Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motor naar zijn klo***
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2010 om 18:43 #17228525
Hallo allemaal.
Vorige week is mijn motor overleden van mijn Opel Astra GTC 2007 1.7 CDTI. 100.000 km op de teller.
Motor betreft een Z17dth. Cilinder is naar zijn donders. :fy1
Nu vraagt de dealer 4500 euro voor het in en uitbouwen.
Dit is dan met een ruilmotor. Ik zelf vindt dit akelig veel geld.Ik vraag mij dan ook af of er misschien mensen zijn hier die ideeën of adressen hebben om dit wat goedkoper te kunnen laten doen.
Tegenwoordig is het verschepen van een auto ook niet zoveel moeite
15 november 2010 om 18:54 #17760426heb je niet 3 jaar garantie??
vind het inderdaad veel geld maar weet niet wat deze motoren 2e hands doen.15 november 2010 om 18:58 #17760427we kennen het maar al te goed :swear Heb je omnium verzekering? Bij ons heb je recht op gratis herstelling als de wagen niet meer dan 100 000 km heeft.
Opel zelf inschakelen had weinig effect hebben we gemerkt :thumbdown We hebben een nieuwe wagen gekocht van een ander merkt uiteindelijk.
Veel sterkte!
15 november 2010 om 19:11 #17760428moet toch voor minder te doen zijn? +/- 1700 euro voor een goede motor op de sloop. En dan de inbouw nog.
15 november 2010 om 19:14 #17760429Ik vind als je zo kort op de garantie termijnen zit, dat ze je wel tegemoet mogen komen.
als is het deels hun en deels jouw rekening bijvoorbeeld.
Dat is mijn mening hoor.
Zo’n motor zoeken zal nog niet meevallen, deze auto’s rijden meestal nog, en wat op de sloop staat zal een hogere km-stand hebben denk ik zo.
ja of er moet een jonge kort gereden astra staan met deze motor.
Willem
15 november 2010 om 19:36 #17760430Motor was 1 met 21.000. Maar ik heb ook zoiets van hij is nog maar 3 jaar.
Dealer zei alleen aan coulance te doen bij auto’s die dealer onderhouden zijn.
Maar ik zal eens proberen Opel Nederland te bellen en kijken wat zij zeggen.15 november 2010 om 19:38 #17760431Toch vreemd he, zijn vrij sterke blokken die Isuzu diesels.
Succes..
Willem
15 november 2010 om 20:02 #17760432Schandalig je mag toch verwachten dat zo´n motor langer meegaat:puke
15 november 2010 om 20:18 #17760433jsgsi had laatst ook zo’n 1.7 diesel astra met een gescheurde cilinder, daar zwerft hier nog ergens een foto van rond.
Edit:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=133343&page=1#pid1754902Misschien zijn ze toch niet zo oerdegelijk dan wordt beweerd?
15 november 2010 om 20:26 #17760434Hier kijk ik van op. zeker omdat er nog maar 100.000km op staat.
wellicht is de injector naar de klote geweest en dat hij dan te veel diesel inspuit en dan de verbrandingstemp te hoog werd.
maar goed de 1,7 isuzu is wel zeker degelijk ik ken er van 2005 met 320.000km (leswagen! ) en die rijdt nog gewoon , al wel 2 keer dynamo kapot gehad.
15 november 2010 om 20:41 #17760435Maar er zitten hier geen monteurs die wat wil verdienen?
15 november 2010 om 21:10 #17760436Hmm weet er alles van :thumbdown
Het is balen.Even een tip als je een ruilmotor neemt zoek een Z17DTH van een ASTRA en NIET van een andere (corsa/combo enz enz).
Die hebben een ander brandstofsysteem namelijk dan kun je wel alles overzetten (zoals ik gedaan heb) maar dan kom je erachter dat de ring van de krukassensor anders is en dan kun je alsnog de halve motor loshalen (krukas eruit) om die ring over te zetten.Renoy in Waardenburg is een goeie voor een motor. (tenminste ik heb er goede ervaringen mee).
15 november 2010 om 21:22 #17760437ze hebben daar wel veel engelse auto’s, weet niet of daar nog verschillen inzitten?
15 november 2010 om 22:27 #17760438Ik vind als je zo kort op de garantie termijnen zit, dat ze je wel tegemoet mogen komen.
als is het deels hun en deels jouw rekening bijvoorbeeld.
Dat is mijn mening hoor.
Zo’n motor zoeken zal nog niet meevallen, deze auto’s rijden meestal nog, en wat op de sloop staat zal een hogere km-stand hebben denk ik zo.
ja of er moet een jonge kort gereden astra staan met deze motor.
Willem
wat jsgsi zegt; je moet heel specifiek die van een astra H vinden, andere motoren wordt lastig ivm elektronica.
Over coulance; het is op zich wel vrij logisch dat de auto aantoonbaar onderhoud moet hebben gehad bij een officiele garage. Dit hoeft niet per se bij de opel dealer te zijn. Maar het lijkt me wel meer dan logisch dat een garage vraagt om aantoonbaar onderhoud volgens de voorschriften van Opel.
En als laatste; hoe komt het dat die motoren stuk gaan? Ik heb dat namelijk nog nooit mee gemaakt. Toevallig laatst wel precies het zelfde meegemaakt, maar meneer had een gat in zijn radiator waardoor de koelvloeistof er heel snel uit liep. Hij wilde er bij de eerste afrit wel af gaan want hij kreeg een melding. Die afrit heeft hij nooit gehaald. Ook dan is het wel logisch dat een garage geen coulance verleent. Ik zeg niet dat dat hier het geval is. Maar vaak wordt er snel geroepen dat het belachelijk is en dat Opel moet meebetalen.
En als laatste; Opel geeft coulance wanneer er een nieuw motorblok in komt. een nieuw 1.7 motorblok ga je al snel richting de 6000 euro, komt (de)montage bij. Dan zit je zo op een 7500 euro. Stel dat opel 25% vergoed, dan betaal je nog steeds meer dan 5500 euro.
Dan is een jonge ruilmotor met garantie een beter alternatief.
15 november 2010 om 22:41 #17760439garage bied coulance aan als auto in onderhoudgeweest bij hun
heb je geen onderhoud laten plegen dan ???
of bij universele garage
misschien bij die garage eens informerenwant voor onderhoud naar goedkoopste garage en alst stuk is bij opel gaan klagen
snap het best dat zij niet bij door hun NIET uitgevoerd onderhoud ook geen coulance gevengroet michel
16 november 2010 om 06:10 #17760440Ik zou toch eens kijken of je niet meer garantie hebt dan je denkt.
Was laatst nog op TV: je hebt X jaar garantie, maar daarna is je garantie niet voorbij.
Aan elk ding hangt een verwachte levensduur en prestatie. Als een van de twee (of beide) niet voldoen, moet / kan de fabrikant (Opel) er op aangesproken worden door de leverancier (dealer, ook Opel).Een rechtsbijstandverzekering kan wonderen doen in dit geval!!!!
Ik heb het vorig jaar met een laptop gehad: 2 jaar garantie, na 2 jaar en een beetje ging de grafische kaart stuk, ding onbruikbaar.
Terug gegaan naar de winkel, gezegd dat het niet aan mijn logische verwachtingen voldoet, en gewoon (na wat moeilijk doen natuurlijk) een nieuwe gekregen.Ik kan me niet voorstellen dat jouw blok ook een levensduur / prestatie heeft, waar hij niet aan voldoet. Ik zou dus de dealer aanspreken hierop, en zeggen dat hij voor vervanging of reparatie moet zorgen. hij moet dan eerst met een tegenreactie van Opel komen, niet met z’n eigen reactie, of eigen rekening, maar van Opel zelf, hij moet jouw belang gaan behartigen. Kijk eens of je rechtsbijstand (als je die hebt) hier iets mee kan doen, want mij hebben ze perfect geholpen
EDIT: dit alles valt of staat met “normaal” gebruik. In eerste instantie werd bij mij ook gezegd “dan heb je hem zeker laten vallen”, maar normaal gebruik betekend ook benodigd onderhoud. Volgens mij hoeft dat echt niet bij de dealer zelf (hoewel ze dat de eerste drie jaar wel als voorwaarde stellen)
16 november 2010 om 07:04 #17760441Mooi klote zoiets jaa, zou zelf wel iets vergoed willen krijgen van opel of iets dergelijks. Zeker als de auto daar altijd in onderhoud is geweest.
Maar met een laptop ben je in ieder geval niet gebonden. Auto heb je denk ik wel nodig om op je werk te komen. En dat getouwtrek met opel en/of dealer is dan gewoon kostbare tijd. Zou wel zeker iets van schade kosten verhalen op opel. Zeker omdat het een auto van 3 jaar oud is en daar verwacht je gewoon niet dat deze kapot gaat bij normaal gebruik en normaal onderhoud. Is er ook niet toevallig verkeerd mee getankt geworden?
Heb ik ook al eens gehoort en corsa met hetzelfde blok van een jaar oud toendertijd kapot gelopen doordat de eigenaar verkeerd had getankt en vervolgens was het blok kapot gelopen. Was toen de corsa pas uit was. Dus geen 2e hands ruilmotor te vinden. Nieuwe van de band moeten plukken in de fabriek. Kosten zo een 10.000 euro. Dit ook omdat de motor van de band komt en dus alles of niets is. Dus de kabelboom is er ook bij enz. Eigelijk heb je dan toch veel dubbel wat wel nog bruikbaar was.
Klinkt ook lullig maargoed. Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn bij deze motor…Groeten Twan
16 november 2010 om 16:55 #17760442Ik zou toch eens kijken of je niet meer garantie hebt dan je denkt.
Was laatst nog op TV: je hebt X jaar garantie, maar daarna is je garantie niet voorbij.
Aan elk ding hangt een verwachte levensduur en prestatie. Als een van de twee (of beide) niet voldoen, moet / kan de fabrikant (Opel) er op aangesproken worden door de leverancier (dealer, ook Opel).maar dan wordt er van de klant wel verwacht dat ze aantoonbaar onderhoud hebben gepleegd exact zoals voorgeschreven staat voor deze auto. En gezien de TS ook al 100.000 km heeft gereden zal er ook een bijdrage van hem worden verwacht.
Dealer zei alleen aan coulance te doen bij auto’s die dealer onderhouden zijn.
Maar ik zal eens proberen Opel Nederland te bellen en kijken wat zij zeggen.TS geeft zelf al aan dat hij dat (blijkbaar) niet kan aantonen, dan ga je daar op nat. En geloof me, jou dealer wil heel graag een motorblok inbouwen, ook onder coulance. Mooi werkplaatsvulling(en dus geld), maar dan moet het wel betaald worden (door Opel NL voor een deel). Maar als een dealer al aangeeft dat dat niet goed komt, dan hoef je het bij Opel NL al helemaal niet te proberen, hun moeten het immers betalen, niet jou garage.
Maar wat is er nu precies kapot gegaan aan de motor? Een motorblok tegenwoordig loopt niet zomaar in de soep. Of er is onkundig aangesleuteld met een distributieriem vervangen of zo. Of hij is heel heet geworden door koevloeistoflek, etc etc. Dat een blok zo kapot loopt komt maar zeer zelden voor tegenwoordig, zeker met die km stand
17 november 2010 om 00:35 #17760443cillinder was door en de wanden wanden waren opgevreten. Bij de andere 3 wanden begon het ook al.
Vreemde/grappige is dat er nog een auto stond met exact het zelfde probleem.Hoezo komt niet vaker voor!
Goede nieuws is dat ik een motor voor 1250 met 18.000 heb gevonden en 6 a 800 inbouw kosten.
Dus das een stuk minder dan 4500.
Maar goed blijft sneu geld.
Gegroet.
17 november 2010 om 07:02 #17760444exact hetzelfde dus als bij jsgsi.
Normaal staat isuzu motoren toch bekend als betrouwbaar…
17 november 2010 om 10:49 #17760445Bij de mijne zat een scheur in de zuiger.
De cilinderwand was echter nog niks aan te zien.Bij de jouwe klinkt het als een ¨warmloper” .
Alle koelvloeistof zit er nog wel in?17 november 2010 om 12:22 #17760446auto allrisk verzekerd? dan zou je dat als laatste optie ook nog kunnen doen.
17 november 2010 om 22:57 #17760447Dit valt toch niet onder de verzekering?
17 november 2010 om 23:00 #17760448Ken iemand die vorig jaar met sneeuw en ijs uit de bocht was gevlogen, auto rechtsvoor(meen ik) in elkaar, reparatie kostte 4500 euro. Kreeg dit vergoed via all risk… Niet geschoten is altijd mis?
17 november 2010 om 23:43 #17760449Dat is een ongeluk. Dat van mij is technisch falen. Iets totaal anders lijkt mij.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.