Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 24v inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2010 om 20:35 #17228887
beste,
hebben er hier mensen ervaring met het inbouwen van een 3.0 24v in een manta b ?
Zoja welk vliegwiel gebruik ik het beste ? Welke bak? en graag mss enkele nuttige tipsmvg dielke
23 november 2010 om 20:38 #17764565AnoniemLid sinds:
1 January 1970weet al aardig wat af van het inbouwen van dit blok in een monza, maar denk dat het bij een manta toch weer heel anders is.
23 november 2010 om 20:41 #1776456623 november 2010 om 21:00 #17764567vliegwiel kun je in duitsland kopen van ronald bolz, versnellingsbak kun je kiezen wat je wilt. ik rij met een GTRAG 240 ( manta dus) met een speciale koppeling komt ook bij bolz vandaan
24 november 2010 om 18:43 #17764568en, hoe rijdt “tie”?
lekker he, zo’n 24 klepper. een wereld van verschil24 november 2010 om 19:18 #17764569origineel gepost door Dualramfreak
en, hoe rijdt “tie”?
lekker he, zo’n 24 klepper. een wereld van verschilMartien zal nog even moeten wachten met rijden.. Nog enkele maanden wachten en dan kan tie weer gas geven:thumbup
24 november 2010 om 20:15 #17764570ik rij met een getrag 265 achter de 24v, stukje betrouwbaarder, kan wat meer vermogen hebben
24 november 2010 om 21:35 #17764571origineel gepost door mantaroel
ik rij met een getrag 265 achter de 24v, stukje betrouwbaarder, kan wat meer vermogen hebbenmaakt niet uit welke bak je pakt als tie kapot gaat,gaat hij toch kapot , of heb jij er een splinternieuwe er achter gehangen?
24 november 2010 om 22:07 #17764572als je niet teveel gas geeft met een 24v, kan het best een tijdje goed gaan met een 240 getrag :)
25 november 2010 om 11:08 #17764573hoveel vermogen heeft een 24V 204 pk toch???
reed zelf met een manta 2liter turbo met 278 pk en dat met een 240 bak
tis maar net hoe je er mee omgaatals je russtig weg rijd en dan je gas in trapt is er weinig aan de hand,trek je met spinnend ebanden weg dan trek je alles aan stront
25 november 2010 om 16:59 #17764574zoek eens op getrag 240 en dan met name bmw forums, schrik je nog van hoeveel vermogen en koppel ze op die bakken loslaten zonder problemen… Killing voor een bak is vaak meer toeren maken 7000+, dat doe je met een 24v tje dus niet, rijd zelf iig al 10000 km met een 240 bak, en nee ik houd me eigen niet in omdtat anders kapot gaat en t is nog allemaal net zo goed als van te voren, over de rest van de aandrijflijn maar te zwijgen, dat begint iedere x dat ik volgas optrek steeds harder te kreunen en te piepen:cool:
25 november 2010 om 17:18 #17764575ben zelf ook bezig kiek maar effe als je wil
2 december 2010 om 10:19 #17764576origineel gepost door mantadevil
hoveel vermogen heeft een 24V 204 pk toch???
reed zelf met een manta 2liter turbo met 278 pk en dat met een 240 bak
tis maar net hoe je er mee omgaatals je russtig weg rijd en dan je gas in trapt is er weinig aan de hand,trek je met spinnend ebanden weg dan trek je alles aan stront
daar zit dus een groot verschil….
jouw turbomotor heeft als je gasgeeft in eerste instantie maar iets van 100pk direct ter beschikking, daarna komt de turbo erbij en die verhoogt het vermogen, terwijl een 24v er DIRECT 200pk beschikbaar is, dat maakt voor de belastingsgraad een groot verschileen 24v -200pk vreet achterassen als je er een beetje gas mee geeft, terwijl een c20let met 200pk dat veeel minder heeft…
maargoed zoals ik al schreef, als je er niet te gek meedoet, kan je er best een tijdje mee rijden :P
2 december 2010 om 18:11 #17764577ik had er bij mij een rekord 2.2 vliegwiel en koppeling opzitten die is net een maatje groter als de 2.0 gsi koppeling van de manta gsi .
ik reed ook gewoon met orginele manta 240 bak, tussen- en achteras.
orginele voor veren ging ook prima :thumbup
en voorremmen van een omega 3000 omgeboord naar 4 gaats en een reffet van 2mm om de remklauw te centreren :thumbup
carterpan (staal) paste gewoon na wat uitkloppen (maar ik had een 12 klepper)
verder veel slijpwerk om de dwarsbalk weg tehalen en een radiateur (kadett gsi 16v) in het voorfront te bouwen :thumbup
succes :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.