Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Verwarmingsprobleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2010 om 19:40 #17229434
Hoi allen,
wij hebben een B2 2.0 dtl met een probleempje. De auto word niet warm. Als eerste dacht ik aan de thermosstaat, dus die voor 180e laten vervangen, maar daar zit het probleem niet in.
We hebben er climate in, miss dat dat iets uitmaakt? De climate werkt echter niet in de hoogste stand, dan slaat hij kort aan en valt gelijk weer uit. En dan weer aan en dan weer uit en dan weer aan en dan weer uit, afijn je snapt ut wel.
Iemand enig idee? Met deze kou word de motor niet warmer dan 80 graden met een afgeplakte gril.
Alvast bedankt.
8 december 2010 om 20:43 #17773728ook met 80 graden moet tie warme lucht geven.
zomaar vraagje, op hoeveel graden staat je buitentemp meter?8 december 2010 om 22:23 #17773729Net op -4,5 graden.
9 december 2010 om 10:22 #17773730had ergens gelezen dat de climate of de airco (1 van de 2) beneden een bepaalde temperatuur niet zou werken… ik weet niet of dat hier ook van toepassing is?
10 december 2010 om 20:19 #17773731Alleen het airco gedeelte werkt niet
Climate Control werkt altijd, alleen word onder 5graden buitentemp. de airco pomp niet meer ingeschakeld, daar het systeem zou kunnen bevriezen en dan de pomp kapot zou lopen.
en ja, diesels worden niet erg warm met dit weer.
diesels verbranden efficienter, daardoor word minder warmte ontwikkeld, en daarom blijft ze zelfs met afgeplakte gril en nieuwe thermosstaat niet heel warm.
mijn vrachtwagen temperatuur loopt zelfs terug tegen de 0 stand van de meter als deze een tijd stationair staat te draaien met deze kou, nieuwe radiateur, en nieuwe thermosstaat.
Willem
10 december 2010 om 21:19 #17773732Mijn astra met de zelfde motor werd niet zo ijskoud. Kan mijn vrouw en dochter toch niet in zo’n auto laten sturen???
Of moet het toch een Jeep Grand Cherokee worden, maarja die maken geen bestelbussen he :p.
10 december 2010 om 21:43 #17773733als de kachel niet warm word met de meter op 80 graden is er zowiezo iets met de kachel aan de hand.
Ik ben gister met een Astra 1.7DTi aan het hobbiën geweest, (gloeiers vervangen).
Deze heeft een half uur stationair staan draaien. meter stond nog op de naald, maar de kachel was redelijk warm, (hand bediende kachel / geen airco aanwezig).
Willem
11 december 2010 om 15:48 #17773734Ik heb net de verwarming doorgespoeld met water op aanraden van een kennis, maar dit loopt gewoon mooi door. Wat ozu het dan kunnen zijn?
Bij een kapotte kachelradiator wou ik hem wel weg doen, maar mijn vrouw is helemaal gek van de auto…
11 december 2010 om 19:45 #17773735Tja, vandaag met een Zafira 2.0DTi 2004 aan het klooien geweest, deze bleef tijdens rijden met de kachel op stand sambal hangen op een 75graden, maar wel heerlijke warmte binnen.
zelfs met de meter nog op de naald kwam er al aardig wat warmte binnen
toch eens de ECC na (laten) kijken.
Willem
11 december 2010 om 19:58 #17773736geeft de clima een fout code.
Bij het contact uit zetten zie je dan 2 streepjes in de temperatuur schermpje?Ook mijn verwarming is al op standje sambal wanneer er net 3 kilometer gereden is (wel een benzine)
En dan ligt de temp meter gewoon nog op de naald.11 december 2010 om 20:03 #17773737haha, tis bij zo’n 2.0 diesel al een hele klus om de temp meter uit de hoek te krijgen, je zou op een gegeven moment gaan denken dat ie niet werkt, en opeens gaat ie langzaam omhoog..
maar zoals eerder geschreven werd de kachel al redelijk warm met de meter nog op de naald.
Willem
12 december 2010 om 11:32 #17773738Ja, zal wel in de clima zitten dan. Op auto blaast hij ook maar twee seconden om dan weer vijf seconden uit te gaan, dan weer twee seconden blazen, vijf seconden uit en ga zo maar door.
Zelfde als op stand 9, stand 8 doet het weer wel goed.
12 december 2010 om 12:03 #17773739origineel gepost door Gommel
Ja, zal wel in de clima zitten dan. Op auto blaast hij ook maar twee seconden om dan weer vijf seconden uit te gaan, dan weer twee seconden blazen, vijf seconden uit en ga zo maar door.Zelfde als op stand 9, stand 8 doet het weer wel goed.
Denk dus dat de kachel weerstand kapot is dan.
Bas heeft hem een keer gerepareerd. Ik geloof dat er transistoren kapot zijn.
29 december 2010 om 18:32 #17773740Bij mijn combo 1.7 dti wordt de motor ook bijna niet warm met deze buiten temperatuur ,de thermostaat heb ik zelf vervangen ,kost 25 euro. Ik heb nu een deel van de radiator afgeplakt maar dat helpt nog niet echt pas na een half uur rijden komt de temperatuurmeter omhoog.
29 december 2010 om 22:45 #17773741blaast hij wel warme lucht als de airco uit staat?Had laatst hetzelfde probleem.Binnenruimte van mijn C2 19 diesel werd pas warm na zo’n 20 km.Dit ook met ingeschakelde airco. Bleek de druk in het airco systeem te laag te zijn, waardoor de lage-druk schakelaar de airco uit schakelde.Dit terwijl ik dacht dat de thermostaat kapot was, was het dus de condensor te teveel stenen had gezien
29 december 2010 om 22:50 #17773742mn zus heeft het een keer gehad dat een of andere beunhaas de slangetjes van de kachel had verwisseld, voordat we daar achter kwamen waren er ook al andere reparaties van 500e uitgevoerd.
kijk dit ook even na.30 december 2010 om 10:28 #17773743is het blauwe voelertje op de ecc unit wel schoon?
ik heb zelfde probleem gehad met hoogste stand, aan, uit, aan, uit.
was vuil op blauwe sensortje -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.