Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa gsi knalt in de uitlaat met gaslos
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2010 om 16:36 #17229118
heb sinds kort een corsa c gsi aangeschaft met schade nu heb ik de schade gemaakt en wil ik gaan rijden maar nu is mijn motorstoringslampje aangegaan en de auto pruttelt in de uitlaat met gas los net of hij nog benzine krijgt bij gaslos
hij roffelt na zeg maar:P
waar kan dit aan liggen is een z18xeluchtmassameter??:hmmz
30 november 2010 om 16:39 #17767847Lijkt op een ontsteking die niet op tijd staat. Loopt ie wel netjes op alle cilinders?
30 november 2010 om 16:43 #17767848mm weinig aan te stellen ahahahha is geen c kadett die je beetje kan verdraaien.hij loopt verder mooi trekt ook goed
maar hij roffelt gewoon in de uitlaat alsof hij bv benzine in de uitlaat krijgt dat ontbrand.net als bij een ouwe motor met carborateur
:hmmz30 november 2010 om 16:51 #17767849Ik heb dat ook (blok c16XE) maar dan moet je hem wel lekker doortrekken hoor (net in t rood)….
Dan hoor je inderdaad geroffel :P
Heb je een open lucht filter?
30 november 2010 om 16:52 #17767850Ow wacht ik heb een corsa B hahaha
30 november 2010 om 17:03 #17767851Ik heb alleen de titel gelezen, het doet mij denken aan een lekke uitlaat.
30 november 2010 om 17:08 #17767852origineel gepost door pipo
mm weinig aan te stellen ahahahha is geen c kadett die je beetje kan verdraaien.hij loopt verder mooi trekt ook goed
maar hij roffelt gewoon in de uitlaat alsof hij bv benzine in de uitlaat krijgt dat ontbrand.net als bij een ouwe motor met carborateur
:hmmzNeej, maar het symptoon kan zijn alsof niet op tijd staat want je hebt waarschijnlijk een Dis-module maar die gaan ook weleens kapot maar dan moet ie ook weleens op 3 cilinders lopen. Op zich is het wel wreed dat ploffen maar het hoort niet natuurlijk en echt bevordelijk voor je kat ist ook niet. Als het je DIS module niet is dan kan het goed je luchtmassameter zijn. Maar als het motorstoringslampje brand kun je hem bij de dealer eens uit laten lezen.
30 november 2010 om 17:19 #17767853ja daarom effe uit laten lezen.ze hadden voorheen een sportfilter geplaatst en ze zeggen dat dan de lmm wel een stuk gaan
maar is die toevallig ook het zelfde als van een
2,5v6 of 2,0 16v :hmmzwan die heb ik nog liggen zou ik kunnen proberen wat dat doetmaar lekke uitlaat zou ook kunnen want volgensmij is hij niet 100% dicht.marja verklaar dat motorstoringslampje dan eens:angel.maar dat brend sinds vandaag gister deed hij dat nog niet
1 december 2010 om 00:17 #17767854lampje kan komen door extra zuurstof die in de uitlaat komt, die word gemeten door de lambda sonde, daardoor gaat de ecu bij regelen en meer brandstof inspuiten.
Dan komt de ECU buiten zijn kenveld en volgt er een foutcode.1 december 2010 om 06:49 #17767855origineel gepost door freek corsa
lampje kan komen door extra zuurstof die in de uitlaat komt, die word gemeten door de lambda sonde, daardoor gaat de ecu bij regelen en meer brandstof inspuiten.
Dan komt de ECU buiten zijn kenveld en volgt er een foutcode.hja ok snap ik maar hij lekt niet bij de kat daarachter een beetje:hmmzdus daar ligt het niet aan
1 december 2010 om 20:22 #17767856Spruitstukpakking nog goed?
1 december 2010 om 20:26 #17767857lampje = uitlezen.
1 december 2010 om 20:39 #17767858origineel gepost door wim-v6
lampje = uitlezen.jaja:P volgende week naar me buurman die heeft zo,n kassie:D
1 december 2010 om 20:45 #17767859Altijd makkelijk.
Nu is het wel geinig natuurlijk, dat knallen.
Knallen bij GasLos kan ook liggen aan een storing in het motormanagment.
In noodloop kan de uitloopschakeling worden uitgeschakeld, en krijgt de motor gewoon brandstof bij Gaslos.
dan krijg je net als in het Carburateur tijdperk, de ouderwetse knallen.
Nu moet ik wel zeggen dat een X16XE ook wel klappen wil geven in de uitlaat, maar dan juist bij het gasgeven vanuit de uitloopregeling haha, met echt open pijp blijft zo’n X16XE vlammen geven :D
Willem
1 december 2010 om 21:21 #17767860mm ja een z18xe schijnt in basis principe het zelfde te zijn
achterdemper hebben ze vervangen voor een brulpijp.die moet er nog onderuit:Pen middendemper is verwijdert door vorige eigenaar:mad:
maar de kat zit gewoon aan het spruitstuk vast1 december 2010 om 21:23 #17767861Uitlaat lek of mengsel te rijk door bijv. een defecte lambdasensor of luchtmassameter of tempsensor.
1 december 2010 om 21:42 #17767862ja lmm dacht ik ook omdat die vaak stuk gaan met sportfilters[naar horen zeggen]:hmmz achja kastje er aan dan weten we het:P
1 december 2010 om 22:00 #17767863Valse lucht is ook nog een optie…maarja eerst maar eens uitlezen :p
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.