Forumindex › Forums › Modellen › Manta › hoofdremcilinder???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2010 om 19:19 #17228571
Hoi
ik heb een probleempje met de remmetjes, vanmorgen nix aan de hand. toen ik m vanmiddag op t werk pakte leek t of ik minder druk had als normaal, toen maar naar huis gereden en t werd nog minder, tot ik thuiskwam en nagenoeg geen druk meer had, remmen deed ie nog wel een beetje.
Nou ben ik aan t ontluchten geweest en als ik achter bezig ben dan zakt t pedaal wel als ik de nippel opendraai alleen voor dus niet. een enkele x bouwt ie tijdens ontluchten wel druk op maar dat is 1 slag verder weer weg.
Ikzelf denk aan de hoofdremcilinder dat t voorste deel gaar is dat de voorremmen bedient, kan dit kloppen en hoe kan dit in eens zijn gekomen???gr tom
16 november 2010 om 20:22 #17761114Hoofdrempomp versleten !
Op een bepaald moment laten de rubbertjes (coupellen in het vlaams) door.
Kijk eerst eens wat voor een hoofdrempomp erop zit ? (ATE of Delco)
Grtz, John16 november 2010 om 21:35 #17761115ik heb de rembekrachteger als eens half vol gehad met remvloeistof…
ik kon ook ineens minder remmen en kon blijven ontluchten…
niks hielp tot ik daar dus achter kwam16 november 2010 om 21:42 #17761116achter is t iig gewoon goed komt ook echt geen lucht meer uit, als je de rem intrapt is t onderin echt een blok en krijg je de achterwielen niet rond, voor blijft er echter mar lucht uitkomen en als je de rem intrapt dan kun je het wiel zonder al te veel inspanning rond draaien. als je we rechtsvoor ontluchten lijkt ie even de goeie katnt op te gaan maar daarna zakt ie gelijk weer weg.
Heb de hoofdremcilinder open gehad en ook daarin zie ik nix opmerkelijks waardoor ie evt niet zou werken, rubbertjes zien er goed uit, niet uitgedroogd of gescheurd ofzo. Hele zaakje terug gezet en tis nog hetzelfde…..16 november 2010 om 21:44 #17761117en er komt ook nergens remvloeistof uit ???
17 november 2010 om 11:44 #17761118nope…
17 november 2010 om 19:21 #17761119heb ondertussen binnenwerk van een ander hrc erin gehad zonder succes, ben nu bezig met t oude binnenwerk over te zetten in een andere hrc waar ik dat ander binnenwerk weer uit heb gehaald…
17 november 2010 om 19:59 #17761120AnoniemLid sinds:
1 January 1970welk type klauw heb je erop
met beide kanten een cilinder
of de zogenaamde zwevende klauw
met 1 cilinder en geelide pennendie laatste wil nog wel eens problemen geven;)
17 november 2010 om 20:35 #17761121de laatste heb ik erop zitten, originele klauwen zijn dit…
heb nu dus een andere hrc erop met het binnenwerk van degene die eraf komt, bleef nog wel lucht uitkomen, maar op een punt dat er geen lucht uitkwam heb ik ze dichtgedraaid. Druk was goed ongeveer op de helft vd slag bleef ie steken, zo is t altijd geweest. Ik ging een stukje rijden en al gauw was weer de druk weg enkel achter bleef de druk er wel. Toen heb ik even gepompt tot ie weer hoger was en weer was ie weg, zo een paar x. Toen ik weer druk had ben ik gaan rijden en toen bleef t wel weer goed, remt gewoon goed, voorwielen blokkeren, 100 punten dus… nu kijken of t zo blijft.
Lijkt er toch op dat t aan de behuizing van de hrc lag, alleen wat daaraan kapot kan is voor mij een raadsel, zitten toch geen klepjes oid in??gr tom
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.