motor C40SE, onmogelijk?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD motor C40SE, onmogelijk?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 81)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228364
    Uniek
      Lid sinds:
      6 June 2010

      zoals de titel al doet vermoeden de C40SE is volgens mij een motor die absoluut niet meer te vinden is.
      maar als hij nog ergens te koop ligt is deze dan veel moeilijker in te bouwen dan een C30SE:hmmz

      ja ik weet het, meer is niet altijd beter maar wel leuker:P

      #17758407
      voederbiet
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 May 2006

        volgens mij is hij van buitenaf compleet hetzelfde als een C30SE, dus zal net zo moeilijk/makkelijk in te bouwen zijn als een 3 liter

        alleen de binnekant van het blok en de computer zijn anders volgens mij, en owja die koeie letters met 4 LITER op het kleppendeksel:wub

        #17758408
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          idd optisch niet veel anders dan een 3.0 24V ;)

          btw: de 4.0 zit dacht ik in een Omega Evo 500 :hmmz

          #17758409
          Jo1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 September 2004

            origineel gepost door MonzaRon
            idd optisch niet veel anders dan een 3.0 24V ;)

            btw: de 4.0 zit dacht ik in een Omega Evo 500 :hmmz

            Nee hoor, in een EVO 500 zit een licht gekietelde 3.0-24V.
            De 4.0 zit voornamelijk in de senator.
            Ennuh, het verschil is duidelijk voelbaar. Oftewel hier begint pas het betere werk!!

            #17758410
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Dikke motor! nooit geweten dat er ook een 4 liter bestond! :D

              http://www.club-opel.com/engine_detail.php?id=52

              #17758411
              Uniek
                Lid sinds:
                6 June 2010

                hij zit ook in de omega 4000

                #17758412
                sik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Ik zie hem niet zitten hoor :P :D

                  omega 4000

                  #17758413
                  rico523
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 January 2008

                    op het opelhecktrieblerforum komt wel eens zoiets voorbij.

                    gr rico

                    #17758414
                    Christian-tsx
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 May 2008

                      ik ken er 1 die zon 4.0 kleppendeksel op een 3.0 heeft. dus de blokken zijn zowat hetzelfde, alleen de inhoud niet:D

                      is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmz

                      #17758415
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Blokken zijn hetzelfde van buiten,alleen heeft de C40SE een dikker inlaatsysteem en andere luchtweger.

                        Maar maten en motorsteunen enz zijn hetzelfde alleen moet je wel een zwaardere koppeling gebruiken als bij de 200pk 24V.

                        #17758416
                        kaneelschep
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 November 2004

                          Ik zie hem niet zitten hoor :P :D

                          omega 4000

                          :D:D:D :jerry
                          Hij is net gepureerd!

                          #17758417
                          noci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 March 2010

                            Een C4.0SE is verder hetzelfde maar de onderdelen zijn veel duurder als die kapot gaat, en net als bij de C3.0SE is de distributie ook een probleem om die nog te bestellen ! en zijn duur in aanschaf je ziet ze weinig !
                            Soms staat er een op mobile.de.

                            #17758418
                            bettus accu
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 March 2009

                              er staat een complete senator b op ebay te koop met een 4.0 24v erin.

                              ik heb ze wel is zien staan op ebay. maar dat begint pas bij duizenden euros wat ze voor die blokken vragen..

                              #17758419
                              mantallica
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 December 2005

                                Ik heb nog een Irmscher Senator 4.0 24V staan king:

                                #17758420
                                rinus de boer
                                  Lid sinds:
                                  2 July 2004

                                  Mooi apparaat. Die zullen niet veel geleverd zijn.

                                  #17758421
                                  voederbiet
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 May 2006

                                    :wub:wub:wub:wub:wub:wub

                                    die en een omie 3000/evo 500 op debam en ik is helemaal heppie:jerry:jerry

                                    #17758422
                                    Jigsaw
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 April 2007

                                      blok is toch echt wel wat anders als een c30se hoor. De dingen die ben heeft beschreven bijvorrbeeld, maar ook de water en oliekanalen zijn bijvoorbeeld dikker, krukas en zuigers zijn ook anders. Hij is veel ‘standfester’ zoals de duitsers dat noemen.
                                      Hij is niet te verwarren met de Mantzel M4.0. Dit is een c30se die opgeboord is naar 4 liter. Deze is niet zo robuust als de C40SE, dit is een ontwerp van irmscher zelf, veel betrouwbaarder. Reken op een €2000 voor alleen het onderblok al. Cilinderkop vragen ze ook zo rond de €2000 en inderdaad, op het duitse opel forum zie je ze nog wel eens langskomen.

                                      #17758423
                                      manta_dennis
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        origineel gepost door Christian-tsx
                                        is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmz

                                        Klopt inderdaad. Die manta was laatst bij de powertesting van de mantaclub.

                                        http://www.oldeopels.nl/images/phocagallery/powertesting-2010/thumbs/phoca_thumb_l_p1000589%201024×768.jpg

                                        #17758424
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Begrijp me niet verkeerd maar zo,n blok is na mijn idee erg duur ivm met andere blokken die plus minus hetzelfde doen kwa vermogen..Zoals een BMW motor of Mercedes enz

                                          Als ik bv na mijn Holden V8 kijk dan zie ik bv een vermogen van
                                          185kw en een koppel 400NM onder de 4000 toeren..
                                          Met nog wat kleine dingen te veranderen zoals andere luchtinlaat en dikkere uitlaat kun je kort bij de 200kw komen zonder extreem veel aan de Holden V8 te veranderen (chip cold air intake en fatsoenlijke uitlaat),een goed blok met opsturen heb je dan voor 2000-2500€ hier in NL een gaar Irmscher blok begint bij de 3000€

                                          Nu is een 4.0 24V wel een heel gemakkelijk iets om bv in een auto te leggen die standaard een 6cil CIH heeft,zoals Monza/Senator/Commo C.

                                          Maar voor wat een goed Irmscher blok kost inclusief inbouw enz

                                          Heb je makkelijk bv een Holden V8 met hetzelfde vermogen derin liggen waar alles nog van te krijgen…
                                          Dat is bij een Irmscher 4.0L niet zo…Luchtweger is bv dezelfde als de oude BMW M1…Probeer die maar eens een te vinden,net als de zuigers enz enz der is niks meer van te vinden wat specifiek 4.0 24V is..

                                          http://www.opelfrank.de/index2.html

                                          Prijzen staan der niet bij..maar ga der maar vanuit dat het allemaal niet goedkoop is wat der op de pics staat..
                                          Daarom heb ik voor een Holden V8 gekozen en omdat het ook een beetje een aandenken/souvenir is voor me..

                                          #17758425
                                          mantallica
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 December 2005

                                            origineel gepost door manta_dennis

                                            origineel gepost door Christian-tsx
                                            is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmz

                                            Klopt inderdaad. Die manta was laatst bij de powertesting van de mantaclub.

                                            http://www.oldeopels.nl/images/phocagallery/powertesting-2010/thumbs/phoca_thumb_l_p1000589%201024×768.jpg

                                            In de gele Manta A van dit filmpje zit ook een Irmscher 4.0 24V motor in :thumbup

                                            #17758426
                                            Jigsaw
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 April 2007

                                              @GSE

                                              klopt wat je zegt Ben, maar die blokken zijn ook zo duur omdat er maar weinig van gemaakt zijn ivm een V8. Kan me ook voorstellen dat mensen erg merkgebonden zijn en dus ook een opel motor erin willen hebben.

                                              Zat net even te denken, wat voor vermogen zou je kunnen krijgen als je een C40SE combineert met een dubbele turbo zoals de C36GET :vertag

                                              #17758427
                                              Jo1
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                15 September 2004

                                                origineel gepost door Christian-tsx

                                                is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmz

                                                Blok niet, wel de koets, want die is nog van mij geweest.
                                                Overigens rijdt d’r ook nog eentje al geruime tijd rond met zulks in een A.

                                                #17758428
                                                Jo1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  15 September 2004

                                                  origineel gepost door GSE
                                                  Begrijp me niet verkeerd maar zo,n blok is na mijn idee erg duur ivm met andere blokken die plus minus hetzelfde doen kwa vermogen..Zoals een BMW motor of Mercedes enz

                                                  Als ik bv na mijn Holden V8 kijk dan zie ik bv een vermogen van
                                                  185kw en een koppel 400NM onder de 4000 toeren..
                                                  Met nog wat kleine dingen te veranderen zoals andere luchtinlaat en dikkere uitlaat kun je kort bij de 200kw komen zonder extreem veel aan de Holden V8 te veranderen (chip cold air intake en fatsoenlijke uitlaat),een goed blok met opsturen heb je dan voor 2000-2500€ hier in NL een gaar Irmscher blok begint bij de 3000€

                                                  Nu is een 4.0 24V wel een heel gemakkelijk iets om bv in een auto te leggen die standaard een 6cil CIH heeft,zoals Monza/Senator/Commo C.

                                                  Maar voor wat een goed Irmscher blok kost inclusief inbouw enz

                                                  Heb je makkelijk bv een Holden V8 met hetzelfde vermogen derin liggen waar alles nog van te krijgen…
                                                  Dat is bij een Irmscher 4.0L niet zo…Luchtweger is bv dezelfde als de oude BMW M1…Probeer die maar eens een te vinden,net als de zuigers enz enz der is niks meer van te vinden wat specifiek 4.0 24V is..

                                                  Het kan wel misschien zo zijn dat jou keuze misschien goedkoper zal worden, ( Echter kun je dat pas zeggen, wanneer het hele project ooit is afgerond) maar een 4.0 is in aanschaf misschien best wel duur (hoeft lang niet altijd), maar blijft dat wel waard, of worden juist omdat het zeldzaam is nog veel meer waard.
                                                  Daarbij is deze multieklepper met zat koppel een beest en naar mijn mening toch iets moderner dan jouw oudere techniek V8.

                                                  Zelf ben ik ook serieus op zoek naar V8, maar wil dan toch minimaal multiekleptechniek hebben.
                                                  Op vandaag vind je een komplete 740 voor stukken minder dan jouw holden en ook nog eens vele malen dichterbij.

                                                  #17758429
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Ben ik 100% met je eens Jo..
                                                    Mijn V8 is maar een primitief blok met de basis uit 1965.

                                                    Maar voor mij heeft het blok nog een andere waarde,nl dat ik der zelf mee door de woestijn in een ander continent mee ben gereden..

                                                    Ik weet zelf niet helemaal hoe ik het moet tellen maar ik doe het zo maar :
                                                    Blok en bak en toebehoren in Australie kost rond de 1500€

                                                    Verschepen inclusief belasting enz cost 1250€

                                                    KM-Teller kabel uitgang op bak krijgen 400€

                                                    Dingen als stuurhuis startmotor enz 500€

                                                    En dan nog wat kleine dingen zoals uitlaat bochten en bak steunrubbers enz enz kabels maken 300€

                                                    Dit allemaal hoog aangehouden zit ik rond de 3500€ voor een Holden V8 in een Monza te krijgen..
                                                    Na mijn idee is zo,n blok een betere keuze als een 4.0 24V van Irmscher puur alleen al omdat elke schroef binnen een paar klicken op ebay australia te krijgen is,en ze toch hetzelfde vermogen leveren plus minus.

                                                    Maar zo,n Irmscher blok houd heel zeker de waarde zonder twijfel,maar de onderdelen voorziening is gewoon weg slecht en das klote,en dat heb je bv niet met jou M3 motoren die vermoedelijk meer power hebben,en waarbij je bij elke BMW dealer alles kunt halen wat je wilt.

                                                    #17758430
                                                    Manta-aero
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      Er staat een 4.0 24v onderblok in de flash, kost volgens mij 2500 euro. Weet niet of het een Irmscher of een Mantzel blok is.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 81)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.