Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Visco koppeling van de koeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2010 om 17:36 #17229178
Vanmorgen de senator gestart. Hoor ik een hoop gerammel onder de kap uit komen bij een 1500 toeren. Meteen gestopt. Wat blijkt nu. Vanaf 1500 toeren slaat spontaan mijn visco koppeling in met een klap. Dus deze is gehemeld vermoed ik.
Heb ik naar de automaterialen zaak gebeld waar ik altijd heenga en kunnen deze niet meer leveren.
Weet iemand of er types passen van modernere of andere auto’s. mercedes gebruikt zowiezo nog visco koppelingen maar of deze passen?
Heeft iemand een tip om dit makkelijk te doen zonder de radiator uit te bouwen? Wou dit vanavond na het werk nog even doen want ben bang dat door het harde inschakelen de waterpomp ook niet al te vrolijk zal worden.
Alvast bedankt.
1 december 2010 om 19:20 #17768504Visco demonteren en electrische voor de radiateur monteren. wel een thermoschakelaar ergens plaatsen.
Dat is niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing vindt ik !1 december 2010 om 19:25 #17768505Ik rij er dagelijks mee dus wou een snelle oplossing. Visco koppeling vind ik persoonlijk ook niks, maar zit er nu eenmaal op en als hij goed is werkt het systeem op zich goed.
1 december 2010 om 19:54 #17768506ik heb ze wel
1 december 2010 om 20:04 #17768507goede of nieuwe? En de prijs? Ik zie nu dat oude pekela nogal een stuk rijden voor mij is trouwens. Ik woon aan de andere kant van nederland dus denk niet dat dat een optie is.
weet iemand of ik er mee door kan rijden? Het klinkt bij het inslaan alsof er ergens enorme frictie is. Als hij draait is het over. Ook zit er speling op de koppeling. Ik vind het buiten nogal frisjes om er nog even naar te kijken..
1 december 2010 om 20:43 #17768508Even wat gekeken hoe zo’n ding werkt. Zit niet echt iets bewegends in. Waarschijnlijk is het bimetaal bij mij kapot zodat hij altijd meedraait. Verklaart nog niet de herrie en het opeens inslaan bij iets verhoogd toerental.
Denk dat ik hem nog even laat zitten want het is echt veel te fris buiten.
2 december 2010 om 10:02 #17768509origineel gepost door noci
Visco demonteren en electrische voor de radiateur monteren. wel een thermoschakelaar ergens plaatsen.
Dat is niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing vindt ik !Een nieuwe visco is ook duur. Als je een beetje rond kijkt heb je alles kompleet voor ca. euro 130,- incl. instelbare thermostaat. Heb ik ook laatst gedaan en werkt perfect. Je merkt het overigens ook in vermogen. Had nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. (Visco draaide wel continu mee bij mij).
2 december 2010 om 10:37 #17768510AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Gubje
goede of nieuwe? En de prijs? Ik zie nu dat oude pekela nogal een stuk rijden voor mij is trouwens. Ik woon aan de andere kant van nederland dus denk niet dat dat een optie is.opel forever doet ook wel versenden;)
weet iemand of ik er mee door kan rijden? Het klinkt bij het inslaan alsof er ergens enorme frictie is. Als hij draait is het over. Ook zit er speling op de koppeling. Ik vind het buiten nogal frisjes om er nog even naar te kijken..
2 december 2010 om 12:15 #17768511origineel gepost door ckad
origineel gepost door noci
Visco demonteren en electrische voor de radiateur monteren. wel een thermoschakelaar ergens plaatsen.
Dat is niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing vindt ik !Een nieuwe visco is ook duur. Als je een beetje rond kijkt heb je alles kompleet voor ca. euro 130,- incl. instelbare thermostaat. Heb ik ook laatst gedaan en werkt perfect. Je merkt het overigens ook in vermogen. Had nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. (Visco draaide wel continu mee bij mij).
Is dit plug en play? Heb geen zin om met dit weer een hoop verbouwingen aan mijn auto te doen en kan niet in de garage omdat daar een ander project staat.
Weet anders iemand een alternatief? via http://www.visco-koppeling.nl zijn ze goedkoop leverbaar. Alleen hij heeft geen gegevens van een senator A.
2 december 2010 om 12:22 #17768512AnoniemLid sinds:
1 January 1970neem ff contact op met opel forever;)
die heeft ze mischien wel gebruikt ? maar ook wel nieuw:thumbup
versenden doet hij ook en weet je cker dat je de goede hebt;)
2 december 2010 om 17:03 #17768513Helaas geen telefoonnummer. Zal eens een mailtje sturen. Had vanmiddag al naar opel classic parts in duitsland gebeld. Niets leverbaar. Opel Nederland ook niet.
Is een beetje rare maat. 120mm doorsnede met een gat van 24 in het midden.
Helaas geen telefoonnummer..
2 december 2010 om 17:17 #17768514Al reactie. Dat is snel. En op voorraad!
2 december 2010 om 18:23 #17768515volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl
2 december 2010 om 20:00 #17768516yep
2 december 2010 om 20:41 #17768517je hebt mail..
3 december 2010 om 23:20 #17768518origineel gepost door Gubje
volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nlergens nog logisch ook :P
maar het is alsnog gelukt
:thumbup
5 december 2010 om 17:15 #17768519Zo de nieuwe vin zit erop. Blijft ie weer lekker koel.
Is het trouwens normaal dat de vin nu best hard meedraait? Als ik gas geef hoor ik hem behoorlijk loeien. De motor is dan nog niet op bedrijfstemperatuur..
5 december 2010 om 17:20 #17768520? hij draait bij mij langzaam mee ook als ik gas geef alleen als de motor echt warm wordt gaat die pas echt meedraaien !
5 december 2010 om 17:50 #17768521Dus misschien is ie niet goed dan? Hij is nieuw in ieder geval..
Vanaf de 3000 toeren lijkt het net zo’n japans busje, zo loeit hij dan.
25 januari 2011 om 20:44 #17768522Heeft iemand een electrische vin op zijn senator gebouwd? Weet iemand een model wat er vrij makkelijk op past?
Mijn nieuwe visco is kapot en het omruilen van deze defecte verloopt na een maand op en neer mailen niet echt lekker dus denk dat ik genoodzaakt ben om er een elektrische op te bouwen.
25 januari 2011 om 23:21 #17768523[rquote=1811790&tid=137994&author=Gubje]volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl [/rquote]
had ik ook last van:D
27 januari 2011 om 16:34 #17768524de mijne draaid ook bijna direct mee..
ach t loeit wat, maar dan horen ze je ook aankomen :P
28 januari 2011 om 07:18 #17768525Als een visco kapot gaat, dan gaat tie zich toch (meestal) gedragen als een vaste fan? Ik heb jaren lang met een kapotte visco fan gereden in mijn Manta, en nooit geen problemen gehad. Vervangen was best wel duur, en toen reeds was een nieuwe visco slecht te krijgen. Het kost alleen wat extra vermogen, als die constant meedraait. Het koelend vermogen wordt er niet minder om.
28 januari 2011 om 07:52 #17768526Het ligt eraan welke visco koppeling je hebt. Van een senator B bijvoorbeeld die gaat dus niet meer draaien als ie stuk is. De oude van de senator en monza A doen dat wel.
Elektrische vin is bij elke goede automaterialen zaak te koop incl. thermostaat. Meet wel eerst even de diameter op die je moet hebben.
28 januari 2011 om 11:32 #17768527Kan iemand kort uitleggen hoe zo’n visco koppeling werkt?
Bij mijn 24v draaide die altijd mee, en ging nooit harder of zachter draaien bij wisselende temp.En bij de 3.0 12v die ik gehad heb had die gewoon meerdere standen en draaide die door ook als je de motor af zette tot die gekoeld was tot een bepaalde temp.
bedankt vast
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.