Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Terug van VDB works (283Pk en 360NM)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2010 om 13:05 #17228598
Zo de auto is eerst ‘klaar’.
Het resultaat is 283pk en een koppel van 360nm.Koppel kan nog hoger +400nm maar dan was het verstandig om eerst andere koppelingsplaten te nemen.
Ik ben super blij met dit resultaat.
Ken de auto helemaal niet weer, hoe deze nu rijd.
Ongelovelijk.
Deze jongens weten hoe ze motoren moeten afstellen, en het is ook nog eens in Nederland geen lange ritten naar Duitsland toe.
En ze weten alles zo uit te leggen dat iedereen het snapt, en ze geven ook tips wat er nog allemaal mogelijk is.Ook in mijn geval de eerste keer, toen konden ze horen wat er mis was, mijn orginele uitlaat begaf het, dus zijn ze direct gestopt zonder dat er niet nog meer kapot gaat.
Ze doen niet alleen straat auto’s maar ook race auto’s.
Tevens staat er een flimpje van mijn auto op hun site:
Ik ga hier in elk geval de volgende keer weer heen zodra ik andere koppelingsplaten en lichtervliegwiel heb.
En ik kan het jullie ook zeker aanraden, om eens te gaan informeren.
Nu ga ik lekker ebay’en en rond kijken voor goede koppelingsplaten, misschien dan ook een lichtervliegwiel.
Maar dit zal wel naar de winter worden.
echt het is ongelovelijk wat een power en hoe soepel de auto nu rijd.
17 november 2010 om 13:40 #17761440Mooi resultaat. Moet eerlijk zeggen dat koppel/pk verloop heel mooi eruit ziet,
hij houdt het koppel ook lang vast!! Netjes zeg.
Heb jij de “nieuwere koppeling” erin dan. Weet bij bij de Zafira OPC van voor 2003 kun je 400 NM wel. Daarna is er een andere koppelingsplaat fabriekaf ingezet die tot 360 NM kan.17 november 2010 om 18:39 #17761441Dit verhaal van de koppeling klopt helemaal, ik heb dit zelf meegemaakt.
Zie topic: nieuwe koppeling sliptMvg,
OPCer19 november 2010 om 12:28 #17761442283pk is niet verkeerd (koppel is wel laag maar dat is bewust gedaan)
mooie vermogensgrafiek zeg
Met welke specs rijd je ?
19 november 2010 om 13:04 #17761443Dit zijn mijn specs:
Full 3 inch systeem met 200cell kat.
LEH injectoren
LEH turbo
FMIC
Grotere TOPHAT
Direct Air intake
3.6 bar benzinedrukregelaarDat was het wel.
En als ik nog even andere koppelingsplaten kan regelen dan is hij voor mij helemaal klaar.
Kan de koppel omhoog naar +400nm
19 november 2010 om 13:42 #17761444Heel netjes mooie vloeiden grafiek :thumbup
19 november 2010 om 14:44 #17761445Heb zelf 428nm met originele koppeling en gaat prima
(bouwjaar auto 2003)19 november 2010 om 14:47 #17761446Dan heb jij nog de eerdere geleverde koppelingsplaten erin hangen denk ik.
Zijn verschillende types geleverd nu word alleen nog maar tot 360nm geleverd.
Maar goed die van mij komt ook wel in die richting na de winter, de auto gaat nu in de garage winterslaap houden.
19 november 2010 om 21:00 #17761447Hey mooie cijfers hoor.
Jah die gasten hebben er wel verstand van haha.
Ik moet me uitlaat nog aan latenpassen dan ga ik ook voor de remap en mijn koppeling kan ook ruim 400 nm hebben:d bj 2001.
Ben blij dat je zo tevreden over hun ben:D
19 november 2010 om 22:09 #17761448Gaaf om te horen! Mooie getallen ook!
Morgen ben ik bij VMAX, hoop op iets soortgelijks, maar dan wel koppel boven de 400Nm (is t nu).
25 november 2010 om 16:25 #17761449origineel gepost door Baas J.
Gaaf om te horen! Mooie getallen ook!Morgen ben ik bij VMAX, hoop op iets soortgelijks, maar dan wel koppel boven de 400Nm (is t nu).
Wat is het geworden bij V-Max? Of heb ik het topic gemist.
25 november 2010 om 16:47 #17761450origineel gepost door ronOPC1
origineel gepost door Baas J.
Gaaf om te horen! Mooie getallen ook!Morgen ben ik bij VMAX, hoop op iets soortgelijks, maar dan wel koppel boven de 400Nm (is t nu).
Wat is het geworden bij V-Max? Of heb ik het topic gemist.
Ik vroeg me het zelfde af
25 november 2010 om 17:52 #17761451Nu 280+ pk, konden geen banktest doen omdat de bank verlaat was. (Krijgen nieuwe bank in nieuwe pand). Dus puur op programma gechipt, 3bar sensor erin geprogrammeerd en wat andere ellendigheidjes in de computer rechtgezet. Auto rijdt als een zieke debiel! Nu 1.7bar boost in zn 5 bij 2700 toeren. Nog een keer terug of evt bij een ander voor banktest.
25 november 2010 om 18:25 #17761452Neem eens contact op met VDB.
Deze jongens zijn echt goed!
Mijn auto rijd helemaal geweldig.
25 november 2010 om 19:33 #17761453Ja, mijne ook hehehe :D
25 november 2010 om 19:36 #17761454oh lol zo ziek bedoel je hahah excusses.
Pff ik wil ook + 400nm koppel!!!
Maar heb nu al last van dat de TC / ESP continu ingrijpt als ik gas in trap.
25 november 2010 om 19:50 #17761455jep, heb t soms in 1, 2 of 3e versnelling, ligt er aan hoe leip ik doe xD
25 november 2010 om 20:09 #17761456zou er ook iemand zijn die er een 4×4 van gemaakt heeft.
Op de forums in engeland lees ik zelfs dat ze bezig zijn met 700 pk’s hoe breng je zoveel vermogen op de weg .
dan kan je, lijkt me, niet meer gewoon rijden.
Ik vind zelf 280 meer dan zat (eerst).
25 november 2010 om 20:44 #17761457Niet zo moeilijk, sper (lsd quaife) erin. Nieuwe Astra’s worden fabrieksaf er al mee geleverd.
28 november 2010 om 13:29 #17761458origineel gepost door predator
oh lol zo ziek bedoel je hahah excusses.Pff ik wil ook + 400nm koppel!!!
Maar heb nu al last van dat de TC / ESP continu ingrijpt als ik gas in trap.
Heb ik ook:P
Maar voel je hem ook ingrijpen of zie je alleen maar de lampjes knipperen toen ik nog dik 400+ Nm had knipperde het lampje wel maar hield gewoon wielspin alsof die het niet aankon ofzo. Terwijl met de sneeuw hij hem echt begrensde.30 november 2010 om 20:55 #17761459Ook ik kom nu net bij Vdb Works vandaan.
Vanaf de kuinre naar st. jansklooster gereden waar hij de metings doet.
Na de eerste meting bleek dat mijn Astra H z20lel met standaard 170pk niet 170 maar 188 pk had! en niet 250nm maar 287nm koppel!
In eerste instantie dacht hij dat hij al gechipt was maar de software was nagenoeg gelijk aan die van een andere z20lel.
Het was blijkbaar de combinatie van een grotere aanzuigbuis (de enige mod naast een bailey DV26), pas een beurt gehad, BP ultimate en een gezonde motor.De derde meting resulteerde in 235,7pk en 340nm koppel.
dat is 65+pk meer dan die standaard zou moeten hebben.
heb hem helaas niet goed kunnen proberen want het was erg glad op de wegen.Verder over Vdb en partner OBD-tuning; prima service, niet duur en geen foute verkoop praatjes.
Als de gladheid wat over is zal ik de astra even flink op zn donder geven. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.