Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › motor C40SE, onmogelijk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2010 om 22:09 #17228364
zoals de titel al doet vermoeden de C40SE is volgens mij een motor die absoluut niet meer te vinden is.
maar als hij nog ergens te koop ligt is deze dan veel moeilijker in te bouwen dan een C30SE:hmmzja ik weet het, meer is niet altijd beter maar wel leuker:P
11 november 2010 om 23:20 #17758407volgens mij is hij van buitenaf compleet hetzelfde als een C30SE, dus zal net zo moeilijk/makkelijk in te bouwen zijn als een 3 liter
alleen de binnekant van het blok en de computer zijn anders volgens mij, en owja die koeie letters met 4 LITER op het kleppendeksel:wub
12 november 2010 om 07:39 #17758408AnoniemLid sinds:
1 January 1970idd optisch niet veel anders dan een 3.0 24V ;)
btw: de 4.0 zit dacht ik in een Omega Evo 500 :hmmz
12 november 2010 om 07:46 #17758409origineel gepost door MonzaRon
idd optisch niet veel anders dan een 3.0 24V ;)btw: de 4.0 zit dacht ik in een Omega Evo 500 :hmmz
Nee hoor, in een EVO 500 zit een licht gekietelde 3.0-24V.
De 4.0 zit voornamelijk in de senator.
Ennuh, het verschil is duidelijk voelbaar. Oftewel hier begint pas het betere werk!!12 november 2010 om 08:29 #17758410Dikke motor! nooit geweten dat er ook een 4 liter bestond! :D
12 november 2010 om 09:21 #17758411hij zit ook in de omega 4000
12 november 2010 om 09:31 #17758412Ik zie hem niet zitten hoor :P :D
12 november 2010 om 09:56 #17758413op het opelhecktrieblerforum komt wel eens zoiets voorbij.
gr rico
12 november 2010 om 10:30 #17758414ik ken er 1 die zon 4.0 kleppendeksel op een 3.0 heeft. dus de blokken zijn zowat hetzelfde, alleen de inhoud niet:D
is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmz
12 november 2010 om 11:15 #17758415Blokken zijn hetzelfde van buiten,alleen heeft de C40SE een dikker inlaatsysteem en andere luchtweger.
Maar maten en motorsteunen enz zijn hetzelfde alleen moet je wel een zwaardere koppeling gebruiken als bij de 200pk 24V.
12 november 2010 om 11:37 #17758416Ik zie hem niet zitten hoor :P :D
omega 4000
:D:D:D :jerry
Hij is net gepureerd!12 november 2010 om 11:57 #17758417Een C4.0SE is verder hetzelfde maar de onderdelen zijn veel duurder als die kapot gaat, en net als bij de C3.0SE is de distributie ook een probleem om die nog te bestellen ! en zijn duur in aanschaf je ziet ze weinig !
Soms staat er een op mobile.de.12 november 2010 om 13:26 #17758418er staat een complete senator b op ebay te koop met een 4.0 24v erin.
ik heb ze wel is zien staan op ebay. maar dat begint pas bij duizenden euros wat ze voor die blokken vragen..
12 november 2010 om 14:04 #17758419Ik heb nog een Irmscher Senator 4.0 24V staan king:
12 november 2010 om 15:40 #17758420Mooi apparaat. Die zullen niet veel geleverd zijn.
12 november 2010 om 17:01 #17758421:wub:wub:wub:wub:wub:wub
die en een omie 3000/evo 500 op debam en ik is helemaal heppie:jerry:jerry
12 november 2010 om 17:52 #17758422blok is toch echt wel wat anders als een c30se hoor. De dingen die ben heeft beschreven bijvorrbeeld, maar ook de water en oliekanalen zijn bijvoorbeeld dikker, krukas en zuigers zijn ook anders. Hij is veel ‘standfester’ zoals de duitsers dat noemen.
Hij is niet te verwarren met de Mantzel M4.0. Dit is een c30se die opgeboord is naar 4 liter. Deze is niet zo robuust als de C40SE, dit is een ontwerp van irmscher zelf, veel betrouwbaarder. Reken op een €2000 voor alleen het onderblok al. Cilinderkop vragen ze ook zo rond de €2000 en inderdaad, op het duitse opel forum zie je ze nog wel eens langskomen.12 november 2010 om 18:13 #17758423origineel gepost door Christian-tsx
is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmzKlopt inderdaad. Die manta was laatst bij de powertesting van de mantaclub.
12 november 2010 om 19:55 #17758424Begrijp me niet verkeerd maar zo,n blok is na mijn idee erg duur ivm met andere blokken die plus minus hetzelfde doen kwa vermogen..Zoals een BMW motor of Mercedes enz
Als ik bv na mijn Holden V8 kijk dan zie ik bv een vermogen van
185kw en een koppel 400NM onder de 4000 toeren..
Met nog wat kleine dingen te veranderen zoals andere luchtinlaat en dikkere uitlaat kun je kort bij de 200kw komen zonder extreem veel aan de Holden V8 te veranderen (chip cold air intake en fatsoenlijke uitlaat),een goed blok met opsturen heb je dan voor 2000-2500€ hier in NL een gaar Irmscher blok begint bij de 3000€Nu is een 4.0 24V wel een heel gemakkelijk iets om bv in een auto te leggen die standaard een 6cil CIH heeft,zoals Monza/Senator/Commo C.
Maar voor wat een goed Irmscher blok kost inclusief inbouw enz
Heb je makkelijk bv een Holden V8 met hetzelfde vermogen derin liggen waar alles nog van te krijgen…
Dat is bij een Irmscher 4.0L niet zo…Luchtweger is bv dezelfde als de oude BMW M1…Probeer die maar eens een te vinden,net als de zuigers enz enz der is niks meer van te vinden wat specifiek 4.0 24V is..http://www.opelfrank.de/index2.html
Prijzen staan der niet bij..maar ga der maar vanuit dat het allemaal niet goedkoop is wat der op de pics staat..
Daarom heb ik voor een Holden V8 gekozen en omdat het ook een beetje een aandenken/souvenir is voor me..12 november 2010 om 21:27 #17758425origineel gepost door manta_dennis
origineel gepost door Christian-tsx
is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmzKlopt inderdaad. Die manta was laatst bij de powertesting van de mantaclub.
In de gele Manta A van dit filmpje zit ook een Irmscher 4.0 24V motor in :thumbup
12 november 2010 om 22:57 #17758426klopt wat je zegt Ben, maar die blokken zijn ook zo duur omdat er maar weinig van gemaakt zijn ivm een V8. Kan me ook voorstellen dat mensen erg merkgebonden zijn en dus ook een opel motor erin willen hebben.
Zat net even te denken, wat voor vermogen zou je kunnen krijgen als je een C40SE combineert met een dubbele turbo zoals de C36GET :vertag
13 november 2010 om 08:48 #17758427origineel gepost door Christian-tsx
is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmz
Blok niet, wel de koets, want die is nog van mij geweest.
Overigens rijdt d’r ook nog eentje al geruime tijd rond met zulks in een A.13 november 2010 om 09:10 #17758428origineel gepost door GSE
Begrijp me niet verkeerd maar zo,n blok is na mijn idee erg duur ivm met andere blokken die plus minus hetzelfde doen kwa vermogen..Zoals een BMW motor of Mercedes enzAls ik bv na mijn Holden V8 kijk dan zie ik bv een vermogen van
185kw en een koppel 400NM onder de 4000 toeren..
Met nog wat kleine dingen te veranderen zoals andere luchtinlaat en dikkere uitlaat kun je kort bij de 200kw komen zonder extreem veel aan de Holden V8 te veranderen (chip cold air intake en fatsoenlijke uitlaat),een goed blok met opsturen heb je dan voor 2000-2500€ hier in NL een gaar Irmscher blok begint bij de 3000€Nu is een 4.0 24V wel een heel gemakkelijk iets om bv in een auto te leggen die standaard een 6cil CIH heeft,zoals Monza/Senator/Commo C.
Maar voor wat een goed Irmscher blok kost inclusief inbouw enz
Heb je makkelijk bv een Holden V8 met hetzelfde vermogen derin liggen waar alles nog van te krijgen…
Dat is bij een Irmscher 4.0L niet zo…Luchtweger is bv dezelfde als de oude BMW M1…Probeer die maar eens een te vinden,net als de zuigers enz enz der is niks meer van te vinden wat specifiek 4.0 24V is..Het kan wel misschien zo zijn dat jou keuze misschien goedkoper zal worden, ( Echter kun je dat pas zeggen, wanneer het hele project ooit is afgerond) maar een 4.0 is in aanschaf misschien best wel duur (hoeft lang niet altijd), maar blijft dat wel waard, of worden juist omdat het zeldzaam is nog veel meer waard.
Daarbij is deze multieklepper met zat koppel een beest en naar mijn mening toch iets moderner dan jouw oudere techniek V8.Zelf ben ik ook serieus op zoek naar V8, maar wil dan toch minimaal multiekleptechniek hebben.
Op vandaag vind je een komplete 740 voor stukken minder dan jouw holden en ook nog eens vele malen dichterbij.13 november 2010 om 10:04 #17758429Ben ik 100% met je eens Jo..
Mijn V8 is maar een primitief blok met de basis uit 1965.Maar voor mij heeft het blok nog een andere waarde,nl dat ik der zelf mee door de woestijn in een ander continent mee ben gereden..
Ik weet zelf niet helemaal hoe ik het moet tellen maar ik doe het zo maar :
Blok en bak en toebehoren in Australie kost rond de 1500€Verschepen inclusief belasting enz cost 1250€
KM-Teller kabel uitgang op bak krijgen 400€
Dingen als stuurhuis startmotor enz 500€
En dan nog wat kleine dingen zoals uitlaat bochten en bak steunrubbers enz enz kabels maken 300€
Dit allemaal hoog aangehouden zit ik rond de 3500€ voor een Holden V8 in een Monza te krijgen..
Na mijn idee is zo,n blok een betere keuze als een 4.0 24V van Irmscher puur alleen al omdat elke schroef binnen een paar klicken op ebay australia te krijgen is,en ze toch hetzelfde vermogen leveren plus minus.Maar zo,n Irmscher blok houd heel zeker de waarde zonder twijfel,maar de onderdelen voorziening is gewoon weg slecht en das klote,en dat heb je bv niet met jou M3 motoren die vermoedelijk meer power hebben,en waarbij je bij elke BMW dealer alles kunt halen wat je wilt.
13 november 2010 om 11:54 #17758430Er staat een 4.0 24v onderblok in de flash, kost volgens mij 2500 euro. Weet niet of het een Irmscher of een Mantzel blok is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.