Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Welke benzinepomp???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2010 om 18:12 #17229059
halo ik rijd al een tijdje met mijn c20xe kadett d en het is leuk, maar laatste tijd krijg ik meer en meer problemen met mijn brandstofpomp! ik heb een gewone externe bosch pomp maar ik denk dat ie al snel versleten is en geeft veel minder druk als in begin, volgens mij heeft het te maken dat de pomp zonder benzine draaide! omdat mijn filter paar keer verstropt was en dat benzinepomp regelmatig zonder brandstof draaide, slijt ie sneller ( heb ik gehoord)!
of het kan ook zijn dat mijn pomp gewoon te zwak is en nu met de koude nog extra belastend is!
Ik zou graag een nieuwe willen kopen maar ik weet niet hoeveel bar dat c20xe nodig heeft??? welke raden jullie mij aan ?
alvast bedankt voor de hulp!28 november 2010 om 18:27 #17766898gewoon een andere externe multipoint pomp van opel halen.
z,n pomp geeft maximaal ongeveer 8 bar en slaat uit als er minder dan 1 bar tussen het max zit.
maar goed de moter heeft maar 2.5 of 3 bar nodig dus, een frisse standaard pomp zal wel voldoen
zit onder andere onder kadett gsi opel calibra corsa a gsi en d kadett gte
28 november 2010 om 23:27 #17766899Is je tank wel goed schoon? Anders blijf je ermee bezig…
Ik heb een externe pomp bij M-tech vandaan, een modelletje Bosch, maar dan niet van Bosch… Ben er wel tevreden mee, alleen maakte met mijn eerste ophanging inderdaad wel veel herrie. Heb ‘m nu op de originele manier hangen en dan is het stil…
Ondanks dat velen M-tech prijzen hoog vinden (en dat geldt voor veel onderdelen ook wel) was deze pomp heel redelijk geprijsd met €120 vind ik. Ik kon in elk geval geen vergelijkbare pomp vinden voor minder. Hij levert 11 bar…
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740013&hid=&lhid=&lvid=
28 november 2010 om 23:53 #17766900voor dat geld met een beetje goed zoeken heb je een walbro pomp met meer opbrengst (voor 300+ pk`s turbo motoren!)
120 voor een immitatie standaard pomp vind ik een hoop geld (mening)
29 november 2010 om 07:19 #17766901origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
voor dat geld met een beetje goed zoeken heb je een walbro pomp met meer opbrengst (voor 300+ pk`s turbo motoren!)120 voor een immitatie standaard pomp vind ik een hoop geld (mening)
Dat had je dan destijds wel even mogen posten in mijn ombouw topic….:sleeping
Volgens mij is een pomp die 11 bar levert trouwens niet zo standaard?:hmmz
29 november 2010 om 11:38 #17766902Das gewoon een pomp van qsp;)
Heb ik 55euri voor betaald….
Prima pomp.tenminste hij doet het al een jaar.
gr29 november 2010 om 11:43 #17766903origineel gepost door Vinci
Is je tank wel goed schoon? Anders blijf je ermee bezig…Ik heb een externe pomp bij M-tech vandaan, een modelletje Bosch, maar dan niet van Bosch… Ben er wel tevreden mee, alleen maakte met mijn eerste ophanging inderdaad wel veel herrie. Heb ‘m nu op de originele manier hangen en dan is het stil…
Ondanks dat velen M-tech prijzen hoog vinden (en dat geldt voor veel onderdelen ook wel) was deze pomp heel redelijk geprijsd met €120 vind ik. Ik kon in elk geval geen vergelijkbare pomp vinden voor minder. Hij levert 11 bar…
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740013&hid=&lhid=&lvid=
11 bar das bijna dubbel zoveel als de mijne bosch! Ziet er goed! ik ga al meteen bestellen, dan kan ik eindelijk gerust doorvlammen! :)
thx voor hulp!29 november 2010 om 23:00 #17766904origineel gepost door stoppelflieger
Das gewoon een pomp van qsp;)
Heb ik 55euri voor betaald….
Prima pomp.tenminste hij doet het al een jaar.
grLijkt er idd sprekend op, behalve dan dat de mijne zilverkleurig is ipv zwart. Maar hij lijkt ook wel vrij sprekend op die Bosch… Alleen leveren die Bosch pompen weinig druk voor het dure geld ;) wat ze kosten zeg!!
20 februari 2011 om 13:34 #17766905Zag net deze, die hadden ze eerder nog niet:
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_PETROL_PUMP_-_90020443N.html
Ook wel een mooi prijsje…:hmmz
21 februari 2011 om 12:43 #17766906[rquote=1809790&tid=137842&author=Vinci]Is je tank wel goed schoon? Anders blijf je ermee bezig…
Ik heb een externe pomp bij M-tech vandaan, een modelletje Bosch, maar dan niet van Bosch… Ben er wel tevreden mee, alleen maakte met mijn eerste ophanging inderdaad wel veel herrie. Heb ‘m nu op de originele manier hangen en dan is het stil…
Ondanks dat velen M-tech prijzen hoog vinden (en dat geldt voor veel onderdelen ook wel) was deze pomp heel redelijk geprijsd met €120 vind ik. Ik kon in elk geval geen vergelijkbare pomp vinden voor minder. Hij levert 11 bar…
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740013&hid=&lhid=&lvid=%5B/rquote%5D
[rquote=1810115&tid=137842&author=Vinci]
origineel gepost door stoppelflieger
Das gewoon een pomp van qsp;)
Heb ik 55euri voor betaald….
Prima pomp.tenminste hij doet het al een jaar.
grLijkt er idd sprekend op, behalve dan dat de mijne zilverkleurig is ipv zwart. Maar hij lijkt ook wel vrij sprekend op die Bosch… Alleen leveren die Bosch pompen weinig druk voor het dure geld ;) wat ze kosten zeg!!
http://www.ddmechanics.be/brandstof.html%5B/rquote%5D
Maar ga nu eens rekenen,
Die QSP pomp draait 160 liter per uur bij 5 bar.
max van een bosch 044 is 330 liter bij verhoogde druk komt dat op een 264 liter per uur bij verhoogde druk..Dus 100l per uur meer dan de qsp / m-tech variant
:D
21 februari 2011 om 19:46 #17766907http://www.em-racing.de/Walbro-GSL-392
129euro voor een dikke walbro pomp. verzendkosten vallen nog mee…….
externe walbro’s zijn lastig te vinden! interne kosten vaak rond de 85euro.
Bosch 044pomp is zeker erg dik, maar op atmo motor niet nodig.
die QSP/mpech pompen zijn voor c20xe wel voldoende.
21 februari 2011 om 19:49 #17766908ja die bosch 044 is wel overkill.
Maar mensen kijken vaak alleen naar de druk.Aantal liter per uur bij een bepaalde druk en dat weer bij een bepaald amperage is veel intressanter.
:D:D
22 februari 2011 om 09:13 #17766909Hey, ja, ik keek er inderdaad erg eenzijdig naar!! :o
Bedankt voor de uitleg!:thumbup
22 februari 2011 om 10:22 #17766910qsp walbro bosch allemaal prima pompen.
maar waarom op een c20xe zonder turbo?
kan me niet voorstellen dat een standaard pomp (die wel goed functioneerd) net voldoende is.
22 februari 2011 om 18:42 #17766911Toen ik een pomp zocht had ik er haast mee en er kwam niemand met andere ideeen in mijn onderwerpje in het Kadett forum.
Voor mij ging het er om dat ik iets heb wat goed werkt en waar je een fatsoenlijke levensduur van mag verwachten zonder problemen. Ging me helemaal niet om de opbrengst…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.