Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › verbruik corsa b gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2010 om 14:28 #17229299
Zoals de titel al zegt heb ik een vraag over het verbruik van een corsa b gsi uit 2000.
Dit is bij mij gemiddeld 1 op 12. Nu is dit niet heel slecht alleen als ik een tank zuinig ga rijden veranderd het niet.
Met zuinig rijden bedoel ik opschakelen onder de 2500 toeren.
5 december 2010 om 14:33 #17769992ligt echt aan je rechtervoet
5 december 2010 om 14:37 #17769993Ok, maar opschakelen onder de 2500 rpm vind ik niet echt een vlotte rijstijl.
Of is het zo dat onder dat toerental de motor te hard moet “werken” en daardoor juist meer verbruikt?
5 december 2010 om 14:38 #177699941 op 12 is wel netjes met dit weer, maar zo heel vroeg schakelen wordt ie niet persee zuiniger van hoor. het blok heeft zn vermogen iets hoger liggen.
Mn broertje presteerde het vaak met zn gsi 1 op 15 te rijden zonder lange stukken op de snelweg. als ik er in reed was het toch vaak 1 op 11.Zoals onderbroekie zegt het ligt echt aan je rechtervoet.
5 december 2010 om 14:48 #17769995Bedankt voor de reacties, het maximaal vermogen in inderdaad beschikbaar rond 6000 toeren.
de stand van de rechtervoet, dus met andere woorden als ik heel langzaam accelereer naar 5000 toeren maakt dat voor het verbruik niet veel meer uit als dat ik accelereer naar 3000 toeren?
1 op 15 is wel netjes zonder snelweg.
5 december 2010 om 15:02 #17769996Originally posted by Basgsi
1 op 12 is wel netjes met dit weer, maar zo heel vroeg schakelen wordt ie niet persee zuiniger van hoor. het blok heeft zn vermogen iets hoger liggen.
Mn broertje presteerde het vaak met zn gsi 1 op 15 te rijden zonder lange stukken op de snelweg. als ik er in reed was het toch vaak 1 op 11.Zoals onderbroekie zegt het ligt echt aan je rechtervoet.
ik ken dat, collega’s die met gemak 1 op 20 tot 1 op 22 rijden met hun diesels.
Ik kom niet verder dan 1 op 16.5 met de diesel..Ligt idd aan de rechtervoet en hoe je complete rijstijl is..
Sportief de bocht uikomen of als een opa.. :D5 december 2010 om 15:08 #17769997of een openluchtfilter of standaard etc
5 december 2010 om 19:53 #17769998Ik rijd ook gemiddeld 1 op 11 met me gsitje. En dan rijd ik normaal. Heb wel een powerbox.
6 december 2010 om 11:53 #17769999Hij is helemaal standaard.
Sportief de bocht uikomen of als een opa..
ga ik toch voor iets sportiever :P
6 december 2010 om 12:05 #17770000ik heb het ook weer zuinig gedaan met me 1.4SI tje 400 km op 20 liter. op en neer naar limburg dan. bij normaal gebruik is die van mij +- 1:10
6 december 2010 om 12:33 #17770001ik zou gwn de normaal luchtfilter behouden ik ga de mijne vandaag op gooien ben de sport filter zat geworden
6 december 2010 om 12:51 #17770002haha ik heb de mijne ook pas weer vervangen voor me orginele doos :D werd op ten duur gek van dat gegil van dat ding en van het verbruik :D
nu hoor ik alleen nog maar het mooie zware gebrom van me uitlaat lijn :D en sta ik niet meer zo vaak bij de pomp :angel
6 december 2010 om 12:56 #17770003Hahaha ik sta elke week bij de pomp geloof k :P
En nu maak k veel gebruik van me waggie, dus ff maar overschakelen naar de oude vertrouwlijke bakkiee :thumbuporigineel gepost door corsageak
haha ik heb de mijne ook pas weer vervangen voor me orginele doos :D werd op ten duur gek van dat gegil van dat ding en van het verbruik :Dnu hoor ik alleen nog maar het mooie zware gebrom van me uitlaat lijn :D en sta ik niet meer zo vaak bij de pomp :angel
6 december 2010 om 13:00 #17770004haha oke dan, ja ik sta nu ook 1x per week bij de pomp.. maar met me powerfilter stond ik gemiddeld 2x en soms ook wel is 3x per week te tanken:P nou geloof mij dat doet pijn aan de portomonee :D haha
6 december 2010 om 15:58 #17770005Gooide je hem dan helemaal vol ? nee tog?
origineel gepost door corsageak
haha oke dan, ja ik sta nu ook 1x per week bij de pomp.. maar met me powerfilter stond ik gemiddeld 2x en soms ook wel is 3x per week te tanken:P nou geloof mij dat doet pijn aan de portomonee :D haha6 december 2010 om 17:58 #17770006ja zekers wel :D was toen 2 a 3x in de week 60 a 65 euro ;) nou k moest bekant een hypotheek aanvragen :P haha
6 december 2010 om 18:15 #17770007Pff 3x 60 eurotje = 180 euro DAIMZZZZZZ menn HAHA! om te huilen als ik dit zo ff uitreken :P
origineel gepost door corsageak
ja zekers wel :D was toen 2 a 3x in de week 60 a 65 euro ;) nou k moest bekant een hypotheek aanvragen :P haha6 december 2010 om 18:18 #17770008whaha ja indd dat was zeker om te huilen.. en daarom heb ik maar weer gewoon me orginele luchtdoos erop geplakt. rijd stukke beter zo,:P
6 december 2010 om 19:58 #17770009morgen maar is eraan hangen dan haha! ik zat ff te kijken volgens mij moet je hem vast schroeven aan je zijscherm klopt dat?
6 december 2010 om 20:16 #17770010Mijn ervaring is met een GSi boven de 2500 toeren te blijven. Doortrekken tot 3000 dan rijdt het lekker door al.
Toen ik mijn Corsa GSi nieuw kocht reed ik met “inrijden” gemiddeld 1:18.:angel
6 december 2010 om 21:07 #17770011Zuinig rijden red je niet door enkel laag toeren te gaan rijden.
dat bereik je met laag toeren en het gas ook maar weinig intrappen, echt maar een beetje intrappen, echt net genoeg zeg maar.
Veel op de motor af laten remmen en uit laten lopen..
Als je gaat trekken bij laag toeren gaat ie zelfs duurder rijden!!!!!
Willem
6 december 2010 om 21:30 #17770012Duidelijke reactie willem.
6 december 2010 om 21:33 #17770013ik heb met mijn combo ook 1 op 14,5 gehaald, maar dat was rijden met fluwelen voet, schakelen tussen de 2000 en 2500 toeren, behalve bij vlot po gang moeten komen, dan kan je beter meer toeren maken dan trekken in laag toeren.
alles zolang je maar niet het gas DIEP hoeft in te trappen.
Zo veel mogenlijk uitrollen naar stoplichten rotondes etc etc
goed timen zodat je kan blijven rollen, de eerste meters kosten het meest.
normaal die ik 1 op 10 ongeveer. dat is met een 1.6 16V X16XE motor met mantzel powerbox (kort inlaat traject), met lexmaul spagetti uitlaat spruitstuk, in een Opel Combo-B beladen met gereedschap en extra Accu, gewicht ongeveer 1300kg, en de luchtweerstand van een Flatgebouw
Willem
7 december 2010 om 09:45 #17770014Ik heb een C16XE blok, het bekende olie zuip blokje…
En dat doet ie! Gewoon netjes vullen en bijhouden dan kan je knallen wat je wil.. Trek de klinkers uit de straat. Hobby mag ook wat kosten!
7 december 2010 om 15:37 #17770015Het is dus inderdaad meer de stand van je gaspedaal als alleen kijken naar het aantal toeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.