Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 3.0 LE-2 slecht aanslaan warm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2010 om 22:23 #17228718
Kan iemand mij hierin helpen
Mijn senator 3.0E LE-2 4-traps automaat modeljaar ’86 slaat slecht aan als hij warm is.
Moet ongeveer 10 tot 15 keer rond voordat hij aanslaat.
Loopt dan +/- 2 seconden 2000 toeren en is dan OK.Kent iemand dit probleem en kan mij zeggen hoe ik dit op kan lossen.
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
Erik
20 november 2010 om 03:00 #17762679heb dit ook gehad…:cry
andere bougies erin…en klaar, was ik…:thumbup
20 november 2010 om 08:31 #17762680ontluchting van de benzine tank ??
22 november 2010 om 09:39 #17762681Beetje een kwaaltje bij de Monza. Bij koude start gelijk aanspringen (zelfs na 6,7 weken), bij warme start, gelijk na uitzetten , ook gelijk aanspringen, maar als je een kwartiertje of meer wacht, en daarna weer starten, heb je iets langer tijd nodig, voordat het blok aanspringt.
Dat het blok daarna even hoger in toeren draait, en daarna terugvalt naar normaal stationair, is ook normaal.
Maar 20 keer rondraaien is ook weer een beetje te veel van het goede.
Oh ja, ik draai de sleutel altijd pas door naar starten, wanneer het oranje tanklichtje op het dashboard uitgaat. Tegen die tijd heeft het boordcircuit zich, electrisch gezien, gestabiliseerd. Heb ik eens gehoord van een monteur.
22 november 2010 om 11:10 #17762682origineel gepost door rinus de boer
Beetje een kwaaltje bij de Monza. Bij koude start gelijk aanspringen (zelfs na 6,7 weken), bij warme start, gelijk na uitzetten , ook gelijk aanspringen, maar als je een kwartiertje of meer wacht, en daarna weer starten, heb je iets langer tijd nodig, voordat het blok aanspringt.Dat het blok daarna even hoger in toeren draait, en daarna terugvalt naar normaal stationair, is ook normaal.
Maar 20 keer rondraaien is ook weer een beetje te veel van het goede.
Oh ja, ik draai de sleutel altijd pas door naar starten, wanneer het oranje tanklichtje op het dashboard uitgaat. Tegen die tijd heeft het boordcircuit zich, electrisch gezien, gestabiliseerd. Heb ik eens gehoord van een monteur.
hoi rinus,
heb ik helemaal geen last van, hij start altijd heel goedking:
22 november 2010 om 19:20 #17762683Het is geen kwestie van slecht starten, zo in de trant van 20 x de sleutel omdraaien… Alleen zoals gezegd, zijn er condities waarop het iets langer duurt, voordat het blok aanslaat bij gewoon de eerste keer de sleutel omdraaien. Ik heb er meer mensen over gehoord.
22 november 2010 om 19:30 #17762684zoiets?
benzine, warme motor uit, benzine in carb verdampt, duurt ff voordat vlotterkamer weer vol is
edit, nee injectie, lamaar, loop er langs te lulle ;)
22 november 2010 om 19:55 #17762685die van mij vindt kleine stukjes niet leuk
dus 5 min. rijden 10 min. uit en dan weer starten dan wil hij nog wel eens afslaan
voor de rest nergens geen problemen mee:agent23 november 2010 om 21:18 #17762686Beste mensen,
Verdampen heb ik niets mee te maken, het is een injectie en geen carburateur met vlotter zoals jullie beschrijven.
Het is inderdaad warm 1 keer sleutel draaien en wat langer aanhouden voordat hij aanslaat.
Ontstekeing en CO afgesteld maar geeft geen verandering.
24 november 2010 om 08:08 #17762687origineel gepost door eccabrio
Beste mensen,Verdampen heb ik niets mee te maken, het is een injectie en geen carburateur met vlotter zoals jullie beschrijven.
Het is inderdaad warm 1 keer sleutel draaien en wat langer aanhouden voordat hij aanslaat.
Ontstekeing en CO afgesteld maar geeft geen verandering.
Ik praat over injectie, hoor. Accepteer het gewoon maar, het hoort een beetje bij de Monza/Sennie. Ik heb de mijne al meer dan 4 jaar, en hij heeft nooit anders gedaan. Trouwens, mijn Calibra’s hadden het ook. Onsteking en CO hebben er niets mee te maken.
24 november 2010 om 11:31 #1776268810 tot 15 keer rond draaien op de startmotor voordat hij aanslaat vind k wat veel..
ik heb diverse opels gehad.
(manta’s calibra’s/ cmmodore/senator)
maar als ze koud zijn een keer of 2/3/4 en dan zijn ze aan..
bij een calibra als hij warm was +-5 keer rond slaan en dan pas aan
bij de andere calibra’s gewoon gelijk aan na 2/3 keer rondop d startmotor
de senator (a1 3ltr e) bij warme motor 1 tikje en hij liep weer.. en soms een keer of 4/5 rond, dat verschilde nog wel eens..maar nog nooit een opel gehad die 10 tot 15 keer rond moest slaan voordat ie aan ging (ik heb dan ook alleen maar injectie motoren gehad!!!)
24 november 2010 om 23:14 #17762689AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb hier een 30E met injectie,
bij koud pakt ie direct, bij warme motor ook zeer snel :o10 tot 15 keer rond is wel erg lang, ja :(
miss even doen zoals aangegeven door @monzaruba
andere bougies erinwe weten ja niet of jij er oud of nieuw ‘spul’ erin heb zitten :wors
25 november 2010 om 18:43 #17762690Bougie’s zijn orginele (1214805) nieuwe en bougiekabels zijn ook vernieuwd.
Hij gaat warm werkelijk waar zeker 10 keer rond voordat hij aanslaat.
26 november 2010 om 13:40 #17762691ken heb probleem hier idd ook en ik moet eerlijk zijn dat ik me der wel aan ergerde
koud sleutel om en lopen
warm idd duurde veel langer voordag ie aanpaktemonz en senator beide 3.0 e had toen oook bougies verdeler kabels roto etc vernieuwd maar ik ben er noit achter gekomen wat het was
id korte ritjes er effe uit en dan weer verder idd vondt ie niet prettig
26 november 2010 om 13:49 #17762692Ik heb zelf geen ervaring met injectie motoren.
Maar er zit toch ook een thermostaat / sensor op die controleert of de motor warm of koud is.
Misschien is deze defect. Dus dat de computer denkt dat hij koud is en op de choke loopt.Het is maar een id.
26 november 2010 om 20:40 #17762693Motor komt goed op temperatuur en de voeler voor de computer is ook al vernieuwd voor de zwarte die erin hoort bij de blauwe verzuipt hij inderdaad al meteen is ook een euvel wat vaak over het hooft wordt gezien.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.