3.0 LE-2 slecht aanslaan warm

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 3.0 LE-2 slecht aanslaan warm

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228718
    eccabrio
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2010

      Kan iemand mij hierin helpen

      Mijn senator 3.0E LE-2 4-traps automaat modeljaar ’86 slaat slecht aan als hij warm is.
      Moet ongeveer 10 tot 15 keer rond voordat hij aanslaat.
      Loopt dan +/- 2 seconden 2000 toeren en is dan OK.

      Kent iemand dit probleem en kan mij zeggen hoe ik dit op kan lossen.

      Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.

      Erik

      #17762679
      monzaruba
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 October 2009

        heb dit ook gehad…:cry

        andere bougies erin…en klaar, was ik…:thumbup

        #17762680
        Martijntwello
          Lid sinds:
          2 July 2004

          ontluchting van de benzine tank ??

          #17762681
          rinus de boer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            Beetje een kwaaltje bij de Monza. Bij koude start gelijk aanspringen (zelfs na 6,7 weken), bij warme start, gelijk na uitzetten , ook gelijk aanspringen, maar als je een kwartiertje of meer wacht, en daarna weer starten, heb je iets langer tijd nodig, voordat het blok aanspringt.

            Dat het blok daarna even hoger in toeren draait, en daarna terugvalt naar normaal stationair, is ook normaal.

            Maar 20 keer rondraaien is ook weer een beetje te veel van het goede.

            Oh ja, ik draai de sleutel altijd pas door naar starten, wanneer het oranje tanklichtje op het dashboard uitgaat. Tegen die tijd heeft het boordcircuit zich, electrisch gezien, gestabiliseerd. Heb ik eens gehoord van een monteur.

            #17762682
            charlois187
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2009

              origineel gepost door rinus de boer
              Beetje een kwaaltje bij de Monza. Bij koude start gelijk aanspringen (zelfs na 6,7 weken), bij warme start, gelijk na uitzetten , ook gelijk aanspringen, maar als je een kwartiertje of meer wacht, en daarna weer starten, heb je iets langer tijd nodig, voordat het blok aanspringt.

              Dat het blok daarna even hoger in toeren draait, en daarna terugvalt naar normaal stationair, is ook normaal.

              Maar 20 keer rondraaien is ook weer een beetje te veel van het goede.

              Oh ja, ik draai de sleutel altijd pas door naar starten, wanneer het oranje tanklichtje op het dashboard uitgaat. Tegen die tijd heeft het boordcircuit zich, electrisch gezien, gestabiliseerd. Heb ik eens gehoord van een monteur.

              hoi rinus,

              heb ik helemaal geen last van, hij start altijd heel goedking:

              #17762683
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Het is geen kwestie van slecht starten, zo in de trant van 20 x de sleutel omdraaien… Alleen zoals gezegd, zijn er condities waarop het iets langer duurt, voordat het blok aanslaat bij gewoon de eerste keer de sleutel omdraaien. Ik heb er meer mensen over gehoord.

                #17762684
                mallemalle
                  Lid sinds:
                  8 June 2010

                  zoiets?

                  benzine, warme motor uit, benzine in carb verdampt, duurt ff voordat vlotterkamer weer vol is

                  edit, nee injectie, lamaar, loop er langs te lulle ;)

                  #17762685
                  Uniek
                    Lid sinds:
                    6 June 2010

                    die van mij vindt kleine stukjes niet leuk
                    dus 5 min. rijden 10 min. uit en dan weer starten dan wil hij nog wel eens afslaan
                    voor de rest nergens geen problemen mee:agent

                    #17762686
                    eccabrio
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 March 2010

                      Beste mensen,

                      Verdampen heb ik niets mee te maken, het is een injectie en geen carburateur met vlotter zoals jullie beschrijven.

                      Het is inderdaad warm 1 keer sleutel draaien en wat langer aanhouden voordat hij aanslaat.

                      Ontstekeing en CO afgesteld maar geeft geen verandering.

                      #17762687
                      rinus de boer
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        origineel gepost door eccabrio
                        Beste mensen,

                        Verdampen heb ik niets mee te maken, het is een injectie en geen carburateur met vlotter zoals jullie beschrijven.

                        Het is inderdaad warm 1 keer sleutel draaien en wat langer aanhouden voordat hij aanslaat.

                        Ontstekeing en CO afgesteld maar geeft geen verandering.

                        Ik praat over injectie, hoor. Accepteer het gewoon maar, het hoort een beetje bij de Monza/Sennie. Ik heb de mijne al meer dan 4 jaar, en hij heeft nooit anders gedaan. Trouwens, mijn Calibra’s hadden het ook. Onsteking en CO hebben er niets mee te maken.

                        #17762688
                        Martijntwello
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          10 tot 15 keer rond draaien op de startmotor voordat hij aanslaat vind k wat veel..
                          ik heb diverse opels gehad.
                          (manta’s calibra’s/ cmmodore/senator)
                          maar als ze koud zijn een keer of 2/3/4 en dan zijn ze aan..
                          bij een calibra als hij warm was +-5 keer rond slaan en dan pas aan
                          bij de andere calibra’s gewoon gelijk aan na 2/3 keer rondop d startmotor
                          de senator (a1 3ltr e) bij warme motor 1 tikje en hij liep weer.. en soms een keer of 4/5 rond, dat verschilde nog wel eens..

                          maar nog nooit een opel gehad die 10 tot 15 keer rond moest slaan voordat ie aan ging (ik heb dan ook alleen maar injectie motoren gehad!!!)

                          #17762689
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            heb hier een 30E met injectie,
                            bij koud pakt ie direct, bij warme motor ook zeer snel :o

                            10 tot 15 keer rond is wel erg lang, ja :(

                            miss even doen zoals aangegeven door @monzaruba
                            andere bougies erin

                            we weten ja niet of jij er oud of nieuw ‘spul’ erin heb zitten :wors

                            #17762690
                            eccabrio
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 March 2010

                              Bougie’s zijn orginele (1214805) nieuwe en bougiekabels zijn ook vernieuwd.

                              Hij gaat warm werkelijk waar zeker 10 keer rond voordat hij aanslaat.

                              #17762691
                              eddepet007
                                Lid sinds:
                                11 February 2005

                                ken heb probleem hier idd ook en ik moet eerlijk zijn dat ik me der wel aan ergerde

                                koud sleutel om en lopen
                                warm idd duurde veel langer voordag ie aanpakte

                                monz en senator beide 3.0 e had toen oook bougies verdeler kabels roto etc vernieuwd maar ik ben er noit achter gekomen wat het was

                                id korte ritjes er effe uit en dan weer verder idd vondt ie niet prettig

                                #17762692
                                kywieman
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 February 2009

                                  Ik heb zelf geen ervaring met injectie motoren.
                                  Maar er zit toch ook een thermostaat / sensor op die controleert of de motor warm of koud is.
                                  Misschien is deze defect. Dus dat de computer denkt dat hij koud is en op de choke loopt.

                                  Het is maar een id.

                                  #17762693
                                  eccabrio
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 March 2010

                                    Motor komt goed op temperatuur en de voeler voor de computer is ook al vernieuwd voor de zwarte die erin hoort bij de blauwe verzuipt hij inderdaad al meteen is ook een euvel wat vaak over het hooft wordt gezien.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.