Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › thermostaat vervangen, hoe nokkenastandwiel losmaken?..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2011 om 16:12 #17229241
hallo, ik heb een corsa a uit 1990, 1.4. mijn motor wordt niet goed warm, alleen als ie stationair draait na n hele poos.
nu wil ik de thermostaat vervangen, maar krijg het nokkenas tandwiel niet los.. moet ik deze op een of andere manier met iets blokeren?…24 november 2011 om 16:15 #17769248Das het makkelijkste met een luchtsleutel er op.
Je kan ook het kleppendeksel los halen en dan met een steeksleutel op de nokkenas de nokkenas blokkeren.De distributie met 2 tywraps vast zetten zodat je hem straks niet meer op tijd hoeft te zetten (hou wel rekening met de krukas….NIET VERDRAAIEN)
Gewoon goed afstrepen/op tijd zetten.
24 november 2011 om 21:45 #17769249oke, maar dat zijn dus de enige manieren?.. kan ik niet het tandwiel zelf, van de buitenkant blokkeren?
iig alvast bedankt
25 november 2011 om 07:43 #17769250Tja wat je nog kunt doen, is kijken of je een dikke schroevendraaier door het tandwiel kunt steken en ergens kunt blokkeren. Maar volgens mij zit je distrikap erachter, dus dat werkt niet helemaal. Nette manier is toch zoals Fearless zegt, met de steeksleutel. En wat is nou een kleppendeksel loshalen en weer vast zetten voor extra werk?
25 november 2011 om 11:16 #17769251heb je gelijk in, is ook zo gebeurd :p. kan ik het beste meteen nieuwe kleppendekselpakking monteren of niet? bedankt voor de reacties!
25 november 2011 om 11:26 #17769252mjahhh als je het goed wil doen doe je een nieuwe pakking.
Maar mischien red je het ook wel met een likje vloeibare er overheen
25 november 2011 om 11:38 #17769253oja nog n vraagje, als ik de distr riem past maak aan het tandwiel, moet ik dan bij het terug monteren nog ergens op letten of rekening mee houden?
25 november 2011 om 11:47 #17769254Ja, zoals altijd als je met een distributie bezig gaat.
Later altijd controleren of je merktekens nog kloppen.
Anders staat ie niet op tijd en loopt ie niet fijn, en als je een grove fout gemaakt heb kunnen sommige motoren zelfs in de soep lopen.25 november 2011 om 12:16 #17769255yep, draai de motor even 2x met de hand rond als je de riem erop hebt. Dit kun je doen met een ratel op de bout van de krukaspoelie. Als de merktekens dan nog goed staan, kun je er vanuit gaan dat ie goed staat.
25 november 2011 om 14:28 #17769256ik had de riem,ook,al vast getirept, heb net allwe weer terug gemonteerd, hij start er loopt gewoon,nog hetzelfde. zo even testen of er resultaat is ;)
25 november 2011 om 16:01 #17769257net even gereden, maar er zit weinig tot geen verandering in.. wat kan het dan zijn? aangezien de temp meter nogsteeds niet op 90 graden zit tijdens het rijden. en bestuurderkant komt warmere lucht uit als bij de passagier kant…
25 november 2011 om 16:11 #17769258Kachelkleppen wel goed?
25 november 2011 om 16:33 #17769259ik snap em niet
wrom wil je per se dat je motor 90 graden word?
het is logisch dat je motor met zulk weer niet snel warm word
alleen maar goed toch?
als je dat wel wilt kan ik een vuurtje stoken onder je blok adviseren :jerry26 november 2011 om 02:10 #17769260dat hoeft niet persee, maar als ie tijdens het rijden,maar net een streepje uit bet blauwen komt lijkt mij tog dat er iets ergens niet goed zit. aangezien mn kachel ook nie egt warme lucht blaast ,wat wel zo fijn is in de winter.
26 november 2011 om 08:34 #17769261Ik heb exact hetzelfde probleem met m’n 1.4 dus ik houd dit allemaal goed in de gaten, kan ik mijn probleem gelijk aanpakken.
Ik heb inmiddels wel de kachel kleppen gecontroleerd en die doen het gewoon volgende stap….
kachel radiator even door spoelen met een tuinslang en dan weer proberen of hij warme lucht geeft
26 november 2011 om 13:01 #17769262ja ik ben dus begonne met thermostaat, geen effect. kleppen werken ook naar behoren. dus dan ga ik dalijk maar is nieuwe kvs hale, en dan kachelradiateur eens doorspoelen
26 november 2011 om 17:38 #17769263kachel radiateur nog niet doorgespoelt.. ik liet de auto even stationair lopen, en dan,komt ie na zon 10 minuten net onder de 90 graden, tot mijn verbazing nog steeds geen warme kachrl lucht. maar ik vindt het raar, dat als ik gas geef bij statonair de lucht warmer wordt en zo gouw ik het gas loslaat de lucht weer louw wordt…:S….
26 november 2011 om 19:58 #17769264spoel je hele blok maar eens door zul je zien wat een bagger er uit komt ;)
27 november 2011 om 01:36 #17769265oke, t zou zomaar kunne, maar kan je me n kleine how to sturen, hoe ik dat moet doen?…
2 december 2011 om 17:18 #17769266ik heb mn hele koelsysteem even flink doorgespoeld met water, en de kachel doet het weer van de goeie! :D , ging alleen maar 2 liter koelvloeistof in, weet niet of dat altijd is, of misschien dat er nog water in heeft gezeten ofzo?…
alleen de teller van mn motor tempratuur komt tijdens het rijden nog niet tot het midden, maarja daar zal ik me nie zo druk over maken :P
thx voor de reacties!
2 december 2011 om 17:24 #17769267waarschijnlijk zit er her en der nog wat lucht in je systeem
‘t weekend ff kijken of er nog kvs bij gaat
en de temp zou ik me niet druk over maken,
want door de rijwind koelt je radiateur sterk af met die kouwe dagen
plus als je de kachel aanhebt word de warmte ook naar binnen afgevoerd
ipv buiten (deels dan)Gr. Mario
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.