Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › inhouden/stoten E kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2011 om 10:11 #17228513
sinds kort doet me kadett raar jij houd in en begint te stoten
ligt een 1.2 blok in van 86
net alsof hij een onderbreking krijgt en heb het idee dat hij dan ook niet op alle cylinders loopt althans zo klinkt het
stationair loopt hij wel goed ,hoewel hij soms klinkt alsof hij iets onregelmatig loopt in toeren
wat kan dit wezen12 mei 2011 om 10:14 #17760309ik denk dat je gewoon weer een manta moet kopen :vertag :jerry
nee gekheid, zijn de bougies, bougieskabels etc nog goed, en zitten de bougiedoppen goed op de bougies?
12 mei 2011 om 10:25 #17760308hahaha nee komt geen manta meer terug
hij moet van de week voor de apk ,maar wilde hem toch aal een onderhouds beurt doen
maar goed nu komt dit ineens erbij
heb ooit zoiets ook gehad met een E kadett 1.3 en toen was ontstekings module of zo niet goed meer
was klein zwart blokje als ik me goed herriner12 mei 2011 om 11:16 #17760307ja klopt, een blokje van een cm dik ongeveer.
zou ook kunnen, maar zit zon blokje ook wel op een 1.2?12 mei 2011 om 12:14 #17760306Ik heb ook een 1.2sc motor in mijn kadett…….Misschien naar je contactpuntjes kijken (of heeft jouw kadett dat niet?)
12 mei 2011 om 12:37 #17760305ik heb dit met een injectie gehad.. toen was het benzineslang wat een klein lekje had. viel af en toe de brandstofdruk weg en donderde ie even omlaag in toeren.
kan dat ook met een carb blok?12 mei 2011 om 12:39 #17760304Ik heb met mijn 1.2S ohv (12SC) vaker dan eens met een verstopte carburateur gestaan, dat rijdt erg vervelend en veroorzaakt inhouden en rot lopen.
Ook de contact punten kunnen problemen veroorzaken, maar worden heden ten dagen wel eens vergeten, is een beetje old fashion namelijk.
Willem
12 mei 2011 om 16:40 #17760303Al je vacuümslangen zijn in orde? Even per slang aan voelen / bewegen, als ie beter slechter gaat lopen, weet je welke slang of aansluiting slecht is.
Groeten, MArk
13 mei 2011 om 07:53 #17760312contact punten en roter waren al vernieuwd toen ik hem kocht
maar rare is dat hij niet elke keer slecht loopt
gisteren moest ik smorgens even weg en erg beroerd lopen ,mooest smiddags ineens met de kleine naar het ziekenhuis in zwolle en op de heen weg ook weer inhouden/stoten,maar op de terug weg weer super lopen en nergens last vanzal als ik van de week effe kan alles na lopen
13 mei 2011 om 17:05 #17760313Heeft dit model dezelfde carburateur als de C-Kadett? Zo ja kijk dan even naar je electrische sproeier, kan zijn dat die niet helemaal lekker functioneerd. Ff flink met remmenreiniger schoonmaken of een andere halen.
Groeten, MArk
13 mei 2011 om 19:31 #17760314Kadett-E heeft een Weber32TL carb waarschijnlijk en anders een Pierburg. Geen solexje zoals op de kadett-c in elk geval.
Vaak is het de pakking tussen het spruitstuk en het motorblok (bij een OHV).
Dan is de vacuum slecht.
Heb ‘t volgende al mee gemaakt:
– Pakking van inlaat kapot –> vacuum lek
– Rembekrachtiger lek –> vacuum lek
– Vervroeger op de ontsteking kapot –> vacuum lek
– Rotor die ingesleten is in de verdelerkap –> slechte vonk/timing
– Bobine die kapot/op is (de oudere bobines branden door als je lang stil staat op contact) –> slechte vonk/slechte ontbranding
– Luchtfilter zwart van de olie/stof e.d.–> slechte inlaat
– Benzineleiding verstopt/filter verstopt –> geen benzine toevoer.Kortom, benzine kan je zelf kijken door een jerrycan te pakken en daarin de benzineleiding te richten terwijl iemand anders start. Als er een goede harde straal uitkomt heb je benzine naar de carb. (komt dit er niet is de benzinepomp wss kapot).
Pakking inlaat: remmenreiniger rondom de inlaat spuiten. Ergste geval heb je de motor iets ontvet waardoor hij schoner eruit ziet. Beste geval gaat hij beter lopen en weetje waar hij lek is.
Rembekrachtiger als je er 1tje los hebt liggen even die op de vacuumslang drukken. Anders goed luisteren of je niks hoort sissen rond die bekrachtiger (ook ‘pfffffft’ geluidjes bij het intrappen betekenen al dat hij slecht is).
Vervroeger hoort te bewegen bij hogere toeren. Doet ie dat niet is het membraam wss lek.
Verdelerkap visueel inspecteren is ie ingesleten/groen/slecht –> vervangen in alle gevallen. Niet schoonpoetsen e.d. werkt voor geen meter. En ‘t onderdeel kost geen bal. Vervang ook je rotor effe.
Bougiekabels kan je checken door ze even te wisselen met een andere cilinder. (Letop: bougiekant + verdelerkap omwisselen 1:1). Als hij dan op een andere cilinder lijkt slecht te werken ligt het daar wss aan. Ook kijken naar de aansluitingen in de bougiekabels, als deze ietsjes groen uitgeslagen zijn, dan zijn ze rot/slecht. Kortom vervangen!.
17 mei 2011 om 12:09 #17760315heb van alles geprobeert ,maar niets
ook rotor en verdelerkap vervangen
bougieskabels zien der goed uit en slaan niet doornou vraag ik me af waar zit de benzine filter???
heb wel zo’n klein potje naast carburateur zitten waar de benzine slangen op gaan en dan naar de carburateur,nu lijkt me dat een filter ,maar is dat ook zoding moet ook voor de apk ,maar dat gaat me zo niet lukken :swear
17 mei 2011 om 13:35 #17760316brandstof filter ziet er zo uit —>
Als ik het artikelnummer van hbase.nl mag geloven.
17 mei 2011 om 14:03 #17760317@mantadevil wrote:
heb van alles geprobeert ,maar niets
ook rotor en verdelerkap vervangen
bougieskabels zien der goed uit en slaan niet doornou vraag ik me af waar zit de benzine filter???
heb wel zo’n klein potje naast carburateur zitten waar de benzine slangen op gaan en dan naar de carburateur,nu lijkt me dat een filter ,maar is dat ook zoding moet ook voor de apk ,maar dat gaat me zo niet lukken :swear
Bij mn Kadett E uit 1990 zit ie rechtsachter onder de dorpel.
Je moet goed kijken, zit een beetje verstopt achter de richel…
Ik mag aannemen dat hij bij jou ook daar zit ?Groet, Rik ;)
17 mei 2011 om 14:25 #17760318@Prikkie wrote:
brandstof filter ziet er zo uit —>
Als ik het artikelnummer van hbase.nl mag geloven.
Onder mijn Kadett E en mn Astra F hangt een hele andere:
Weet de topicstarter ook meteen waar ie zit !
Groet, Rik ;)
17 mei 2011 om 18:13 #17760319Dat metalen filter langs je benzinepomp is het standaard filter. Kost ong. 15 euro. Die kunststof filter is universeel. Zou ff checken hoeveel bar deze aan kan voordat je ‘zonne grote vuurbal ‘ hebt :???:
Heb zelf een klein metalen filter extra vanwege roestvorming in m’n tank voorin geplaatst . Had dezelfde verschijnselen als hierboven beschreven omdat m’n injectoren steeds verstopt gingen.17 mei 2011 om 18:13 #17760320Onder injectie motors zit zoals Rik ‘m beschrijft.
Bij Carb motors zit zo’n transparante filter.18 mei 2011 om 06:58 #17760321@KadAstra-EF wrote:
@Prikkie wrote:
brandstof filter ziet er zo uit —>
Als ik het artikelnummer van hbase.nl mag geloven.
Onder mijn Kadett E en mn Astra F hangt een hele andere:
Weet de topicstarter ook meteen waar ie zit !
Groet, Rik ;)
een 1.2 carb is niet vergelijkbaar met die injectiefilter die jij nu post. Als je niet precies weet waar het over gaat kan je beter niet posten, dat zorgt alleen maar voor verwarring.
ik had bij mijn 1.2S een vergelijkbaar probleem, soms flink stotteren en afslaan bij het stoplicht. na het vervangen van het filter(vergelijkbaar met die op de foto van prikkie) heb ik nergens last meer van. Een investering van €2,95,- king:
18 mei 2011 om 08:54 #17760322@Pat70 wrote:
Dat metalen filter langs je benzinepomp is het standaard filter. Kost ong. 15 euro. Die kunststof filter is universeel. Zou ff checken hoeveel bar deze aan kan voordat je ‘zonne grote vuurbal ‘ hebt :???:
Heb zelf een klein metalen filter extra vanwege roestvorming in m’n tank voorin geplaatst . Had dezelfde verschijnselen als hierboven beschreven omdat m’n injectoren steeds verstopt gingen.Artikelnummer: 0 450 904 058
merk: Bosch
prijs exclusief: 1,95:sleeping
18 mei 2011 om 09:20 #17760323kak! ik ben genaaid bij de brezan :(
18 mei 2011 om 12:25 #17760324probleem is opgelost ;)
bl;eek een slechte bougie kabel te wezen
effe andere erop en alles weer goed :thumb18 mei 2011 om 13:45 #17760325@mantadevil wrote:
probleem is opgelost ;)
bl;eek een slechte bougie kabel te wezen
effe andere erop en alles weer goed :thumbFijn te lezen dat het is opgelost ! :thumbup
@Prikkie : ik heb het over de prijs van het metalen filter dat KadAstra EF bedoeld. Dus in het vervolg eerst goed lezen voordat je van die “vriendelijke ” smilies plaatst !! dat houdt het een stuk leuker hier op het forum.18 mei 2011 om 14:20 #17760326Fijn dat het probleem opgelost is !
En dat je het hier even meldt :thumbupGroet, Rik ;)
18 mei 2011 om 15:53 #17760327@Pat70 wrote:
@mantadevil wrote:
probleem is opgelost ;)
bl;eek een slechte bougie kabel te wezen
effe andere erop en alles weer goed :thumbFijn te lezen dat het is opgelost ! :thumbup
@Prikkie : ik heb het over de prijs van het metalen filter dat KadAstra EF bedoeld. Dus in het vervolg eerst goed lezen voordat je van die “vriendelijke ” smilies plaatst !! dat houdt het een stuk leuker hier op het forum.ditzelfde kan ook over jouw eerste reply gezegd. En ja ik lees goed, anders had ik de gegevens van het juiste filter niet vermeld, voordat hij misschien het verkeerde filter aanschaft, wat het eigenlijke probleem niet was
edit; naar mijn weten (kan er naast zitten) zit de benzinepomp bij dit type motor niet in de tank (zoals bij elk ander kadett e model op de gsi uitvoering na), maar aan het blok.. dan zal het waarschijnlijk te veel kracht kosten/plek innemen om de benzine door dat filter te krijgen.
@topicstarter
check gelijk ff in het donker met de plantenspuit of de rest van de kabels nog wel oke zijn, en dus niet doorvonken vervanging van het brandstoffilter kan trouwens nooit kwaad.18 mei 2011 om 16:15 #17760328kijk ook weer op gelost wat fijne auto heb je toch gekocht
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.