Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 5 gaats assen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2010 om 12:23 #17228286AnoniemLid sinds:
1 January 1970nou zijn er mensen bezig met 5 gaats ombouw,
er wordt gesproken over commo b naven en fusees,
maar bij een topic van rik ophuis zag ik dit:
wat is hier mis mee?
zou dit erg zwak worden?:wtf10 november 2010 om 12:59 #17757593wat is hier mis mee?
als ik het zo bekijk wordt er een 5 gaats as omgebouwt naar 4 gaats.:agent10 november 2010 om 13:17 #17757594klopt, omdat hij zn huidige wielen wil houden
ik heb de volvo steekassen, (5×108 volgens mij) ook verbouwd. eerst de oude gaten dichtgelast, nagedraaid, en nieuwe gaten in geboord. daarna nieuw draad erin getapt. heb nu 5×120
die steekas op de foto is ook van een volvo 240 as.
10 november 2010 om 13:22 #17757595AnoniemLid sinds:
1 January 1970dus simpel genoeg, geen duure 400 assen zoeken of klungelen met commo b delen.
gewoon dichtlassen en opnieuw boren.
is dit verantwoord met hogere vermogens?
moet wel een beetje pk af kunnen.10 november 2010 om 13:36 #17757596Qua dit, komt dat wel goed.
De rest hangt af van het differentiëel.
10 november 2010 om 13:43 #17757597AnoniemLid sinds:
1 January 1970komt iets van 300 pk op, een kennis van me had op een orginele as tegen de 470 pk,
ging erg lang goed met sprinten alleen op de test bank klapte alles er onderuit de laatste keer.
is toch heel lang goed gegaan, en er werd echt mee gesprint
dus zwaar belast elke keer.is een volvo 240 as niet te maken als een ascona manta as?
dus met stalen staart stuk?10 november 2010 om 13:46 #17757598Nee, maar moet je ook niet willen, dan verzwak je hem weer.
10 november 2010 om 14:05 #17757599Idd, ik zou gewoon ombouwen naar 4/5 link. Dan ben je meteen van dat dunne as’je naar je diff af. Volvo heeft overigens ook dikkere steekassen als de standaard Manta/Ascona as.
10 november 2010 om 14:20 #17757600en de complete ombouw staat goed beschreven in rik ophuis zn topic.
inclusief tekeningen en alles erbij.en een sper voor een volvo as is vaak goedkoper dan een manta sper
10 november 2010 om 16:27 #17757601voor zover ik het heb uitgezocht scheelt t niet veel tussen sper van volvo en manta, alleen is voor de volvo veel moeilijker om een platensper te vinden, zijn bijna altijd dana lsd assen…
10 november 2010 om 16:49 #17757602je akn je naven ook aan laten passen bij dhz
http://www.dhz-twente.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=63&Itemid=82
10 november 2010 om 17:16 #17757603Dat gaat echter over een voorwiel aandrijver, waarbij dan 5×110 naven van een calibra worden gebruikt.
10 november 2010 om 18:27 #17757604is denk ik in het algemeen bedoeld hoor, maar bellen kan altijd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.