto op het zelfde forum.kan er zo 3 dikke astra’s opnoemen die altijd goed zijn onderhouden en er dik uitzien .
1 opc en 1 look alike , en tijdje geleden zag ik een coupe weet alleen niet als die er nog is .9 december 2010 om 19:18 #17773797hallo herkent toevallig iemand hem?
10 december 2010 om 01:03 #17773798Ziet er leuk uit :D
maar ik ben zelf maar van de standaart coupe, en dan zelf opleuken dan weet je ook wat ermee gedaan is.
ken sommige die pimpen een golf 4 of iets dergelijks en dan is er ergens een keertje wat verkeerd gegaan en dan doen ze hem in de verkoop.10 december 2010 om 12:31 #17773799origineel gepost door mies&geri
olie gebruik
versleten pedaalrubbers
doorgezakte bestuurders stoel
steenslag op de voorkant (niet alleen motorkap)
stuurspeling trillen in stuur en bij remmen
onderhoudsboekjes
aankoop historie
aankoopkeuring laten uitvoeren
enz enzgroet michel
Onzin… Mijn pedaalrubbers zijn afgesleten, mijn oude stoel was doorgezakt, er zit steenslag op de voorkant en het onderhoudsboekje ontbrak. Maar afgetrapt is mijn auto zeker niet…
10 december 2010 om 16:04 #17773800in mijn ogen:
velgen met stoeprand schade.
schades rondom de auto.
goedkope banden
schuin afgesleten banden.
meerdere merken banden.
binnen in de auto schades.stoel horisontaal
dit spijt mij zeer, maar als ik die coupe zie (die er vrij goed uitziet) denk ik dat het geen miskoop is. enkel houd ik niet van die velgen. denk dat er een jong iemand in gereden heb, en waarschijnlijk ook een getint iemand.
hier rijden veeeel golfies, met a8 velgen etc. met stoeltje achterover, en petje op, en die scheuren echt met zo’n auto. dat is aftrappen.10 december 2010 om 16:29 #17773801Als je iets goed wil en garantie dan moet je nieuw kopen 2de hands is toch altijd een gok je kan alleen kijken naar de staat van de auto maar erin kijken kan je niet
zoals eerder vermeld kijk naar de banden als ze hard door de bochten scheuren slijten ze niet helemaal netjes af let op bijgeluiden tijdens rijden zoals bonken en rijden luister goed naar de motor of deze niet klinkt als een koffiemolen luister of de bak niet rammelt en of de koppeling niet hoog oppakt en voor de rest is het toch maar 1 grote gok en negen van de 10 keer heb je mazzel en die ene keer zit er een miskoop tussen auto met kleine schades zeggen niks kan ook komen doordat andere met een fiets tegen aan zitten of parkeer schades waarvan de dader netjes een briefje achterlaat met “sorry” erop ipv adres enzo
succes iig met je toekomstige nieuwe auto
10 december 2010 om 20:25 #17773802Ziet er netjes uit…
Zelf ga ik altijd naar een garage om een auto na te laten kijken… betaal liever 3 tientjes dan een miskoop te doen.
origineel gepost door Stender
origineel gepost door mies&geri
olie gebruik
versleten pedaalrubbers
doorgezakte bestuurders stoel
steenslag op de voorkant (niet alleen motorkap)
stuurspeling trillen in stuur en bij remmen
onderhoudsboekjes
aankoop historie
aankoopkeuring laten uitvoeren
enz enzgroet michel
Onzin… Mijn pedaalrubbers zijn afgesleten, mijn oude stoel was doorgezakt, er zit steenslag op de voorkant en het onderhoudsboekje ontbrak. Maar afgetrapt is mijn auto zeker niet…
Oh jee, mijn auto heeft 85.000 gereden… pedalen zijn afgesleten…
Ligt overigens aan de schoenen die je draagt tijdens het rijden. Met werkschoenen slijt ‘t wat sneller dan met Puma’s -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.