Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Loctite Freeze n release
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2010 om 14:28 #17228502
Hoi allen.
Ik probeer de krukas bout van mn Mercedes V8 los te krijgen.
Maar die bout zit toch vast heeeeeeee….. :(
En niemand kan me bevestigen dat het rechtse draad is.
Wat logischer wijs wel zou moeten omdat de motor rechtsom draait. Als ie links los zou draaien zou ie dan vanzelf los kunnen gaan, lijkt me…
Ik heb een compressortje met 150 liter lucht en een lucht slag sleutel die 700nm kan. maar het gaat niet los. Denk dat er wat verlies is in de slang..Nu wordt het dus of een gasbrandertje kopen of dit:
http://www.loctitefreezeandrelease.com/kent iemand dit? en heeft iemand er ervaring mee?
Lijkt me wel erg drastisch.15 november 2010 om 16:10 #17760233mmm afgezien van het feit dat ik je helaas niet kan helpen met een antwoord, vind ik dit toch wel een leuk goedje hehe :thumbup
zou wel fijn zijn als dit echt zou werken, heb er zelf geen ervaringen mee.
gr Vinc
15 november 2010 om 16:27 #17760234denk wel dat het werkt loctite heeft wel een naam hoog te houden, Die verkopen niet iets wat echt niet werkt….
Heb het zelf nooit gebruikt, heb altijd zon moer los goedje wat al goed werkt en anders de brander idd er ff op…
15 november 2010 om 16:50 #17760235op het werk heb ik 2 types luchtsleutels. kleintjes en 2 hele grote die ze eigenlijk voor vrachtwagens gebruiken.
Die grote gebruik ik soms als een wielbout of iets dergelijks niet los wil komen met de gewone kleine luchtsleutel. Als ie met die grote dan niet los wil, dan is er wel iets mis.
15 november 2010 om 17:02 #17760236of je de moer nou verwarmt of de bout kouder maakt.. principe blijft het zelfde.. lijkt mij…
15 november 2010 om 18:07 #17760237ben wel bekend met het principe en ook met het spul maar dan van een ander merk dacht ik….
we gebruiken het ook wel eens en het werkt best goed…
(moet nog eens een spuitbusje regelen voor thuis best handig af en toe….)
15 november 2010 om 18:08 #17760238Ik zou zeggen…. proberen en deel hier je ervaring
15 november 2010 om 19:24 #17760239Ik ben een beetje bang dat ie dan breekt door de kou. :mad:
Maar ja zoals al gezegd wordt. Loctite heeft wel een naam hoog te houden.
En verwarmen is ook niet echt makkelijk omdat de big end pulley nog tussen de bout en waar die in gedraaid zit.Ik heb een goeie dikke 1/2″ mannesman 700nm sleutel maar het compressortje en bijbehorende 20m slang was nogal goedkoop setje. :P
Ik had nog een grote tank van een 380V compressor en heb die eraan doorgelust voor het volume. Daar zal wel wat lucht lekken.Ik ga het van de week maar gewoon ergens zien te kopen en dan kom ik er op terug!! :)
15 november 2010 om 19:28 #17760240hoe dik is je slang…misschien is hij te dun waardoor hij te weinig lucht krijgt….
16 november 2010 om 14:02 #17760241volgens mij is dat inderdaad het probleem ja.
De binnenmaat slang is 8mm. En het zijn Orion koppelingen heb ik uitgevonden.
Die zijn geloof ik sowieso al kleiner dan Euro koppelingen.
Misschien maar eens wat nieuwe koppelingen kopen.17 november 2010 om 19:51 #17760242Rechtse draad of linkse draad hangt er puur vanaf of er een spie in de pully zit…
meestal gewoon links draaien om los te halen18 november 2010 om 13:45 #17760243Niemand bij mij in de buurt heeft die Loctite dus. En bestellen is ook zo zonde met 7 euro bezorgkosten.
Dit is er echter wel:
http://www.motip.com/?page=23&id=820
Lijkt me hetzelfde goedje en het is te krijgen op mijn weg naar huis.
Op de fiets…. :P
Dus die ga ik zo even kopen. Misschien met een paar euro koppelingen voor de zekerheid.18 november 2010 om 13:48 #17760244volgens de goeroes op mercedesforum.nl hangt het van de richting van de motor af.
Ik heb echter niemand gevonden die het me echt uit ervaring of met fotoos kan bevestigen.Ik kan ook niet zien of er een spie opzit zolang de pulley erop zit :D
Ik ben de waterpomp aan het vervangen… pfff. die zit dus 9 bouten achter alles wat er voorop de motor zit gebout. :P18 november 2010 om 22:07 #17760245de waterpomp is vervangen. De pully bleek niet achter de krukasbout te zitten. Maar was niet te zien door de krans met de graden erop. Hij zat gewoon muurvast geklemd rond het midden.
Door de trilling vd luchtratel kwam het opeens los.
De krukasbout zit overigens ondanks het motip spulletje nog steeds muurvast. ;)Loctite spul dus nog steeds niet kunnen proberen. Motip spul hielp me iig niet.
Maar misschien is het ook al gewoon te koud buiten.2 december 2010 om 10:08 #17760246origineel gepost door kaneelschep
volgens de goeroes op mercedesforum.nl hangt het van de richting van de motor af.:wtf
ik neem aan dat ze bedoelen welke kant de motor opdraait ???
dat is bij alle mercedes hetzelfde, net als bij 99% van de automotoren..
de meeste honda’s draaien wèl linksomMaar dat zegt in mijn ogen nog steeds niets over de draairichting van de krukasbout
2 december 2010 om 12:56 #17760247Het zegt in zo verre dit:
Volgens hun gaat de bout altijd vast met de motorrichting mee.
Anders zou ie zichzelf los wrikken door de draaiing vd krukas.
Dus draait motor rechtsom. gaat bout ook die kant op los.
Klinkt best logisch.7 december 2010 om 23:49 #17760248Dat snap ik dat ze dat bedoelen, maar dat is niet van belang omdat de meeste krukaspulleys maar op 1 manier op de krukas bevestigd kunnen worden, vaak dmv bv een spiebaan, daardoor kan de pulley niet draaien tov de krukas, enzo ook de bout niet losdraaien.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.