Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra-B 2.5 V6 Hoog benzine verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2010 om 12:21 #17228494
Volle tank 350 km dit vind ik zeer schadelijk.
Heb inmiddels gezocht naar informatie op deze site.
Wim-V6 is hier wel de kenner ik heb dan ook een paar zaken gecontroleerd.
Vacuum slang klein en groot, beide zijn open
EGR dichte pakking besteld, moet nog binnen komen.2x temperatuur sensoren, moet ik nog nakijken.
Gasklep is niet erg vuil.Verder loopt de V6 (1999) erg rustig, algemeen onderhoud van deze vectra is goed.
Filters, bougies zijn in de zomer vevangen.Ik lees van Wim dat zijn V6 1 op 11 loopt met veel stadsverkeer.
1 op 10 zou ik zeer tevree zijn.Wie kan mij hier in ondersteunen, alvast bedankt.
15 november 2010 om 12:26 #17760153Als je je even netjes voorstelt,
krijg je vast veel reacties. Dit is een club met opel-
liefhebbers, die ook nogal gek zijn op :kewlpics
Mijn v6 loopt gemiddeld ook 1 op 10, maar dat is hoofdzakelijk
korte afstanden.15 november 2010 om 13:05 #17760154Als je 350KM gereden hebt, hoeveel liter gaat er dan in de tank?
De een tankt als er ngo 15 liter in zit, de ander als hij bijna stilvalt.15 november 2010 om 13:53 #17760155Ik haal ook geen 400km op een tank, rij gemiddeld rond de 1:9
15 november 2010 om 14:37 #17760156Ik heb me vandaag pas ingeschreven en ik bedank vast iedereen die reacties geeft op dit forum.
Een redelijk hoog verbruik is me niet vreemd heb immers 4x Opel senators, 1x Monza GSE, 4 manta B’s GTE, Manta A 2.4 (Omega CIH blok) 1x Record 2.0E gereden.
Daarnaast in bezit van een BMW e39 528 executive volledig M5 uitgevoerd (op het blok na) en deze auto is een stuk zuiniger dan de Vectra.
De Vectra 2.5 V6 Sport edition heb ik als werkpaartje gekocht, 161.000 km op de klok.Aftrappen doe ik niet, hoge snelheden alleen in Duitsland.
50 liter >> 350 Km met veel stadverkeer vind ik toch schadelijk, de benzine meter daalt met een kwart na 80 km gereden te hebben.50 liter >> 420 km stadverkeer met 2x ritten Eindhoven – Breda
Miss is dit wel normaal verbruik bij een Vectra 2.5 V6
Wegligging is zeer strak, en de motor loopt ontzettend rustig.15 november 2010 om 17:49 #17760157ik rij ook gemiddeld 1 op 9 a 10
15 november 2010 om 19:31 #177601581 op 9 a 10 is vrij normaal,doet de mijne ook en met zeer koud weer en korte ritten is het ook wel eens 1 op 7.
Gr. Gts32v6
15 november 2010 om 19:44 #17760159Laatst ook 1 op 9 gereden, met veel korte ritjes.
Als ik dagelijks naar mijn werk rijdt rijdt ik ook 1 op 7 ongeveer, dan komt de motor ook nauwelijks op temperatuur.
mijne doet bij 120op de autosnelweg zo’n 1 op 13,5
ik heb wel zo nu en dan op echt lange ritten de 1 op 14,5 gehaald, maar wel netjes alles op de cruise control.Let op deze motoren moet je zeker niet te laag in toeren rijden, dan gaan ze ook zuipen.
Mijn vader, slak op de weg en meestal erg zuinig, reed duurder met de V6 als ikzelf met een vlottere rijstijl.
langere stukken constant kan prima op laag toeren, maar in de stad toch op zijn vroegst schakelen bij 2750 toeren.
de V6 nodigt wel uit om heel vroeg te schakelen omdat er legio aan trekkracht is om rustig te rijden, al vanaf 1200 toeren, dan vind de verbruiks meter alleen niet leuk.
Doe gemiddeld zo’n 1 op 10 a 1 op 11, maar rijdt normaal geen korte (koude) ritten met de Vectra, alleen langere afstanden.
korte ritten doe ik met de combo omdat die op de korte ritjes gewoon zuiniger is.
Willem
15 november 2010 om 20:29 #17760160de mijne doet 1op 11 snelweg/dorp..en aleen snelweg doe tie 1op12…
hoeveel km’s staan op het blokje?(k heb zelf een station uit 1997 met 254000km..)
heb je hem allang?(heb je in de loop der kilometers verschil gemerkt?)Gr Rudy
15 november 2010 om 22:22 #17760161origineel gepost door wim-v6
Laatst ook 1 op 9 gereden, met veel korte ritjes.Als ik dagelijks naar mijn werk rijdt rijdt ik ook 1 op 7 ongeveer, dan komt de motor ook nauwelijks op temperatuur.
mijne doet bij 120op de autosnelweg zo’n 1 op 13,5
ik heb wel zo nu en dan op echt lange ritten de 1 op 14,5 gehaald, maar wel netjes alles op de cruise control.Let op deze motoren moet je zeker niet te laag in toeren rijden, dan gaan ze ook zuipen.
Mijn vader, slak op de weg en meestal erg zuinig, reed duurder met de V6 als ikzelf met een vlottere rijstijl.
langere stukken constant kan prima op laag toeren, maar in de stad toch op zijn vroegst schakelen bij 2750 toeren.
de V6 nodigt wel uit om heel vroeg te schakelen omdat er legio aan trekkracht is om rustig te rijden, al vanaf 1200 toeren, dan vind de verbruiks meter alleen niet leuk.
Doe gemiddeld zo’n 1 op 10 a 1 op 11, maar rijdt normaal geen korte (koude) ritten met de Vectra, alleen langere afstanden.
korte ritten doe ik met de combo omdat die op de korte ritjes gewoon zuiniger is.
Willem
:hmmz toch maar eens een poosje rond
toeren in de “S” stand dan:angel
De automaat schakelt naar mijn idee heel
erg vroeg over.16 november 2010 om 12:08 #17760162Gisteren lag het internet eruit, vandaar dat ik nu pas reageer.
Het zijn veel korte (koude) ritten die ik maak, woon-werk verkeer.De Vectra nodigt idd uit om lage toeren te rijden, ik zal er eens op letten om bij 2750 toeren te schakelen ook bij koude motor.
Nu heb ik een V6, een 1.6 of 1.8 was ook goed geweest, de auto was en is in goede staat vandaar dat ik deze gekocht heb.
Alleen 1 op 9 a 1 op 8 als dat zo blijft gaat ie toch de deur uit.
De BMW doet 1 op 8 (480 km 60Liter) alleen stads verkeer, op de snelweg met cruise control op 140 km/uur >> 1 op 14 ooit gereden, rijgedrag en comfort niet te vergelijken met de Vectra.
Maar dat geeft ook niet, de Vectra heb ik genomen als werkpaartje, trekhaak erachter, bank plat en je hebt genoeg mogelijkheden.2x Temp. sensoren vervangen, EGR afdoppen, en een schoonmaarbeurt aan gasklep en vacuum slangen zal nog doen, hopelijk resulteerd dit in een lager brandstofverbruik.
Verder is de Vectra een goede auto, strakke wegligging en vermogen genoeg onderin.16 november 2010 om 12:11 #17760163161.000 km op de klok
16 november 2010 om 15:50 #17760164nou mijn verbruik ligt ongeveer 1 op 6.5/7 dat is voornamelijk korte stukjes woon-/werkverkeer.
op de snelweg gaat het verbruik dan ook omlaag maar lager als 1 op 10 is het nooit geweest.16 november 2010 om 16:27 #17760165op de snelweg, bij 130 km/h op de cc
is het verbruik volgens de bc 6,8 liter per 100 km,
wat neer zou komen op ongeveer 1 op 14,7.17 november 2010 om 22:48 #17760166Ik rij gemiddeld rond de 1:10 met mijn B2 2.5 van ’99, ook met veel stadsverkeer. Maar ik kom zelden onder de 1:9. Op de snelweg bij langere afstand meestal 1:11 ongeveer bij zo’n 130 km/h. Als je echt 120 rijd moet 1.12/13 ook haalbaar zijn op lange stukken idd.
Wel interessante theorie over dat vroeg opschakelen…ik rijd ook altijd lekker relaxed op koppel en schakel meestal wel voor de 2500 toeren op in de stad . En ik rij regelmatig in de vijf met 50 door de stad op de wat relatief langere 2- baans stukjes. Eens kijken of iets langer doorhalen toch wat scheelt bij de volgende tank!
Grtz HK
18 november 2010 om 11:54 #17760167Ik rij gemiddeld ook 1 op 8, veel korte ritjes ook.. Snelweg is 1 op 11
18 november 2010 om 11:54 #17760168En met 19 inch wielen met brede banden;)
19 november 2010 om 19:44 #17760169origineel gepost door rooiepeet
nou mijn verbruik ligt ongeveer 1 op 6.5/7 dat is voornamelijk korte stukjes woon-/werkverkeer.
op de snelweg gaat het verbruik dan ook omlaag maar lager als 1 op 10 is het nooit geweest.Dat hoge verbruik verklaard waarschijnlijk ook de Zwarte pijp??
best kans dat de Lambda’s of temp sensor niet helemaal lekker is.
Je mag ook wel eens een LMM komen lenen hoor. daar komen bij den nieuwere types meer problemen voor als bij de oudere types.
het oude type kan je zo op nieuw type stekker aansluiten.
Willem
21 november 2010 om 13:06 #17760170origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door rooiepeet
nou mijn verbruik ligt ongeveer 1 op 6.5/7 dat is voornamelijk korte stukjes woon-/werkverkeer.
op de snelweg gaat het verbruik dan ook omlaag maar lager als 1 op 10 is het nooit geweest.Dat hoge verbruik verklaard waarschijnlijk ook de Zwarte pijp??
best kans dat de Lambda’s of temp sensor niet helemaal lekker is.
Je mag ook wel eens een LMM komen lenen hoor. daar komen bij den nieuwere types meer problemen voor als bij de oudere types.
het oude type kan je zo op nieuw type stekker aansluiten.
Willem
hoe kan je er achter komen welke lambda’s (of temp.sensor)niet goed meer zijn?
hij loopt eigenlijk wel goed dus dan kan het toch eigenlijk niet aan de LMM liggen, krij overigens wel met een open luchtfilter en heb wel eens gelezen dat daardoor de LMM niet goed meer meet of zelfs kapot kan gaan?21 november 2010 om 16:40 #17760171Van een LMM die licht afwijkt, kan ie wel primas draaien, alleen een iets te rijk mengsel.
het is lastig om erachter te komen als 1 van de 2 lampbda’s kapot is.
je kan eens de Op-Com eraan hangen, maar daar hoeft ook niet altijd iets uit te komen.
Willem
7 december 2010 om 18:52 #17760172hhmmzzzz….mijn 2.6 v6 se 2 uit 2001 rijd gemiddeld 1op8 of als ik echt mun best doe 1 op 8,5. Ging er vanuit dat dit vrij normaal was eigenlijk maar als ik het zo hoor verbruikt hij vrij veel. Bougies worden a.s maandag vervangen die zijn als vrij oud misschien ligt het daaraan. gr thomas
7 december 2010 om 19:45 #17760173origineel gepost door lange86
hhmmzzzz….mijn 2.6 v6 se 2 uit 2001 rijd gemiddeld 1op8 of als ik echt mun best doe 1 op 8,5. Ging er vanuit dat dit vrij normaal was eigenlijk maar als ik het zo hoor verbruikt hij vrij veel. Bougies worden a.s maandag vervangen die zijn als vrij oud misschien ligt het daaraan. gr thomasOnnodig veel slippen met dat gladde wegdek schroeft je verbruik ook omhoog Lange:vertag maaruh setje winterbanden doet wonderen:P
Jan
7 december 2010 om 20:21 #17760174nu zijn in het algmeen de 2.6en wel onzuiniger als de 2.5en.
en dat allemaal voor meer mileumeuk, en minder uitstoot.
Willem
28 december 2010 om 21:15 #17760175Heb de auto pas net dus nog net geen 200 km gereden. Zit nu over 200km op 14.0l/100km dus ongeveer 1 op 7. Bijna alleen maar korte ritjes… Verbruik valt me enigszins tegen. Rij vrij rustig en had gehoopt toch wel 1 op 8/8.5 minimaal te halen…
Wellicht speelt het koude weer ook mee. Gaat hier trouwens om een Vectda C 3.2 GTS.
28 december 2010 om 21:39 #17760176koude weer en korte ritjes = veel verbruik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.